16/4/10

Μεταρρύθμιση που θα δώσει εξετάσεις

Πιστοποιητικό κατάρτισης, αξιολόγηση, σχεδιασμός δράσης των σχολείων, δόκιμος εκπαιδευτικός, κατάργηση της βάσης του 10

Νέα σελίδα στην ελληνική εκπαίδευση επιχειρεί να γυρίσει η ηγεσία του υπ. Παιδείας. Με αλλαγές και στις τρεις βαθμίδες εισάγονται νέοι θεσμοί, όπως το πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης ή οργανώνεται σε νέα βάση η εφαρμογή άλλων θεσμών όπως η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ο ετήσιος σχεδιασμός δράσης από τα σχολεία και ο δόκιμος εκπαιδευτικός. Πρόκειται, δηλαδή, για μέτρα η υλοποίηση των οποίων θα κριθεί στην πράξη, καθώς πολλά από αυτά είναι θεσμοθετημένα από τον βασικό νόμο για την υποχρεωτική εκπαίδευση του 1983, αλλά δεν εφαρμόζονται λόγω των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών. Επίσης, το πολυνομοσχέδιο του υπ. Παιδείας που έλαβε χθες την έγκριση του υπουργικού συμβουλίου, αλλάζει το σύστημα προσλήψεων των εκπαιδευτικών, ενώ καταργεί τη βάση του 10 για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. «Η πρότασή μας δημιουργεί ένα νέο προφίλ εκπαιδευτικού με πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης, με ενιαίο τρόπο εισόδου στην εκπαίδευση μόνο με ΑΣΕΠ και μεταβατική περίοδο για τον δόκιμο εκπαιδευτικό, ο οποίος και θα αξιολογείται. Σημαντική, επίσης, επιλογή είναι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, που ξεκινά από τον Σεπτέμβριο».

Ως προς την κατάργηση της βάσης του 10, η κ. Διαμαντοπούλου δήλωσε ότι «είναι προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης, η οποία είχε τεκμηριωθεί, επί 4 συνεχή χρόνια, σε συνέδρια και στην κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ και από τον πρόεδρό του. Είναι μια επιλογή που έχει παιδαγωγικούς και κοινωνικούς λόγους».
Από την πλευρά της, η υπεύθυνη Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας κ. Ελίζα Βόζεμπεργκ δήλωσε: «Ανθρακες ο θησαυρός της μεταρρύθμισης. Αποσπασματικά μέτρα, χωρίς μεταξύ τους συνοχή και διαδικαστικού χαρακτήρα είναι οι πολυεξαγγελλόμενες αλλαγές στον χώρο της εκπαίδευσης, που αφήνουν στην αβεβαιότητα όλους όσοι έχουν, χρόνια τώρα, υπηρετήσει την εκπαίδευση, είτε ως αναπληρωτές είτε ως ωρομίσθιοι». Ειδικότερα, 20 βασικές αλλαγές δίνουν τον τόνο της μεταρρύθμισης.
Για τους εκπαιδευτικούς
- Καθιερώνεται Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης ως αναγκαία προϋπόθεση για τον διορισμό στην εκπαίδευση.
- Από το 2012-2013 όλοι οι διορισμοί θα γίνονται μόνο μέσω ΑΣΕΠ.
- Αναμορφώνεται πλήρως το περιεχόμενο και η διαδικασία των εξετάσεων ΑΣΕΠ, οι οποίες θα διεξάγονται ανά διετία.
- Οι πίνακες προϋπηρεσίας, βάσει των οποίων διορίζονται, θα κλείσουν με τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους στις 30 Ιουνίου.
- Θα πρέπει να παραμένουν για τρία χρόνια στον τόπο του πρώτου τους διορισμού.
- Ο νεοδιόριστος μόνιμος εκπαιδευτικός παραμένει επί δύο έτη ως «δόκιμος εκπαιδευτικός».
- Καθιερώνεται ο θεσμός του μέντορα του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού.
- Τριμελής επιτροπή θα εισηγείται την παραμονή στην εκπαίδευση ή τη μετάταξη στη διοίκηση του δόκιμου εκπαιδευτικού.
- Ο προσδιορισμός των κενών θέσεων θα γίνεται ηλεκτρονικά και σε επίπεδο σχολικής μονάδας και όχι περιφέρειας, όπως γίνεται τώρα.
- Οι προσλήψεις αναπληρωτών θα γίνονται από τους πίνακες επιτυχόντων του ΑΣΕΠ.
- Μειώνεται ο αριθμός των ωρομίσθιων με στόχο την κατάργηση της ωρομισθίας.
- Καμία μετάθεση ή απόσπαση δεν θα γίνεται, αν αφήνει κενό που δεν αναπληρώνεται.
- Ο ορισμός των μελών των συμβουλίων επιλογής στελεχών γίνεται υπερκομματικός μέσω της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων.
- Καθιερώνεται πιστοποιητικό διοικητικής επάρκειας, ύστερα από επιμόρφωση και εξετάσεις για την επιλογή στελεχών διοίκησης.
- Θεσπίζεται διαδικασία διοικητικής και παιδαγωγικής - διδακτικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Ετήσια έκθεση αξιολόγησης θα δημοσιεύεται στο Διαδίκτυο, ενώ θα υπάρχει ετήσια λογοδοσία στη σχολική κοινότητα και τους γονείς.
Για τα ΑΕΙ και τα κολέγια
- Οργανώνεται ηλεκτρονικό σύστημα διανομής συγγραμμάτων.
- Καθιερώνονται μικρότερα και ευέλικτα εκλεκτορικά σώματα για εκλογή μελών ΔΕΠ.
- Νομοθετείται συνεδρίαση τηλεδιάσκεψης με συμμετοχή Ελλήνων επιστημόνων του εξωτερικού.
- Αλλάζει το σύστημα μετεγγραφών.
- Δημιουργείται νέο θεσμικό πλαίσιο για τα κολέγια.
Πηγή: Καθημερινή (Αποστόλου Λάκασα)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου