6/11/09

Πρώτοι σε εκπαιδευτικούς και κενά! - «Αγνοούνται» 1.013 αποσπασμένοι στο υπ. Παιδείας

Πώς γίνεται να έχουμε την πρωτιά -μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ- στην αναλογία εκπαιδευτικών-μαθητών (117,4 εκπαιδευτικοί ανά 1.000 μαθητές έναντι 76,4 του μέσου όρου ΟΟΣΑ), αλλά τα κενά να είναι κάθε χρόνο αρκετές χιλιάδες;
Πώς γίνεται ο εκπαιδευτικός και ο χρόνος του μέσα στην τάξη να κοστίζουν πιο ακριβά από πολλές χώρες (11,8 πρωτοβάθμια, 15,6 δευτεροβάθμια, 15,2 λύκειο) αλλά οι επιδόσεις των μαθητών να είναι απογοητευτικές; Και πώς είναι δυνατόν την ίδια ώρα να βρίσκονται περισσότεροι από 10.000 εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι μέχρι και στις Μητροπόλεις (!) της χώρας, ενώ 1.013 (ακριβώς) να έχουν αποσπασθεί στο ίδιο το υπουργείο Παιδείας και οι περισσότεροι να είναι «αγνοούμενοι»;

Δεν είναι μόνον αυτά τα παράδοξα της ελληνικής εκπαίδευσης. Είναι όμως αυτά που προσδιορίζουν την εικόνα μας μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ βάσει της φετινής έκθεσης του Οργανισμού (Σεπτέμβριος 2009) και συνδέονται με τις πρώτες απόπειρες της νέας ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ να αντιμετωπίσει ορισμένες κακοδαιμονίες, όπως το ανεξέλεγκτο και πελατειακό σύστημα των αποσπάσεων. Οπως έχει ήδη εξαγγείλει η κ. Διαμαντοπούλου, θα δημιουργηθεί ένα νέο σύστημα «ορθολογικής διαχείρισης και κατανομής του εκπαιδευτικού δυναμικού» (προσλήψεις, μετατάξεις, αποσπάσεις, διαθέσεις κ.ά.) αρχής γενομένης από τις αποσπάσεις που «έχουν προσλάβει εκρηκτικές διαστάσεις με διαλυτικές συνέπειες για τον εκπαιδευτικό ιστό του συστήματος».

Μόνο που είναι τόσο χαοτική η κατάσταση ώστε δεν μπορούν καν να εντοπισθούν οι αποσπασμένοι του ίδιου του υπουργείου Παιδείας! Εδώ και δύο εβδομάδες μέσα στο υπουργείο προσπαθούν, ανεπιτυχώς προς το παρόν, να χαρτογραφήσουν την κατηγορία αυτή των εκπαιδευτικών. Μετά τα πολλά πρόχειρα σημειώματα και τα «πινακάκια» με ονόματα από τις διάφορες υπηρεσίες, που ουδόλως συνέπιπταν μεταξύ τους, η υπουργός με χθεσινό της έγγραφο ζήτησε από τη Διεύθυνση Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης έναν πλήρη και αναλυτικό πίνακα των αποσπασμένων εκπαιδευτικών στο ΥΠΕΠΘ, μέχρι την Παρασκευή. Ουδείς, ωστόσο, είναι σίγουρος ότι ένας τέτοιος πίνακας μπορεί να καταρτιστεί τόσο εύκολα και γρήγορα. Είναι πολλοί που δεν έχουν εμφανιστεί ποτέ στο υπουργείο, δηλώνουν στελέχη του υπουργείου μιλώντας χαρακτηριστικά «όχι απλώς για αποσπασμένους, αλλά για αγνοουμένους»!
«Δεν είναι ούτε μία ούτε δύο ούτε τρεις, αλλά χίλιες δεκατρείς ακριβώς οι αποσπάσεις», λένε κύκλοι του υπουργείου καρφώνοντας μάλιστα και τον προκάτοχο της κ. Διαμαντοπούλου που υπέγραψε τις 300 από αυτές τις αποσπάσεις, μόλις τον Ιούνιο του 2009 και μάλιστα για πρώτη φορά με τριετή ισχύ. Οσο για την κατανομή των αποσπασμένων εκπαιδευτικών, έχει ενδιαφέρον. Οι φιλόλογοι και ειδικά της αγγλικής και γαλλικής γλώσσας συγκεντρώνουν υψηλές προτιμήσεις.

Είναι από τις πολυπληθέστερες ομάδες εκπαιδευτικών στο υπουργείο. Απασχολούνται 167 της αγγλικής, 151 της γαλλικής και 109 φιλόλογοι. Αρκετοί και οι μαθηματικοί (63), οι φυσικοί (49), οι νηπιαγωγοί (52) και οι δάσκαλοι (40). Υψηλός και ο αριθμός των καθηγητών Πληροφορικής ΑΕΙ (90), αλλά αυτοί που παρουσιάζουν περισσότερο ενδιαφέρον είναι οι 39 των καλλιτεχνικών, οι 36 (!) γυμναστές, οι 18 μουσικοί, οι 7 της οικιακής οικονομίας και άλλοι πολλοί, συμπεριλαμβανομένων των 14 «άγνωστης ειδικότητας», όπως αναφέρεται στα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει μέχρι τώρα το υπουργείο.
Πηγή: Ελευθεροτυπία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου