22/11/09

Παραδόθηκε το πόρισμα για τις αλλαγές στην Παιδεία

Σε νέα φάση διαλόγου για τις αλλαγές στην Παιδεία εισέρχεται η εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας. Το πόρισμα του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παραδόθηκε χθες από τον καθηγητή κ. Γ. Μπαμπινιώτη στην υπουργό Παιδείας κυρία Αννα Διαμαντοπούλου , από την οποία ανακοινώθηκε ότι θα αποτελέσει τη βάση για τις επικείμενες αλλαγές σε γυμνάσια και λύκεια.
Ταυτόχρονα όμως το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας θα μετεξελιχθεί σε ανεξάρτητη Αρχή και οι προτάσεις αυτές θα τεθούν ξανά σε δημόσια διαβούλευση. Η υπουργός Παιδείας δεν έθεσε χθες χρονοδιάγραμμα για την ανακοίνωση των αλλαγών στα σχολεία, καθώς προηγείται η δημόσια διαβούλευση στο θέμα, ενώ τόνισε ότι στο «τραπέζι διαλόγου» θα συμμετάσχουν αυτή τη φορά και πρόσωπα αναγνωρισμένου κύρους που θα επιλεγούν μέσω των βιογραφικών τους με την «ανοικτή» διαδικασία που έχει επιλέξει η κυβέρνηση.

Η κυρία Διαμαντοπούλου αναφέρθηκε χθες και στο θέμα των απόψεων που εκφράστηκαν για το θέμα της κατάργησης της βάσης του δέκα (10) από τον υφυπουργό της κ. Ι. Πανάρετο. Τόνισε ότι οι σχέσεις της μαζί του είναι άριστες αλλά τις αποφάσεις για την Παιδεία τις λαμβάνει μόνο η υπουργός Παιδείας σε συνεργασία με τον Πρωθυπουργό...
Πάντως, ο πρόεδρος του Συμβουλίου που διεξήγαγε τον διάλογο, καθηγητής κ. Γ. Μπαμπινιώτης , δήλωσε χθες ότι οι προτάσεις του θα μπορούσαν να εφαρμοστούν άμεσα σε μια πρώτη πιλοτική φάση, ενώ ευχαρίστησε τον πρώην υπουργό Παιδείας που τον τοποθέτησε επικεφαλής του διαλόγου για την Παιδεία και τον πρόεδρο του ΕΣΥΠ κ. Αθ. Βερέμη «για την κατανόηση που έδειξε στη δουλειά μας» (υπενθυμίζεται ότι στο παρελθόν είχε υπάρξει ένταση στις σχέσεις μεταξύ των δύο ανδρών).
Στο πόρισμα της επιτροπής Μπαμπινιώτη περιλαμβάνονται προτάσεις για δραστική περικοπή της διδακτέας ύλης στα σχολεία, νέο εξεταστικό σύστημα με ορίζοντα πενταετίας και συγκρότηση εθνικού φορέα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου. Ακόμη, νέα βιβλία, νέα αναλυτικά προγράμματα και ομαδοποίηση μαθημάτων, θεσμοθέτηση των «φακέλων μαθητή» στους οποίους θα περιγράφεται η πορεία του, σταδιακή διετής υποχρεωτική εκπαίδευση στο Νηπιαγωγείο, έμφαση στα μαθήματα επιλογής στο Λύκειο, που θα είναι περισσότερα στην τελευταία τάξη της βαθμίδας και πιστοποίηση στο τέλος του Γυμνασίου για τη γνώση ξένης γλώσσας και ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Πηγή: Το Βήμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου