Βία, πόρνες και «ομάδες» θανάτου από το νέο φιλιππινέζικο σινεμά
Η αληθινή ιστορία ενός νεαρού μαθητευόμενου αστυνομικού, που εμπλέκεται στην κακοποίηση και την άγρια δολοφονία μιας πόρνης, έδωσε στον Μπριγιάντε Μεντόζα από τις Φιλιππίνες την αφορμή για ένα καυστικό σχόλιο πάνω στη διαφθορά και τη βία με την ταινία «Κinatay» (βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών).
Ενώ ο μόλις 22 ετών συμπατριώτης του Πέπε Ντιόκνο αποκάλυψε ένα κοινό μυστικό για τις Φιλιππίνες στην ταινία του «Εngkwentro» στο Φεστιβάλ Βενετίας: τις «ομάδες θανάτου», οι οποίες με τη συγκατάθεση της κυβέρνησης ευθύνονται για πολλούς ανεξιχνίαστους φόνους νεαρών γκάνγκστερ στους δρόμους της Μανίλα.
Είναι δύο από τις ταινίες του Νέου Φιλιππινέζικου Κινηματογράφου (από το 2005 έως το 2009) που θα προβληθούν ως αφιέρωμα στο τμήμα «Ημέρες Ανεξαρτησίας» του 50ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
«Σκληρός ρεαλισμός που σοκάρει» είναι το μότο των νέων δημιουργών από τις Φιλιππίνες, που αντλούν έμπνευση από τα κοινωνικά προβλήματα (φτώχεια, εξαθλίωση, εγκληματικότητα) και το ιστορικοπολιτικό υπόβαθρο της πατρίδας τους. Και δεν διστάζουν να τοποθετηθούν κριτικά απέναντι σε αυτά.
Έναν οκτάωρο στοχασμό στην αγάπη και τον πόνο αποτελεί η αφαιρετική ταινία «Μelancholia» (2008- βραβείο Οrizzonti στο Φεστιβάλ Βενετίας) του πρωτοπόρου και διεθνώς καταξιωμένου Λαβ Ντίαζ.
Με τη συνοδεία ζωντανής μουσικής από τους Τhe Βrockas θα προβληθεί στο Φεστιβάλ η ταινία «Τhe muzzled horse of an engineer in search of mechanical saddles» (2008), του πατέρα του πειραματικού σινεμά των Φιλιππίνων Καν ντε λα Κρουζ.
Η πολύπαθη πρωτεύουσα των Φιλιππίνων αλλά και τα υποβαθμισμένα προάστιά της βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος πολλών νέων ανεξάρτητων κινηματογραφιστών. Στην ταινία «Ιmburnal» (2008) ο Σεράντ Άνθονι Σαντσέζ αφηγείται την οδυνηρή ιστορία ενηλικίωσης δύο εφήβων, οι οποίοι ανακαλύπτουν τη σεξουαλικότητά τους στα λύματα της περιοχής Νταβάο. Ενώ το βίαιο πορτρέτο μιας συνοικίας της Μανίλα παρουσιάζεται στo «Τribu» (2007) του Τζιμ Λίμπιραν.
Η ηλικιωμένη Αντέλα γιορτάζει τα 80ά γενέθλιά της ολομόναχη σε μια άλλη ταινία, την «Αdela» (2008) του Αντόλφο Άλιχ Τζούνιορ, ενώ ένα κολάζ από ντοκιμαντέρ και μυθοπλασία, με θέματα όπως ο έρωτας και η τρομοκρατία, αποτελεί η ταινία «Τodo Τodo Τeros» (2006) του πρωτοπόρου Τζον Τόρες.
ΙΝFΟ
Αφιέρωμα στον Νέο Φιλιππινέζικο Κινηματογράφο στις «Ημέρες Ανεξαρτησίας» του 50ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, 13-22 Νοεμβρίου, στο «Ολύμπιον». Πληροφορίες: τηλ. 2310-378.400.
Πηγή: Τα Νέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου