1/2/10

Ολοήμερα δημοτικά και γυμνάσια

Νέο σχολείο, σε μορφή αλλά και σε περιεχόμενο, με ολοήμερο πρόγραμμα, νέα βιβλία, νέα αναλυτικά προγράμματα, άλλου τύπου επιμόρφωση εκπαιδευτικών και ιδιαίτερο βάρος στις τεχνολογίες, σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας για δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια.

Προβλέπονται μακροπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα μέτρα και είναι η πρώτη φορά που οι αλλαγές, οι οποίες θα ανακοινωθούν στο τέλος Φεβρουαρίου, ξεκινούν από το νηπιαγωγείο και φτάνουν μέχρι το λύκειο. Τα σενάρια που μελετώνται αφορούν:
*Νέο τύπο σχολείου. Στόχος είναι να μετατραπούν σε ολοήμερα όλα τα δημοτικά, αρχικά, και να ακολουθήσουν, σε δεύτερο χρόνο, τα γυμνάσια και τα νηπιαγωγεία.
*Ανακατανομή μαθημάτων με μείωση ωρών και εισαγωγή νέων, αφού επανεξετάζεται ο ρόλος και ο στόχος τους.
*Αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μέσα από άλλου τύπου επιμόρφωση προκειμένου να μπορέσει να ενταχθεί στη νέα εκπαιδευτική λογική.
*Τεχνολογική διάσταση μέσα από την οποία θα περνάει όλο το πρόγραμμα του σχολείου, με απώτερο στόχο, κάποια στιγμή, να γίνονται τα πάντα ηλεκτρονικά.

Φιλοδοξία του Γ. Παπανδρέου είναι το e-book να μπει στο σχολείο αντικαθιστώντας κιμωλία και πίνακα και προς αυτή την κατεύθυνση θα δρομολογηθούν όλες οι αλλαγές.
*Πιστοποίηση ξένων γλωσσών και γνώσης της πληροφορικής μέσα από το σχολείο.
*Προγράμματα παιδαγωγικής επάρκειας, τα οποία θα ενσωματωθούν σε όλες τις καθηγητικές σχολές των ΑΕΙ.
Οι αλλαγές θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο του 2010 με πιλοτική εφαρμογή των ολοήμερων σχολείων. Στόχος είναι μέσα στην προσεχή τριετία να έχουν μετατραπεί όλα τα δημοτικά σε ολοήμερα.
Επιμόρφωση καθηγητών
Οι δυσκολίες αυτής της μετατροπής έχουν σχέση με τις κτιριακές υποδομές. Τι θα γίνει δηλαδή με τα 1.800 ολιγοθέσια σχολεία της περιφέρειας και τις περιοχές όπου υπάρχουν ακόμα σχολεία που λειτουργούν σε διπλοβάρδια, όπως στη Θεσσαλονίκη. Πάντως, το 95% των σχολείων της περιφέρειας λειτουργούν σήμερα μόνο το πρωί.
Η γρήγορη και ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι επίσης ένα στοίχημα που καλείται να κερδίσει η ηγεσία του υπουργείου καθώς το ολοήμερο αλλάζει το ρυθμό του σχολείου και ενσωματώνει στο πρόγραμμά του νέες τεχνολογίες και άλλου είδους δεξιότητες.
Το αδύνατο σημείο για να ενταχθεί η χρήση της πληροφορικής στο καθημερινό μάθημα είναι οι εκπαιδευτικοί.
Ενώ δηλαδή τα σχολεία μας έχουν καλύψει τους στόχους της Ε.Ε. σε υποδομές (υπάρχουν υπολογιστές στην τάξη), η πληροφορική εξακολουθεί να διδάσκεται ως ξεχωριστό μάθημα και το ζητούμενο είναι να μπει μέσα σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία.
Για το σκοπό αυτόν θεωρείται επιβεβλημένη η επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών. Τη μεγαλύτερη ανάγκη διαπιστώθηκε πως την έχουν οι καθηγητές, οι οποίοι, σε αντίθεση με τους δασκάλους, είναι μεγαλύτερης ηλικίας και λιγότερο εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες.
Στόχος είναι μέσα σε 3 χρόνια να έχει επιμορφωθεί το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών, να προχωράει δηλαδή το πρόγραμμα επιμόρφωσης παράλληλα με την πιλοτική εφαρμογή του ολοήμερου σχολείου.
Για το συντονισμό και την επιχειρησιακή υποστήριξ του όλου σχεδιασμού, θα αξιοποιηθούν όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης και οι υπάρχοντες φορείς. Συγκεκριμένα:
*Ο Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών, θα αναλάβει το έργο επιμόρφωσης.
*Το Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας (ΚΕΕ) θα φτιάξει τη βάση δεδομένων για τις εκπαιδευτικές υποδομές, θα παρακολουθεί και θα αξιολογεί το εκπαιδευτικό έργο.
*Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Π.Ι.) θα διαμορφώσει νέα αναλυτικά προγράμματα και σχολικά βιβλία.
Πηγή: Ελευθεροτυπία (Ολυμπία Λιάτσου)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου