30/11/09

Χαμένες ώρες - διδακτέα ύλη

Με ποια κριτήρια θα κλείνουν τα σχολεία στo ενδεχόμενο ευρύτερης εξάπλωσης της νέας γρίπης; Τι θα γίνει με τη διδακτέα ύλη που χάνεται; Τα δύο αυτά ζητήματα μελετούν τα αρμόδια στελέχη του υπουργείου Παιδείας ενόψει επιδείνωσης των καιρικών συνθηκών και πιθανής εκτίναξης των κρουσμάτων στον μαθητικό πληθυσμό.
Για το πρώτο ερώτημα, η απόφαση του υπ. Παιδείας συναρτάται από τις αντίστοιχες αποφάσεις του υπ. Υγείας για την έξαρση της γρίπης και τα κριτήρια βάσει των οποίων πρέπει να κλείνουν οι σχολικές μονάδες. Στελέχη του ΥΠΕΠΘ μιλώντας στην «Κ» τόνισαν ότι τα (έως τώρα) δεδομένα δεν συνηγορούν σε πρόωρη διακοπή της λειτουργίας των σχολείων πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων.

Ως προς την αναπλήρωση της χαμένης ύλης, ήδη υπάρχει σχεδιασμός του υπ. Παιδείας σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Συγκεκριμένα, όταν μία σχολική μονάδα (τμήμα, τάξη, σχολείο) κλείσει έως 15 ημέρες, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους και τους εκπαιδευτικούς, οφείλουν να φροντίσουν για την αναπλήρωση της διδακτέας ύλης κυρίως με μικρές περικοπές σε δευτερεύοντα ζητήματα, και τη διδασκαλία βασικών μαθημάτων σε ώρες άλλων δραστηριοτήτων.
Στην περίπτωση που οι σχολικές μονάδες αναστείλουν τη λειτουργία τους για περισσότερες από δύο εβδομάδες το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έχει ήδη καθορίσει την τροποποιημένη διδακτέα ύλη για όλες τις τάξεις, η οποία βέβαια έχει περικοπές. Επίσης, προβλέπεται η έναρξη του προγράμματος μετάδοσης της εκπαιδευτικής τηλεόρασης.
Ωστόσο, η περικοπή της ύλης δεν είναι τόσο εύκολη διαδικασία, ιδίως για ορισμένες τάξεις. Για παράδειγμα, ερώτημα είναι τι θα γίνει με την ύλη των μαθημάτων που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις. Από τη στιγμή, που υπάρχουν τάξεις Γ’ Λυκείου που χάνουν μαθήματα δύο εβδομάδων «και πάνω» και άρα η διδακτέα - εξεταστέα ύλη τους θα περικοπεί, το ΥΠΕΠΘ προσανατολίζεται στο να αναπροσαρμόσει την εξεταστέα ύλη για όλους τους υποψηφίους.
Από την άλλη, πάντως, παρατηρείται μία ολιγωρία τήρησης των μέτρων για όλες τις εκπαιδευτικές μονάδες. Ενδεικτικά, την ίδια στιγμή που ο αριθμός των σχολείων που κλείνουν αυξάνεται συνεχώς -είναι χαρακτηριστικό ότι την εβδομάδα 16-20/11 το 12% των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ανέφεραν απουσίες μαθητών, έναντι 9% την εβδομάδα 9-13/11-, στα φροντιστήρια η κατάσταση δεν έχει αλλάξει. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» μόλις τις τελευταίες ημέρες ενημερώθηκαν κάποια φροντιστήρια για τα κριτήρια (αριθμό κρουσμάτων κ.λπ.) διακοπής λειτουργίας μίας μονάδας.
Πηγή: Καθημερινή (Αποστολου Λακασα)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου