4/8/09

Η κρίση δεν αγγίζει το βιβλίο

«Απόδραση» και στις σελίδες των βιβλίων αναζητούν οι Έλληνες το φετινό καλοκαίρι. Παρά την κρίση που ρίχνει τις πωλήσεις των λιανεμπόρων, οι αναγνώστες- φανατικοί και μη- κρατούν ζεστή την αγορά του βιβλίου.
«Το βιβλίο πηγαίνει πολύ καλά» παρατηρεί η κ. Σοφία Γιαννίκα, στέλεχος της αλυσίδας βιβλιοπωλείων Ελευθερουδάκης, που φέτος απέκτησε νέο κατάστημα στον Αστέρα Βουλιαγμένης. «Η περίοδος του καλοκαιριού είναι πολύ σημαντική για τα βιβλιοπωλεία. Ακόμα και αυτοί που δεν διαβάζουν, αγοράζουν τουλάχιστον ένα βιβλίο για το καράβι». Έτσι, παρά την κρίση, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι τους τελευταίους μήνες οι πωλήσεις των βιβλίων κινούνται στα περυσινά επίπεδα και δηλώνουν ανεπιφύλακτα ότι «φέτος έχουμε καλό καλοκαίρι».
Την πρώτη θέση στις αγορές βιβλίων σε πολλά βιβλιοπωλεία αυτή την εποχή κατέχουν οι τίτλοι λογοτεχνίας. «Τα μυθιστορήματα αλλά και τα ελαφριά βιβλία της παραλίας κυριαρχούν στις πωλήσεις του καλοκαιριού», επισημαίνει η κ. Γιαννίκα. Για την αλυσίδα Ελευθερουδάκης, για παράδειγμα, τους καλοκαιρινούς μήνες οι πωλήσεις λογοτεχνικών βιβλίων αντιστοιχούν γύρω στο 70% των συνολικών πωλήσεων. Έτσι, ενώ τα βιβλία για την κρίση είχε αποσπάσει το έντονο ενδιαφέρον των αναγνωστών κατά τους πρώτους μήνες του χρόνου, στις επιλογές των τελευταίων εβδομάδων κυριαρχεί καλοκαιρινή διάθεση.
Ο Ιούλιος άλλωστε αποτελεί τον δεύτερο σημαντικότερο μήνα μετά τον Δεκέμβριο για τις πωλήσεις βιβλίων, καθώς εν μέσω καλοκαιριού πραγματοποιείται γύρω στο 10% του συνολικού τζίρου αυτής της αγοράς, που κινείται γύρω στα 250 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Δεν είναι τυχαίο ότι τα βιβλιοπωλεία εκδίδουν δύο φορές τον χρόνο καταλόγους με προτάσεις προς τους καταναλωτές, έναν λίγο πριν από τον Δεκέμβριο και έναν αρχές του καλοκαιριού για να προσελκύσουν το αγοραστικό ενδιαφέρον των καταναλωτών λίγο πριν από τις διακοπές τους.
Σε προσφορές τα παλαιότερα
Πάντως, στελέχη της αγοράς αποδίδουν τις ικανοποιητικές πωλήσεις του βιβλίου και σε ορισμένα πλεονεκτήματα που διευκολύνουν τους καταναλωτές να τα επιλέξουν, ακόμη και σε περιόδους κρίσης. Όπως παρατηρούν, «το βιβλίο φαίνεται ότι αντιστέκεται, καθώς είναι είδος σε προσιτή τιμή, καλύπτει όλες τις ηλικίες και αποτελεί καλό δώρο». Παράλληλα, οι επιθετικές προσφορές και οι εκπτώσεις- για παλαιότερα βιβλία - που εφήρμοσαν κυρίως οι νέοι «παίκτες» της αγοράς από τον χώρο των πολυμέσων, έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών. «Οι πωλήσεις τους τελευταίους μήνες πηγαίνουν ανέλπιστα καλά», λέει ο κ. Πάνος Κακουλίδης των καταστημάτων Fnac. Μάλιστα, το κατάστημα της αλυσίδας στο Μall καταγράφει άνοδο 10% στις πωλήσεις βιβλίων, εξέλιξη που απορρέει και από τη νέα τάση, η οποία θέλει τους καταναλωτές να στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα μεγάλα βιβλιοπωλεία- αλυσίδες, αλλά και σε χώρους στους οποίους μπορούν να συνδυάσουν περισσότερες αγορές.
Λογοτεχνικό ένα στα τέσσερα
Παράλληλα, οι πωλήσεις στις αλυσίδες πολυμέσων, στις οποίες το βιβλίο όπως και άλλα είδη πολιτισμού- όπως είναι τα CD, τα DVD- διεκδικούν σημαντικό μερίδιο του τζίρου τους, έχουν ευνοηθεί σημαντικά από τον συνδυασμό εκπτώσεων και προσφορών του τελευταίου μήνα. Και σε αυτή την περίπτωση τα βιβλία λογοτεχνίας προσελκύουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Στα Fnac την εποχή αυτή οι πωλήσεις βιβλίων λογοτεχνίας έχουν διπλασιάσει το μερίδιό τους στον συνολικό τζίρο του καταστήματος. «Ένα στα τέσσερα βιβλία που πωλούνται τις ημέρες αυτές είναι λογοτεχνικό», παρατηρεί ο κ. Κακουλίδης.
Πηγή: Τα Νέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου