Του Χρήστου Κάτσικα
Τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη εφαρμογή της λεγόμενης βάσης του δέκα έχουν διαψευστεί πανηγυρικά όλοι οι μύθοι με τους οποίους η τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε ντύσει την απόφασή της. Καμιά βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος δεν υπήρξε, καθόλου δεν ανέβηκε το επίπεδο των μαθητών. Αντίθετα μειώθηκε δραματικά ο αριθμός των εισακτέων, αυξήθηκε η πελατεία των λεγόμενων κολεγίων, για τα οποία καμιά βάση του δέκα δεν ίσχυε όταν ηχούσαν τα δίδακτρα.
Η κατάργηση της βάσης του δέκα είναι ένα δημοκρατικό αίτημα και η ανταπόκριση σ΄ αυτό είναι οπωσδήποτε θετική. Ωστόσο, για να μην αποκτήσουν οι λέξεις εισαγωγικά, πρέπει η κατάργηση να συνοδευτεί και με υποστηρικτικά μέτρα: πρώτον, να δημιουργηθούν οι όροι έτσι ώστε το σχολείο να μαθαίνει όλα τα παιδιά γράμματα. Δεύτερον, οι τριτοβάθμιες σχολές να αποκτήσουν γερή δημόσια χρηματοδότηση, υποδομές και στέρεο γνωστικό αντικείμενο ώστε να δικαιολογούν τον τίτλο τους.
Πηγή: Τα Νέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου