Παρότι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας έχει θεσμοθετηθεί επί υπουργίας Ευθυμίου, ουδέποτε υλοποιήθηκε. Ο λόγος είναι οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών. Αυτό αποτελεί και το μεγαλύτερο εμπόδιο για την σημερινή ηγεσία του υπ. Παιδείας, στην προσπάθειά της να εφαρμοσθεί στα ελληνικά σχολεία. Με βάση το νομοσχέδιο, η αξιολόγηση σε πρώτη φάση ορίζεται ως εσωτερική διαδικασία που οργανώνεται από τους ίδιους τους παράγοντες της σχολικής κοινότητας.
Η διαδικασία προβλέπει τα ακόλουθα:
- Κάθε σχολική μονάδα, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, θα καταρτίζει πρόγραμμα δράσης για το σχολικό έτος που ξεκινά. Οι σχετικές δράσεις αφορούν τους πόρους της σχολικής μονάδας (π.χ. την υλικοτεχνική υποδομή, οικονομικοί πόροι, ανθρώπινο δυναμικό), τη διοίκηση του κάθε σχολείου (π.χ. συντονισμός σχολικής ζωής, διαμόρφωση - εφαρμογή σχολικού προγράμματος, αξιοποίηση μέσων και πόρων).
- Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς, θα πρέπει να συντάσσεται έκθεση αξιολόγησης, στην οποία θα αξιολογούνται η απόδοση της σχολικής μονάδας στο σύνολό της, η διαπίστωση του κατά πόσο επιτεύχθηκαν οι στόχοι που είχαν τεθεί στο πρόγραμμα δράσης του έτους που διανύθηκε, η εκτίμηση των επιτυχιών, των αδυναμιών και των προβλημάτων.
- Η κατάρτιση του προγραμματισμού και της αξιολογικής έκθεσης θα γίνεται με ευθύνη του διευθυντή του σχολείου, σε συνεργασία με τον σύλλογο διδασκόντων και τους σχολικούς συμβούλους. Θα παρουσιάζεται στο σχολικό συμβούλιο και τους γονείς και θα δημοσιεύεται στο Διαδίκτυο στις ιστοσελίδες του σχολείου και της αρμόδιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
- Στη συνέχεια, ο διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας θα υποβάλει στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έκθεση με αναλυτική παρουσίαση της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων.
- Η διαδικασία αξιολόγησης αφορά και τα στελέχη της διοίκησης.
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου