Μετά τα 21 σχολεία που έκλεισαν, συγχωνεύτηκαν ή υποβαθμίστηκαν στην Ήπειρο την περασμένη σχολική χρονιά, το Υπουργείο Παιδείας με νέα απόφαση θα προβεί από Σεπτέμβριο στο κλείσιμο 33 δημοτικών σχολείων της χώρας και περίπου 50 νηπιαγωγείων που βρίσκονται κυρίως στην παραμεθόριο.
Η θλιβερή εικόνα εγκατάλειψης των σχολείων στους απομακρυσμένους νομούς της χώρας έρχεται σε αντίθεση με την εικόνα που επικρατεί στις σχολικές μονάδες των μεγάλων αστικών κέντρων και κυρίως στην Αθήνα. Τα περισσότερα σχολικά συγκροτήματα λειτουργούν με διπλές βάρδιες και οι εγκαταστάσεις φαίνονται να μην επαρκούν καθώς ο αριθμός των μαθητών είναι μεγαλύτερος από αυτόν που μπορεί να καλύψουν.
Το Υπουργείο Παιδείας προέβη σε αυτή την απόφαση με την αιτιολογία πως ο μαθητικός πληθυσμός της χώρας συρρικνώνεται σε όλη την Ελλάδα αλλά ιδιαίτερα στις ακριτικές περιοχές. Η πεποίθηση αυτή όμως έρχεται σε αντιπαράθεση με τα στοιχεία που παρέθεσε η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία(ο μαθητικός πληθυσμός της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ήταν το σχολικό έτος 2007-2008, 782.736 παιδιά, ενώ την επόμενη σχολική χρονιά 2008-2009 ο μαθητικός πληθυσμός ανέβηκε σε 792.433 παιδιά. Στα νηπιαγωγεία το 2007-2008 φοιτούσαν 148.529 μαθητές και την επόμενη χρονιά (2008-2009) ο αριθμός τους έφτασε σε 156.629), τα οποία φανερώνουν πως ο αριθμός των μαθητών της χώρας δεν έχει μειωθεί καθόλου τα τελευταία δύο χρόνια.
Αντίθετοι στην απόφαση αυτή είναι και οι εκπαιδευτικοί που πιστεύουν πως το υπουργείο προέβη σε αυτήν την κίνηση για οικονομικούς λόγους και όχι λόγω έλλειψης μαθητών. Ο πρόεδρος της Δ.Ο.Ε.( ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ) δήλωσε επί του θέματος στο Έθνος: «Τα τελευταία τρία χρόνια, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν αντίθετες εισηγήσεις από τις νομαρχιακές επιτροπές Παιδείας, το υπουργείο, στηριζόμενο στις προτάσεις των στελεχών της διοίκησης, προχωρεί μονομερώς σε καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων με προφανή στόχο την εξοικονόμηση χρημάτων.»
Το μέλος του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. Παπλωματάς Κωνσταντίνος (μέλος και του συλλόγου μας) δήλωσε:
"Η πρόσφατη απόφαση του ΥΠΕΠΘ για συγχώνευση-κατάργηση 33 Δημοτικών σχολείων και 50 Νηπιαγωγείων στο σύνολο της επικράτειας αποκαλύπτει: α) τη σκληρή πολιτική της ταξικής Παιδείας του χαμηλότατου κρατικού κόστους, που αδιαφορεί για τις μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες των παιδιών και των οικογενειών τους και εντάσσεται στη στρατηγική της παραπέρα μείωσης των κοινωνικών δαπανών στο όνομα της κρίσης β) θέτει σε αναμονή και ομηρία τη ρύθμιση οργανικών θέσεων εκατοντάδων εκπαιδευτικών, που θεωρούνται υπεράριθμοι και βρίσκονται στη διάθεση της υπηρεσίας. Αν η οργανικότητά τους δε ρυθμιστεί άμεσα, είναι πιθανό να ταλαιπωρούνται από σχολείο σε σχολείο για να καλύψουν ανάγκες των νομών γ) οι δυσκολίες μετακίνησης και άλλοι λόγοι κοινωνικοί, ψυχολογικοί (π.χ.ΑΜΕΑ, μετανάστες, φτωχές αγροτικές οικογένειες, αθίγγανοι), θα ενισχύσουν τη μαθητική διαρροή, που ήδη ξεπερνάει το 15% στην υποχρεωτική εκπαίδευση και το 3% στην α/θμια δ) η εγκληματική αδιαφορία και αναλγησία, μεταθέτει το πρόβλημα στις Νομαρχίες και στους Δήμους, που ακόμα και να θέλουν, αδυνατούν να εφαρμόσουν λύσεις, αφού αποτελούν οικονομικά και πολιτικά εξαρτήματα του κεντρικού κράτους ε) είναι ολοφάνερη η υποκρισία, όταν από τη μια καθιερώνεται η υποχρεωτικότητα της προσχολικής αγωγής, από την άλλη να παρεμποδίζεται από το πρόβλημα της δύσκολης μετακίνησης των νηπίων (συνοδοί, κατάλληλα οχήματα), που θα αναγκάσουν αρκετούς γονείς να κρατήσουν τα νήπια στο σπίτι ή να τα γράψουν σε κάποιο ιδιωτικό αν υπάρχει ή έχουν την οικονομική δυνατότητα. Αντί η κυβέρνηση με βάση την απογραφή του νηπιακού και μαθητικού πληθυσμού να εξασφαλίσει 1000 νέα σύγχρονα νηπιαγωγεία και ανάλογα δημοτικά και να διορίσει μαζικά νηπιαγωγούς και δασκάλους, συνοστίζει τα μικρά νήπια και τους μαθητές σε άλλα, αφού πρώτα φρόντισε να νομιμοποιήσει τη συνύπαρξη 30 νηπίων και μαθητών σε ένα τμήμα, αριθμός απαράδεκτος παιδαγωγικά, ψυχολογικά και επικίνδυνος για την επίβλεψή τους και το έργο των νηπιαγωγών και δασκάλων.
Λέμε όχι στις αχρείαστες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων, αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση στο 15% του Γ.Κ.Π. Αντί για τα έξυπνα σχολεία και θρανία των πολυεθνικών της πράσινης ανάπτυξης και τις στατιστικές αλχημείες του αστικού τύπου, που από τη μια κατακρίνει τις καταργήσεις σχολείων και από την άλλη τις δικαιολογεί με επίκληση στην ερήμωση της υπαίθρου και την αύξηση των μαθητών στα αστικά κέντρα, απαιτούμε εδώ και τώρα να ξεκινήσει η ανέγερση σύγχρονων και κατάλληλων σε υποδομές σχολικών κτηρίων, χωρίς την κερδοσκοπία των ΣΔΙΤ, σχολείων που θα λύσουν τουλάχιστον το πρόβλημα των πληθωριστικών τμημάτων και καλούμε όλους στην πάλη για δίχρονη υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή σαν προϋπόθεση για το ενιαίο 12χρονο σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών."
Εν τω μεταξύ δάσκαλοι και καθηγητές βγαίνουν στη σύνταξη πρόωρα -οι αιτήσεις συνταξιοδότησης των δασκάλων διπλασιάστηκαν- διότι φοβούνται τις αλλαγές στο Ασφαλιστικό, ενώ το υπουργείο Παιδείας, αντί να προχωρήσει σε νέους διορισμούς, αντιμετωπίζει την κατάσταση με καταργήσεις, συγχωνεύσεις και υποβιβασμούς σχολικών μονάδων, προκειμένου εκτός άλλων να μειώσει και τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών.
Επίσης η κυβέρνηση έχει μειώσει για τη φετινή χρονιά τις δαπάνες για την Παιδεία στο χαμηλότερο ποσοστό των τελευταίων 50 χρόνων -3,09% του ΑΕΠ- την ώρα που η χώρα μας είναι πρώτη στην Ευρώπη και 13η στον κόσμο σε ποσοστό του ΑΕΠ για στρατιωτικές δαπάνες.
Πηγή: http://36dimotiko.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου