28/6/10

800 Ολοήμερα Πιλοτικά Σχολεία 2010 - 2011

Το σχολείο που εργάζομαι τρία χρόνια τώρα, θα είναι από το Σεπτέμβρη ένα από τα 800 ολοήμερα πιλοτικά σχολεία. Προσωπικά, δε με ενόχλησε ούτε η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος ούτε η αλλαγή της ώρας αποχώρησης των μαθητών ούτε η προσέλευση των νέων ειδικοτήτων. Όμως, η ευέλικτη ζώνη στην Ε΄ και στην ΣΤ΄ γιατί μειώνεται από δύο ώρες σε μία; Πώς θα καινοτομήσεις όταν ουσιαστικά έχεις μόνο μία ώρα την εβδομάδα αφιερωμένη σε δράσεις που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα; Και σαν να μην έφτανε αυτό, να ‘σου και η ειδικότητα της πληροφορικής. Από τις 35 ώρες την εβδομάδα τις 24 το εργαστήριο η/υ θα της ανήκει. Εμείς οι υπόλοιποι πότε θα μπαίνουμε; Κι ευτυχώς, στο σχολείο μου ασχολούμαι μόνο εγώ κι ένας ακόμα συνάδελφος με τις ΤΠΕ. Τι θα γίνει όμως με τα σχολεία που οι περισσότεροι δάσκαλοι χρησιμοποιούν καθημερινά τους η/υ; Πώς θα συντονιστούν και πότε θα τους χρησιμοποιούν; 

Το αστείο είναι πως σε διπλανό σχολείο θα εφαρμοστεί το παλιό πρόγραμμα. Δηλαδή, αν πάρω εκεί την Ε΄ ή την ΣΤ΄, θα έχω δύο ώρες ευέλικτη ζώνη και ελεύθερο το εργαστήριο η/υ. Άρα, θα δουλεύω καλύτερα. Γιατί να μην πάω;

Επίσης δεν μπορώ αν καταλάβω γιατί επαναλαμβάνεται και επεκτείνεται το αποτυχημένο μοντέλο της διδασκαλίας της μουσικής; Τα παιδιά χρόνια τώρα δε μαθαίνουν μουσική. Γιατί, επομένως, το επεκτείνουμε και στις εικαστικές τέχνες και στο θέατρο; Άλλος τρόπος που να σέβεται την Τέχνη δεν μπορεί να βρεθεί;
Τέλος, τι να πω για το ολοήμερο; Μόνο δύο ώρες καθημερινά. Τι να πρωτοπρολάβει ο δάσκαλος του ολοήμερου; Πότε θα διαβάσει τα παιδιά και πότε θα πραγματοποιηθεί το νέο και φιλόδοξο πρόγραμμα της ζώνης του Ολοήμερου;
 
Και να μην ξεχάσω. Για πρώτη φορά οι μαθητές της Α΄, της Β΄ και μάλλον και της Γ΄ δε θα διαβάζουν στο σπίτι. Και πού θα διαβάζουν; Μάλλον μας δουλεύουν κανονικά.

Άποψη που με εκφράζει απόλυτα, γι΄ αυτό και την αναρτώ, από το ¨Ημερολόγιο ενός δασκάλου¨


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου