7/11/09

Ποια «απλούστευση της διαδικασίας καταγραφής των απουσιών»;

Του Χρήστου Κάτσικα

Με τον εύηχο τίτλο «Απλούστευση διαδικασίας καταγραφής απουσιών» το Υπουργείο Παιδείας έστειλε στις 5/11 στα σχολεία έγγραφο με το οποίο ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ότι «από τις 9 Νοεμβρίου2009 θα εφαρμοστεί νέος τρόπος καταγραφής απουσιών. Πιο συγκεκριμένα οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης καλούνται να ενημερώνουν καθημερινά σε ηλεκτρονικό σύστημα του Υπουργείου, στοιχεία:
- για το συνολικό αριθμό απόντων μαθητών ανά τμήμα
- για το συνολικό αριθμό απόντων εκπαιδευτικών ανά σχολική μονάδα
- για την κατάσταση του σχολείου (αν είναι κλειστό -για κάποιο λόγο)»

Μάλιστα στο ίδιο Έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας προβλέπεται ότι «όσες σχολικές μονάδες Π/θμιας Εκπαίδευσης δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, θα πρέπει να αποστέλλουν τα στοιχεία στα αρμόδια γραφεία, ώστε η εισαγωγή των στοιχείων να γίνεται από αυτά», ότι «Οι Δ/νσεις και τα Γραφεία Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης θα εποπτεύουν τη διαδικασία καταγραφής και ενημέρωσης των στοιχείων, των σχολείων της αρμοδιότητάς τους» και ότι «τα στοιχεία απουσιών των μαθητών των σχολείων για το χρονικό διάστημα από 12/10/09 έως 6/11/09 πρέπει να εισαχθούν ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ΜΕΧΡΙ 13/11/2009».
25 ολόκληρα χρόνια μετά την ψήφιση του ν. 1566/85 που όριζε (Άρθρο 19) ότι «σε κάθε σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με μαθητές πάνω από διακόσιους (200) λειτουργεί γραμματεία, στην οποία τοποθετείται ένας διοικητικός υπάλληλος» καθώς και ότι«σε κάθε λύκειο ή γυμνάσιο ή τεχνική - επαγγελματική σχολή, με μαθητές πάνω από διακόσιους (200), καθώς και σε κάθε δεκαθέσιο και πάνω δημοτικό σχολείο, τοποθετείται ένας κλητήρας - επιστάτης - φύλακας – νυκτοφύλακας», το Υπουργείο Παιδείας έρχεται, με πρόφαση την γρίπη, να αυξήσει ακόμη περισσότερο τις εξωεκπαιδευτικές εργασίες των εκπαιδευτικών.
Η κατάσταση στα σχολεία είναι ήδη επιβαρυμένη καθώς τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια τεράστια αύξηση των διοικητικών εργασιών των σχολείων. Οι Διευθύνσεις και τα Γραφεία Δ.Ε. ζητούν συνεχώς στοιχεία (π.χ. Δελτία Κίνησης Προσωπικού, Αναλυτικά Στοιχεία Ωρολογίου Προγράμματος, Κενά και Πλεονάσματα εκπαιδευτικών κλπ) με τη συμπλήρωση αυτών σε δύσχρηστους πίνακες στο Excel ή στο Word. Επιπλέον αποστέλλουν τις φόρμες προς συμπλήρωση το πρωί και το μεσημέρι απαιτούν να έχουν σταλεί από τα σχολεία συμπληρωμένες. Παρά λοιπόν τον όγκο των πληροφοριών που διαθέτουν οι αρμόδιες υπηρεσίες κάθε χρόνο η κατάσταση χειροτερεύει όσον αφορά τη λειτουργία των σχολείων.
Τώρα με το νέο Έγγραφο του ΥΠΕΠΘ εντατικοποιείται ακόμη περισσότερο η εργασία των εκπαιδευτικών οι οποίοι καθημερινά καλούνται, μετά το τέλος προφανώς των μαθημάτων, δηλαδή, όταν οι μαθητές έχουν σχολάσει, να παραμένουν στο σχολείο για να περάσουν τις απουσίες του τμήματος το οποίο έχουν αναλάβει. Η κατάσταση είναι για γέλια και για κλάματα καθώς μέσα στα γραφεία καθηγητών, στην συντριπτική πλειονότητα των σχολείων, υπάρχουν από κανένας έως ένας ή (σπάνια) δυο υπολογιστές) οπότε καταλαβαίνει κανείς τι πρόκειται να συμβεί.
Είναι φανερό ότι με το Έγγραφο αυτό «Απλούστευση διαδικασίας καταγραφής απουσιών» το Υπουργείο Παιδείας γίνεται για μα ακόμη φορά νονός ξαναβαπτίσματος των λέξεων και των εννοιών. Αντί να φροντίσει επιτέλους να προσλάβει γραμματείς στις σχολικές μονάδες όπως ο νόμος -που το ίδιο έχει θεσπίσει- ορίζει, φορτώνει όλο και περισσότερα γραφειοκρατικά βάρη στους εκπαιδευτικούς.
Θεωρούμε ότι είναι πλέον κάτι περισσότερο από αναγκαίο η θεσμοθέτηση μηχανογραφημένης γραμματειακής υποστήριξης σε επίπεδο σχολείου, με την απασχόληση σε αυτό διοικητικού προσωπικού δηλ. τουλάχιστον ενός γραμματέα εκπαιδευμένου στη χρήση των Τ.Π.Ε. και ειδικά του «e-school» και των λοιπών δραστηριοτήτων που απαιτούν χρήση υπολογιστή (email, πληροφοριακά συστήματα κ.λπ.).
Θεωρούμε επίσης ότι ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, ΕΛΜΕ και Διδασκαλικοί Σύλλογοι πρέπει και είναι σίγουρο ότι θα το κάνουν να πάρουν θέση για το Έγγραφο του ΥΠΕΠΘ και να ζητήσουν να γυρίσει πίσω ως απαράδεκτο μέχρι να δημιουργηθούν οι όροι στα σχολεία για μηχανογραφημένη γραμματειακή υποστήριξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου