Η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είχε κεντρικό σύνθημά της «Πάνω από όλα η Παιδεία». Όσοι αναπνέουν την κιμωλία στην τάξη, εκπαιδευτικοί και μαθητές, αλλά και οι γονείς που στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο γνωρίζουν σήμερα πολύ καλά τι σήμαιναν αυτές οι άμοιρες λέξεις.
Το νέο σύνθημα του Υπουργείου Παιδείας είναι «πρώτα ο μαθητής». Η Υπουργός Παιδείας το προβάλλει σε κάθε της λόγο, στο πρόγραμμα του κυβερνώντος κόμματος για την Παιδεία, στις προγραμματικές δηλώσεις, σε όλες τις συνεντεύξεις της. Παράλληλα η Υπουργός Παιδείας δεν χάνει ευκαιρία να επισημάνει ότι «για να κάνουμε οποιαδήποτε αλλαγή στην Παιδεία ο πρωταγωνιστής είναι ο εκπαιδευτικός».
Πόσο οι διακηρύξεις αυτές έχουν σχέση με τις πράξεις;
Παραθέτουμε τα παρακάτω γεγονότα. Γεγονότα που πιθανόν να φαίνονται ασύνδετα, ωστόσο μια πιο καλή ματιά τα αποκαλύπτει σαν τμήματα ενός παζλ που μέρα με τη μέρα συμπληρώνεται και ανατρέπει τις διακηρύξεις του Υπουργείου και τα «λόγια τα ηχηρά».
Το ένα γεγονός είναι το παρακάτω:
Εκπαιδευτικός, Φιλόλογος, διδάσκει από την έναρξη του σχολικού έτους μαθήματα στην τελευταία τάξη του Λυκείου σε Λύκειο της Νέας Σμύρνης. Πέντε μήνες μετά, αίφνης, στις αρχές Φεβρουαρίου, την ειδοποιούν από το Γραφείο Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής στην οποία ανήκει το σχολείο ότι πρέπει να αφήσει εξ ολοκλήρου τα τμήματα στα οποία διδάσκει και να μετακινηθεί σε άλλο σχολείο για να καλύψει εκεί το κενό που παρουσιάστηκε. Η καθηγήτρια διαμαρτύρεται στο ΠΥΣΔΕ εξηγώντας τα αυτονόητα. Πως είναι δυνατόν τρεις μήνες πριν από το τέλος του σχολικού έτους να αφήνει τους μαθητές της, τα μαθήματά της, τη σχέση που είχε αναπτύξει με τα παιδιά, για να μετακινηθεί σε ένα άλλο σχολείο; Δεν μπορεί το κενό να καλυφθεί με την πρόσληψη ενός αναπληρωτή εκπαιδευτικού; Πόσο αυτή η ενέργεια εξυπηρετεί τις διακηρύξεις «πρώτα ο μαθητής»; Το ίδιο διαμαρτύρονται και οι μαθητές της. Τους είναι αδύνατο να καταλάβουν ποιος ακριβώς είναι ο λόγος που πρέπει στη μέση της χρονιάς να αλλάξουν καθηγητή.
Κάμποσα χιλιόμετρα βορειότερα άλλο γεγονός έρχεται να συγκρουστεί πάλι με τις διακηρύξεις και τους επικοινωνιακούς χειρισμούς. Ποιος δεν θυμάται τα λόγια του Υπουργείου: «ένας εξαιρετικά μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών, που μπορεί να υπερβαίνει και τις 10.000, βρίσκεται αποσπασμένος σε διάφορες υπηρεσίες του Δημοσίου. Από την κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου και τις περιφερειακές διευθύνσεις ως τις κατά τόπους Ιερές Μητροπόλεις!!!», «να μπει τάξη και ο εκπαιδευτικός να ξαναμπεί στην τάξη» και ότι στις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών δεν υπήρξε τα προηγούμενα χρόνια κανένα «κριτήριο παραγωγικής χρησιμότητας, καθώς πρυτανεύουν τα κριτήρια πελατειακής εξυπηρέτησης».
Σε δημοσίευμα της Γιούλης Μανώλη στον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ (14/2/2010) που συνοδεύεται με ντοκουμέντα αποκαλύπτεται ότι πριν λίγες μέρες, στα μισά πάλι της χρονιάς, στο τέλος Ιανουαρίου, με προσωπική της απόφαση η κυρία Διαμαντοπούλου αγνόησε την κατηγορηματική άρνηση του 2ου γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης να διαθέσει καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Θράκης (για ευνόητους λόγους δε δημοσιεύουμε τα στοιχεία του, κλάδος ΠΕ11, Γυμναστής,) "επειδή δεν υπάρχει πλεόνασμα ωρών της ειδικότητάς του προκειμένου να αναπληρωθεί το κενό του στη μονάδα που υπηρετεί εισούμεθα αρνητικά για την απόσπασή του στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης" όπως αναφέρει σε σχετικό έγγραφό του ο αναπληρωτής προϊστάμενος του 2ου γραφείου Κοζάνης.
Ως γνωστόν για τη διεκπεραίωση των αιτήσεων απόσπασης σε πανεπιστήμια δε μεσολαβούν τα κεντρικά υπηρεσιακά συμβούλια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ και ΚΥΣΔΕ). Διεκπεραιώνονται απευθείας από το γραφείο του υπουργού παιδείας. Η αίτηση παρελήφθη από την αρμόδια διεύθυνση προσωπικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας. Πριν τη διαβιβάσει στο υπουργείο της Υπουργού η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Παιδείας πήρε την πρωτοβουλία να απευθυνθεί στη διεύθυνση εκπαίδευσης Κοζάνης λαμβάνοντας προφανώς πολύ σοβαρά υπόψη της τις δηλώσεις της κυρίας Διαμαντοπούλου περί αποσπάσεων και αναπλήρωσης των αποσπώμενων.
Στην περίπτωση αυτή η υπουργός Παιδείας άφησε το γυμνάσιο χωρίς γυμναστή για περίπου δύο βδομάδες. Η λύση που βρέθηκε για να διδάσκεται το μάθημα ήταν να μετατραπούν σε γυρολόγους τρεις άλλοι γυμναστές οι οποίοι χρειάζεται να διανύουν αποστάσεις έως και 100 χιλιόμετρα ημερησίως για να συμπληρώνουν το ωράριο του αποσπασθέντος στο πανεπιστήμιο συναδέλφου τους. Η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας εισέπραξε την κατηγορηματική άρνηση της αρμόδια υπηρεσίας του νομού Κοζάνης στις 13/1/2010. Στις 21/1/2010 πρωτοκολλήθηκε η απόφαση της κυρίας Διαμαντοπούλου με την οποία ο συγκεκριμένος γυμναστής και άλλοι 4 συνάδελφοί του αποσπάστηκαν στο ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής.
Πηγή: alfavita
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου