(τι έλεγε λίγο πριν τις εκλογές η κα. Αννα Διαμαντοπούλου για τις προσλήψεις και για τους μισθούς των εκπαιδευτικών)
του Χρήστου Κάτσικα
Δεν είναι η πρώτη φορά που άλλα λέγονται πριν από τις εκλογές και άλλα γίνονται μετά τις εκλογές. Ωστόσο όταν ο χρόνος κρατάει μια ζωντανή σύνδεση ανάμεσα στις υποσχέσεις της προηγούμενης των εκλογών και στις ρυθμίσεις της επόμενης των εκλογών, τότε έχουμε ακόμη την πολυτέλεια να «πέφτουμε από τα σύννεφα» για την ολοκληρωτική αντιστροφή των πραγμάτων. Ας εξηγηθούμε όμως. Βασικά θα μας απασχολήσουν δυο θέματα που αυτή την περίοδο και σίγουρα για αρκετό καιρό απασχολήσουν δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς.
ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Στις αρχές του Νοεμβρίου η Υπουργός Παιδείας δήλωσε ορθά κοφτά ότι ότι το επόμενο χρονικό διάστημα (σε τρεις μήνες) το Υπουργείο Παιδείας θα παρουσιάσει σχέδιο νόμου στη Βουλή με το οποίο, ανάμεσα σε άλλα, θα γίνεται μια νέα διαχείριση του εργασιακού βίου των εκπαιδευτικών καθώς, όπως επισήμανε, η κατάσταση στον τομέα αυτό έχει προκαλέσει στην σχολική εκπαίδευση «καρδιακή αρρυθμία».
Παράλληλα από την Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009 και μέχρι την Παρασκευή 4-12-2009 η Υπουργός Παιδείας καλεί σε διαβούλευση πάνω στη βασική της θέση για ένα νέο σύστημα διορισμών αποκλειστικά στηριγμένο στον ΑΣΕΠ.
Λίγους μήνες πριν, τον Φεβρουάριο του 200, η σημερινή Υπουργός Παιδείας, ως βουλευτής της αντιπολίτευσης τότε και ως υπέυθυνη του τομέα παιδείας του ΠΑΣΟΚ, μαζί και με άλλους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, είχε καταθέσει επερώτηση στη Βουλή για τα προβλήματα των αδιόριστων, αναπληρωτών, ωρομισθίων εκπαιδευτικών (βρίσκεται ακόμη αναρτημένο στο http://www.pasok.gr/portal/resource/contentObject/id/4cf615c1-ea9f-4b56-b8a2-2729d7c40c61).
Η σημερινή Υπουργός Παιδείας στην επερώτηση αφού δηλώνει ότι «είναι απαράδεκτη η χρόνια απασχόληση μεγάλου μέρους του προσωπικού με ελαστικές εργασιακές σχέσεις, όπως η αναπλήρωση και η ωρομίσθια απασχόληση» ρωτάει τον τότε Υπουργό Παιδείας κ. Στυλιανίδη ποια είναι η θέση του Υπουργείου Παιδείας έναντι βασικών από τα πολλά δίκαια αιτήματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών όπως «η θέσπιση μεγίστου χρόνου παραμονής στην αναπλήρωση όχι μεγαλύτερου των δύο διδακτικών ετών, μετά την συμπλήρωση του οποίου, οι αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί να διορίζονται μόνιμα στη δημόσια εκπαίδευση, καταλαμβάνοντας οργανικές θέσεις διδασκόντων;»
1 δις επιπλέον για τις αμοιβές των εκπαιδευτικών
Τον Ιούνιο του 2009 στην 78Η Γενική Συνέλευση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας μπροστά σε εκατοντάδες εκπαιδευτικούς η σημερινή Υπουργός παιδείας δηλώνει ανάμεσα σε άλλα : «…έχουμε δεσμευτεί ότι το 1 δις της πρώτης χρονιάς αφορά στις αμοιβές των εκπαιδευτικών και την τεχνολογική υποστήριξη των σχολείων». Η ομιλία της κ. Υπουργού δημοσιεύθηκε στο ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΟ ΒΗΜΑ 1150/Ιούλιος-Αύγουστος – Σεπτέμβριος 2009 στη σελίδα 13-15. Τι απέμεινε από την υπόσχεση του Ιουνίου το ξέρουν πολύ καλά σήμερα όλοι οι εκπαιδευτικοί.
Ερώτηση 17 βουλευτών προς τον υπουργό Παιδείας (26/2/08)
ΘΕΜΑ: Σε πολύχρονη πολιτική ομηρία οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί! – Εργασιακή ανασφάλεια, ανασφάλεια σε σχέση με την απόληψη των αποδοχών, συνεχής ταλαιπωρία με την ανορθολογική αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος υπονομεύουν την προσφορά τους και την προσωπική και επαγγελματική τους ζωή! – Κάθε είδους «παράγοντες» έχουν στο χέρι τους την εργασιακή τύχη των νέων εκπαιδευτικών!
Βασική συνιστώσα επιτυχίας ενός εκπαιδευτικού συστήματος είναι οι εκπαιδευτικοί. Σε ένα δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα είναι απαράδεκτη η χρόνια απασχόληση μεγάλου μέρους του προσωπικού με ελαστικές εργασιακές σχέσεις, όπως η αναπλήρωση και η ωρομίσθια απασχόληση.
Σε κάποιες μάλιστα ειδικότητες η απασχόληση αναπληρωτών ή ωρομισθίων εκπαιδευτικών τείνει να γίνει «θεσμός»! Ένας «θεσμός» ο οποίος εκθέτει τους εκπαιδευτικούς σε πολιτική ομηρία, δεν τους επιτρέπει να σχεδιάσουν την ζωή τους και τους κρατά επί χρόνια σε εργασιακή ανασφάλεια: Δεν γνωρίζουν αν θα απασχοληθούν και την επόμενη σχολική χρονιά, πού θα υπηρετήσουν, αν θα πληρώνονται στην ώρα τους! Ταυτόχρονα είναι αδύνατη η οργανική σύνδεσή τους με το σχολικό περιβάλλον και την συγκεκριμένη σχολική κοινότητα, λόγω της εφήμερης υπηρεσίας τους! Το πρόβλημα είναι ακόμη πιο οξυμένο για τους διδάσκοντες στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη: 4.000 άτομα απασχολούνται με δίωρη, τρίωρη ή τετράωρη διδασκαλία την εβδομάδα!
Ειδικά το ζήτημα του τόπου και του σχολείου απασχόλησης γίνεται συχνά αντικείμενο κάθε λογής «εκδουλεύσεων» από ποικίλους «παράγοντες» της διοίκησης της εκπαίδευσης, πολιτικά πρόσωπα και δίκτυα πελατειακών σχέσεων, εξουθενώνοντας ηθικά τους νέους εκπαιδευτικούς. Για να καταδείξουμε το μέγεθος και την ένταση του προβλήματος και των πιέσεων, αναφέρουμε εδώ το παράδειγμα καθηγητή από τα Τρίκαλα, ο οποίος έχει υπηρετήσει στον Άγιο Ευστράτιο, στην Λήμνο, στην Πάρο, στην Αντίπαρο και στην Θεσσαλονίκη. Δυστυχώς το παράδειγμα δεν είναι ούτε ακραίο, ούτε σπάνιο!
Υπό τις συνθήκες αυτές εργασιακής και κοινωνικής ανασφάλειας, αλλά και υπό την πίεση και τον εκμαυλισμό δικτύων πολιτικής πελατείας, δεν είναι δυνατόν να απαιτηθούν από τους εκπαιδευτικούς των συγκεκριμένων κατηγοριών υψηλές αποδόσεις στην τάξη και γενικότερα στην εκπαιδευτική διαδικασία! Η αδικία δε συνεχίζεται και μετά την τυχόν μονιμοποίησή τους, καθώς ο χρόνος κατά τον οποίο υπηρέτησαν ως αναπληρωτές δεν υπολογίζεται για την υπηρεσιακή τους εξέλιξη!
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός
1. Ποια είναι η συνολική θέση του υπουργείου έναντι της απασχόλησης στην εκπαίδευση αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών;
2. Ποιος είναι ο δικαιολογητικός λόγος των εργασιακών σχέσεων αυτού του τύπου, σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να χρησιμοποιείται, σε ποιο ποσοστό επί του συνολικού υπηρετούντος εκπαιδευτικού προσωπικού ή του εκπαιδευτικού προσωπικού κάθε σχολικής μονάδας και για πόσο χρόνο;
3. Ποια είναι η θέση του Υπουργείου Παιδείας έναντι δύο βασικών από τα πολλά δίκαια αιτήματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών:
3.1. Θέσπιση μεγίστου χρόνου παραμονής στην αναπλήρωση όχι μεγαλύτερου των δύο διδακτικών ετών, μετά την συμπλήρωση του οποίου, οι αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί να διορίζονται μόνιμα στη δημόσια εκπαίδευση, καταλαμβάνοντας οργανικές θέσεις διδασκόντων;
3.2. Η προϋπηρεσία εκπαιδευτικών ως αναπληρωτών ή ωρομισθίων να υπολογίζεται, μετά τον μόνιμο διορισμό τους, να υπολογίζεται ως πραγματική δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία και να λαμβάνεται υπ όψιν για την εν γένει εξέλιξή τους στην εκπαίδευση;
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
1. ΜΠΟΛΑΡΗΣ ΜΑΡΚΟΣ
2. ΑΗΔΟΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
3. ΑΛΕΥΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
4. ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ ΜΙΛΕΝΑ
5. ΒΑΡΒΑΡΙΓΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
6. ΓΚΕΡΕΚΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
7. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ
8. ΔΡΑΓΩΝΑ ΘΑΛΕΙΑ
9. ΚΑΡΤΑΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
10. ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ
11. ΛΙΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
12. ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
13. ΠΑΝΤΟΥΛΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
14. ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
15. ΣΑΚΟΡΑΦΑ ΣΟΦΙΑ
16. ΤΟΓΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
17. ΧΥΤΗΡΗΣ ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου