Την ώρα που οι περισσότεροι μαθητές ετοιμάζονταν για τις χριστουγεννιάτικες διακοπές, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας αριστούχοι του γυμνασίου και του λυκείου με εξαιρετικές επιδόσεις στο μάθημα της Φυσικής ανέλυαν σε βάθος θέματα σύγχρονης Φυσικής και μυούνταν στη διαδικασία των πειραμάτων.
Με άλλα λόγια μάθαιναν, με τη βοήθεια της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών Νέας Φιλαδέλφειας, Σύγχρονη Φυσική και Αστρονομία".
Ο Στέφανος Λασκαρίδης, ο Χριστόφορος Μένος και ο Άρης Παπαϊωάννου είναι τρεις από τους δεκάδες αριστούχους από ολόκληρη την Ελλάδα που συμμετείχαν στη διήμερη γιορτή της Φυσικής. Όσο περίεργο και αν φαίνεται στους περισσότερους από εμάς, "η Φυσική είναι μια μοναδική περιπέτεια", λένε. Αυτό υποστηρίζουν και οι διοργανωτές της εκδήλωσης, γιʼ αυτό και στο διήμερο σεμινάριο που διοργανώθηκε στην Αθήνα έδωσαν τον τίτλο: "Οι μαθητές συναντούν τη Φυσική και η Φυσική τούς μαγεύει".
"Γνωριζόμαστε από το γυμνάσιο και είμαστε μαζί πολλά χρόνια", λένε οι τρεις αριστούχοι που διακρίθηκαν τα τελευταία χρόνια αρχικά στο 5ο Γυμνάσιο και μετά στο 5ο Λύκειο Θεσσαλονίκης. Ο ανταγωνισμός μεταξύ τους έγινε ευγενής άμιλλα, αλλά και κάτι παραπάνω, "ισχυρή φιλία".
ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΧΟΥΝ... ΚΕΦΙΑ
"Αγαπήσαμε ακόμη περισσότερο τη Φυσική όταν πήραμε μέρος στο θερινό σχολείο Φυσικής που έγινε στη Ζάκυνθο. Κάναμε μαθήματα Φυσικής, Κβαντικής Φυσικής, Κοσμολογίας. Οι σημειώσεις ειδικά στην Κβαντομηχανική μού φάνηκαν πολύ χρήσιμες. Νομίζω ότι άνοιξαν οι ορίζοντές μου, αλλά εκείνο που μου άρεσε ήταν ότι κάναμε όλοι καλή παρέα. Μπορείς να συνδυάσεις, εάν θέλεις, τη μάθηση με τη διασκέδαση. Περάσαμε υπέροχα", λέει ο Άρης Παπαϊωάννου.
Έτσι έγινε και στη συνάντηση της Αθήνας, 18-20 Δεκεμβρίου, αρωγός της οποίας ήταν και το 3ο ΓΕΛ Νέας Φιλαδέλφειας “Μίλτος Κουντουράς”.
Με έξοδα της ΕΕΦ φιλοξενήθηκαν σε κεντρικό ξενοδοχείο της πρωτεύουσας περισσότεροι από 200 μαθητές από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Συνολικά ο αριθμός των συμμετεχόντων και από την Αθήνα έφτασε τα 500 άτομα. Το πρόγραμμα του διημέρου περιλάμβανε ημίωρες διαλέξεις από ειδικευμένους καθηγητές πάνω σε θέματα κβαντομηχανικής και στην οργάνωση πειραμάτων.
"Μάθαμε πώς διεξάγεται ένα πείραμα. Η αλήθεια είναι ότι στο σχολείο μας δεν έχουμε αυτή τη δυνατότητα. Από ό,τι φαίνεται, πειράματα θα κάνουμε στο πανεπιστήμιο. Θα έπρεπε όμως να είχαμε μπει ήδη στη διαδικασία. Στα περισσότερα λύκεια που εγώ γνωρίζω δεν υπάρχουν αίθουσες για πειράματα", εξηγεί ο μαθητής της Β΄ λυκείου στο 5ο Λύκειο Θεσσαλονίκης Στέφανος Λασκαρίδης.
"Η οργάνωση ήταν άψογη και μάλιστα για ένα γεγονός στο οποίο υπήρξαν τόσες πολλές συμμετοχές. Οι διαλέξεις είχαν μεγάλο ενδιαφέρον", λέει ο Χριστόφορος Μένος, μαθητής της Β΄ λυκείου από τη Θεσσαλονίκη.
ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Τα θερινά σχολεία της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών έχουν γίνει πλέον θεσμός. Διοργανώνονται σχεδόν κάθε χρόνο στη Ζάκυνθο, στην Ερέτρια και στους Αγίους Θεοδώρους.
"Σκοπός του θερινού σχολείου είναι η μελέτη και αξιολόγηση των δεδομένων που έχουν συλλέξει από την παρατήρηση την πειραματική διαδικασία, να χρησιμοποιούν την επιστημονική γνώση και μέθοδο, καθώς και τις έννοιες που τις περιέχουν, να εφαρμόζουν τις γνώσεις στις ανθρώπινες δραστηριότητες", αναφέρει η ανακοίνωση της ένωσης. Τα θερινά σχολεία, που φέτος θα γίνουν από τις 24 Ιουνίου έως τις 2 Ιουλίου στην Ζάκυνθο, στην Ερέτρια, στην Κυπαρισσία, στην Ερατεινή Φθιώτιδας, στη Βασιλική Λευκάδας, στο Λιτόχωρο Πιερίας και στην Αγιά Λάρισας, θα συμμετάσχουν απόφοιτοι Α΄ και Β΄ λυκείου. Προϋπόθεση συμμετοχής είναι βαθμός προαγωγής μεγαλύτερος του 17 ή καλή κατάταξη στον πανελλήνιο διαγωνισμό φυσικής των ετών 2009 ή 2010.
Tο όραμα της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών για την Παιδεία
Τα βασικά σημεία της πρότασης της ΕΕΦ για την παιδεία είναι:
- Το λύκειο χρειάζεται να είναι ανοιχτό σχολείο στην κοινωνία και στους φορείς της. Να υπάρχουν δραστηριότητες και προγράμματα μέσα στο λύκειο, όπου από έναν συγκεκριμένο κατάλογο ο σύλλογος διδασκόντων, με τη σύμφωνη γνώμη μαθητών και γονέων, θα αποφασίζει. Πιστεύουμε ότι κάτι τέτοιο θα φέρει το λύκειο πιο κοντά στα ενδιαφέροντα των μαθητών, θα ενισχυθούν τα περιβαλλοντικά, πολιτιστικά και τα προγράμματα αγωγής υγείας. Για να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο, ίσως να χρειαστεί η διεύρυνση του ωραρίου του λυκείου, με χρηματοδότηση γενναία, που σημαίνει βελτίωση υποδομών, προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, με ουσιαστική μισθολογική βελτίωση.
- Ο στόχος του ισχυρού λυκείου που θέλουμε είναι να προετοιμάζει τον σύγχρονο πολίτη και όχι τον υποψήφιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι μαθητές να μπορούν από μία τάξη και μετά το πέρας της Β΄ λυκείου να δίνουν εξετάσεις για την απόκτηση πιστοποιητικού χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών και πιστοποιητικού γλωσσομάθειας Β2.
- Η αξιολόγηση των μαθητών να γίνεται σε επίπεδα σχολικής μονάδας με τεστ ενταγμένα στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και σε νομαρχιακό ή περιφερειακό επίπεδο από ανοιχτή τράπεζα θεμάτων και στις τρεις τάξεις του λυκείου. Έτσι το απολυτήριο γίνεται ένας ισχυρός αντικειμενικός τίτλος σπουδών, που θα λαμβάνεται υπόψη για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και για τη συνέχιση των σπουδών.
Πηγή: Μακεδονία (Στελίνας Μαργαριτίδου)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου