12/4/10

«Να χτυπάει αργότερα το κουδούνι του σχολείου»

Στις ΗΠΑ πείραμα που έγινε πέρυσι σε Λύκειο έδειξε ότι όταν το πρωινό κουδούνι χτύπησε κατά δύο ώρες αργότερα, οι επιδόσεις των μαθητών βελτιώθηκαν κατά 64%. Στην Αγγλία τα αποτελέσματα νέου πειράματος τα οποία ανακοινώθηκαν πρόσφατα οδηγούν στα ίδια συμπεράσματα. Το πείραμα πραγματοποίησε ο καθηγητής της νευρολογίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης κ. Ράσελ Φόστερ.
Ο κ. Φόστερ μέτρησε τη μνήμη των παιδιών το πρωί και έπειτα το απόγευμα και διαπίστωσε ότι οι μαθητές θυμούνταν κατά 9% περισσότερες λέξεις στο δεύτερο μισό της ημέρας. «Οι έφηβοι δεν είναι τεμπέληδες. Είμαστε εμείς οι καθηγητές που τους στερούμε από τις σωστές ώρες ύπνου» δήλωσε ο κ. Φόστερ ανακοινώνοντας τα συμπεράσματα του πειράματός του και προτείνοντας τελικά τη μετάθεση του σχολικού ωραρίου κατά δύο ώρες αργότερα.

Ο καθηγητής κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι έφηβοι έχουν βιολογική προδιάθεση να πηγαίνουν για ύπνο αργά το βράδυ και να ξυπνούν αργά το πρωί. Πρέπει συνεπώς να ξεκινούν την ημέρα τους δύο με τέσσερις ώρες αργότερα από τους ενηλίκους.
Το πείραμα έγινε σε Λύκειο του Μονκσίτον του Βόρειου Τάινεσαϊντ, όπου το κουδούνι του σχολείου χτυπούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα στις 10 αντί για τις 9 το πρωί. Ετσι στατιστικά προέκυψε μείωση των απουσιών σε ποσοστό 8% αλλά και αύξηση των επιδόσεων των μαθητών. Κατόπιν τούτων, ο διευθυντής του σχολείου κ. Πολ Κίλεϊ δήλωσε ότι είναι απαραίτητη η προσαρμογή του σχολικού ωραρίου με σκοπό τη δημιουργία «ευχαριστημένων και καλύτερα εκπαιδευμένων νέων»...
Πηγή: Το Βήμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου