17/3/10
Το ιδιωτικό πανεπιστήμιο είναι άχρηστο όταν υπάρχει καλό δημόσιο
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ, ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΠΡΥΤΑΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
Την πρώτη επίσημη υποψηφιότητα για νέος πρύτανης του Πανεπιστημίου της Αθήνας στις εκλογές που θα γίνουν τον Μάιο ανακοίνωσε ο καθηγητής Βιοχημείας και πρόεδρος του Βιολογικού Τμήματος Μανώλης Φραγκούλης. Υποψήφιοι αντιπρυτάνεις είναι οι καθηγητές Ιω. Πανούσης, Αντ. Μακρυδημήτρης και Μιχ. Κουτσιλιέρης. Ο κ. Φραγκούλης, ερευνητής διεθνούς φήμης, τονίζει ότι το σχήμα του «δεν χρωστάει σε κανέναν τίποτα» και υπόσχεται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των καταλήψεων με συνεννόηση, αλλά και όρια.
Αποφασίσατε να «εκτεθείτε» στη διαδικασία των πρυτανικών εκλογών. Ποιο ήταν το κύριο στοιχείο που έπεισε έναν ερευνητή και πανεπιστημιακό με τόσο πλούσια διεθνή δραστηριότητα να επιδιώξει την ανάληψη διοίκησης;
Η ευθύνη για τη χώρα και τη νεολαία.
Το σχήμα του οποίου ηγείστε διακηρύσσει προσήλωση στην επιστημονική αριστεία. Με ποιον τρόπο θα την ενισχύσετε;
Με βραβεία για τους άξιους, με ενθάρρυνση της έρευνας, με προώθηση της αξιοκρατίας.
Αν κάποιος σας ζητούσε επιγραμματικά τρεις απλούς λόγους για να ψηφίσει το σχήμα σας, τι θα απαντούσατε;
Διότι δεν χρωστάμε τίποτε σε κανέναν, είμαστε αποφασισμένοι να τηρήσουμε τους νόμους, έχουμε υποδειγματική συνεργασία.
Στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας εισάγονται- κατά παράδοση- οι άριστοι των αρίστων και μέσα σε λίγους μήνες πολλοί καταλήγουν καταληψίες και τεμπέληδες. Γιατί;
Είναι κάτι που με απασχολεί εδώ και καιρό. Σίγουρα δεν είναι τεμπέληδες, ίσως απογοητευμένοι.
Πώς θα ξανακερδίσουμε τον χαμένο ενθουσιασμό για την περιπέτεια της γνώσης τόσο στους φοιτητές όσο και στους καθηγητές;
Πείθοντάς τους ότι έχουν τη δύναμη να διακριθούν στο διεθνές στερέωμα, αν πιστέψουν στις δυνάμεις τους και αποφύγουν τον επιφανειακό εντυπωσιασμό. 6 Τι λέτε σε έναν νέο, αγανακτισμένο από την κοινωνία που αρπάζει την πέτρα;
Ότι με τον τρόπο αυτό δεν λύνεται κανένα πρόβλημα.
Πώς να πείσει κάποιος έναν οργισμένο μετέφηβο των 600 ευρώ ότι η κοινωνία αλλάζει με ιδέες όταν δεν τρώγονται και τις ιδέες του δεν τις ακούει κανείς;
Η ιστορία της ανθρωπότητας διδάσκει ότι χωρίς ιδέες ο κόσμος θα ήταν χειρότερος.
Πώς θα αντιμετωπίσετε το ζήτημα των καταλήψεων;
Με συνεννόηση, αλλά και ξεκάθαρους κανόνες και όρια.
Στη διακήρυξή σας μιλάτε για αποτελεσματική περιφρούρηση του ασύλου. Είστε όμως διατεθειμένος να φωνάξετε την Αστυνομία, αν χρειαστεί;
Σε όλα τα πανεπιστήμια του κόσμου χρησιμοποιούνται δόκιμες μέθοδοι για την περιφρούρηση των χώρων. Πρέπει να συζητηθούν. Πότε χρειάζεται και γιατί δεν μπορούμε μόνοι μας.
Διατελέσατε γενικός γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας επί κυβερνήσεωςΣημίτη. Με συγχωρείτε για την έκφραση, αλλά «τι έχει η έρημη η έρευνα στη χώρα μας και ψοφάει»;
Όταν κανείς δεν της δίνει τροφή, δεν είναι φυσική συνέπεια; 11 Τρεις προτάσεις για την αναβάθμισή της;
Διαμόρφωση μακροχρόνιας στρατηγικής, διάθεση των απαραίτητων πόρων, συντονισμός της έρευνας στη χώρα.
Διατελέσατε πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης. Τι πρέπει να γίνει ώστε να αναστραφεί η σχεδόν καθολική κοινωνική δυσφορία προς τη δημόσια διοίκηση;
Αξιοποίηση των αποφοίτων του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης, επιβράβευση του τίμιου και εργατικού, τιμωρία του επίορκου.
Προτείνετε όλες οι αποφάσεις του Πρυτανικού Συμβουλίου και της Συγκλήτου να αναρτώνται στο Διαδίκτυο. Γιατί αυτή η διαδικασία διαφάνειας δεν έχει εφαρμοστείσε όλα τα ΑΕΙ;
Είναι και δική μου απορία. Ρωτήστε τις προηγούμενες διοικήσεις. 14 Όλοι γνωρίζουν ότι οι χώροι των ΑΕΙ είναι πόλος ίντριγκας και διαπλοκής. Πώς θα την πολεμήσετε;
Διαφάνεια, συλλογικότητα, έλεγχος νομιμότητας, αλλαγή κλίματος και νοοτροπίας.
Τι θα λέγατε στην υπουργό Παιδείας;
Πολύ καλή ιδέα να αρχίσει από το νηπιαγωγείο, αλλά μην ξεχά σει το πανεπιστήμιο. 16Ιδιωτικά πανεπιστήμια και κολέγια στην Ελλάδα;
Αχρείαστα και άχρηστα όταν υπάρχει καλό δημόσιο πανεπιστήμιο.
Ζούμε δύσκολες στιγμές. Υπάρχει τρόπος το πανεπιστήμιο να αποτελέσει ξανά «εστία φωτός» στη χειμαζόμενη από την κρίση και τις αντιπαραθέσεις κοινωνία μας;
Μέσα από τη λογοδοσία κερδίζεται η αξιοπιστία και στη συνέχεια η αναγνώριση. Είναι αναγκαίο, γιατί δεν υπάρχει πιο δυνατό φως.
Τριάντα χρόνια πανεπιστημιακός δάσκαλος, βιοεπιστήμονας ερευνητής. Τι κρατάτε και τι αφήνετε από το ελληνικό πανεπιστήμιο;
Κρατάω τη συναδελφική εκτίμηση και τα καλά λόγια των φοιτητών μου, ιδιαίτερα μετά την αποφοίτησή τους. Αφήνω πίσω μου ασχολίαστη τη μικροπρέπεια και την αχαριστία.
Ως βιοεπιστήμονας έχετε διαπιστώσει όντως ότι η ελπίδα πεθαίνει τελευταία ή μας δουλεύουν και έχει κι αυτή αποδημήσει;
Όσο ζούμε ελπίζουμε, η ελπίδα στους Έλληνες είναι ένα κεφάλαιο σε επάρκεια που πρέπει να αξιοποιήσουμε.
Πώς σκοπεύετε να συνεργαστείτε με τους συναδέλφους σας στο πρυτανικό σχήμα, εάν εκλεγείτε;
Το Πανεπιστήμιο θα το διοικήσουμε τέσσερις πρυτάνεις ή τέσσερις αντιπρυτάνεις, ό,τι προτιμάτε. Πρόκειται για μια ομάδα αναγνωρισμένων και ικανών ανθρώπων με στόχους και όραμα.
Πηγή: Τα Νέα (ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου