Οι μέρες των δωρεάν υπηρεσιών της διαδικτυακής τηλεόρασης Hulu φαίνεται να πλησιάζουν στο τέλος τους.
Η πρόσφατη απόσυρση δύο δημοφιλών τηλεοπτικών show του καλωδιακού Comedy Central, αποτέλεσμα διαμάχης για τη μοιρασιά των διαφημιστικών εσόδων, είναι το τελευταίο χτύπημα στις προσπάθειες της βιομηχανίας ψυχαγωγίας για κέρδη από διαφημίσεις σε δωρεάν video.
Ακόμα και οποιεσδήποτε προσπάθειες του Hulu να χρεώσει την πρόσβαση ενδέχεται να απωθήσουν τους χρήστες και να αναστείλουν την εντυπωσιακή ανάπτυξη της ιστοσελίδας. Μέχρι στιγμής, οι «οπαδοί» του χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του Ηulu όχι γιατί δεν μπορούν να βρουν αλλού το ίδιο περιεχόμενο αλλά επειδή είναι εξαιρετικά εύχρηστο. Δεν είναι, λοιπόν, ζήτημα αποκλειστικότητας όπως για παράδειγμα με το καλωδιακό HBO της Time Warner.
«Λίγοι άνθρωποι θα πλήρωναν για κάτι τέτοιο», λέει αναφερόμενος στο τι προσφέρει το Hulu o Bruce Leichtman πρόεδρος της ομώνυμης εταιρείας ερευνών. Αν η ιστοσελίδα χρεώσει μια ταινία, ο θεατής θα μπορούσε να το παρακολουθήσει ζωντανά ή να το εγγγράψει αργότερα αλλιώς μπορεί να το βλέπει δωρεάν σε video-on-demand υπηρεσίες καλωδιακών ή άλλων παρόχων.
Το πρόβλημα με την Hulu είναι ότι δεν έχει έσοδα με τα οποία μπορεί να πληρώσει τα επιχειρηματικά της κόστη ενώ οι online διαφημίσεις υπολείπονται κατά πολύ των τηλεοπτικών σποτ.
Έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα έδειξε ότι ένα 81% «διαφωνεί πολύ» με την πληρωμή 9,95 δολαρίων/μήνα για μια υπηρεσία όπως η Hulu. Την ίδια στιγμή, μόνο ένα 5% θα συμφωνούσε στο να δώσει χρήματα. Το κυριότερο σημείο ωστόσο στον προβληματισμό της εταιρείας παραμένει η διάθεση αποκλειστικού περιεχομένου. Προοπτική που σίγουρα θα έφερνε αρκετή αναστάτωση στην αγορά της καλωδιακής και δορυφορικής τηλεόρασης. Ήδη, αρκετοί πάροχοι πληρώνουν συνδρομή στην Hulu για να φιλοξενεί τοπικά και πανεθνικής εμβέλειας κανάλια.
Το μέλλον θα κρίνει την επιτυχία μιας τέτοιας επιλογής αν και οι ιθύνοντες της εταιρείας θα χρειαστεί να το σκεφτούν διπλά. Σε τρία μόλις χρόνια που είναι «στον αέρα», έχει αγγίξει ένα διόλου ευκαταφρόνητο νούμερο του ενός δισεκατομμυρίου προβεβλημένων video.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Αssociated Press
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου