Δύο όνειρα είχε από παιδί. Να γίνει ή δάσκαλος ή πολιτικός. Τι κοινό μπορεί να έχει ο ένας με τον άλλον; Κι όμως. Ο ίδιος διαπίστωσε πως η εκπαίδευση είναι κατ' εξοχήν πολιτική πράξη. Επομένως τα πέτυχε και τα δύο. Κι αισθάνεται τυχερός. Που διάλεξε να γίνει δάσκαλος.
Ο Γιώργος Χριστόπουλος αποφοίτησε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών με υψηλό βαθμό, αν αυτό λέει κάτι. Πήρε μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην Παιδαγωγική Ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ. Από εκεί, ξεκίνησε και η επαγγελματική του διαδρομή. Δύο χρόνια εργάστηκε στην Αγγλία ως βοηθός δάσκαλος. Τα τελευταία 8 χρόνια διδάσκει σε ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας. Τώρα βρίσκεται σε εκπαιδευτική άδεια προκειμένου να κάνει το διδακτορικό του στο Πανεπιστήμιο Αθηνών με θέμα: «Εθνικισμός, εκπαιδευτικοί και αναλυτικά προγράμματα σπουδών».
Γιατί προτίμησες το ιδιωτικό από το δημόσιο σχολείο;
«Γιατί έχω δουλέψει στη βρετανική εκπαίδευση κι ήθελα να εργαστώ σε ένα χώρο που θα έχω μεγαλύτερη ελευθερία να εφαρμόσω παιδαγωγικές καινοτομίες και να αξιοποιήσω τα εφόδια που πήρα από τις σπουδές μου. Ηθελα να έχω πρόσβαση σε υποδομές, να μπορώ να κάνω καλύτερο μάθημα. Οποιος δάσκαλος είναι σε δημόσιο σχολείο και πάει να κάνει κάτι παραπάνω, αντιμετωπίζεται με δυσπιστία, τον "τρώει η μαρμάγκα"».
Αυτά που ήθελες, τα βρήκες στο σχολείο που υπηρετείς;
«Σε μεγάλο βαθμό, ναι».
Έχεις μετανιώσει που έφυγες από την Αγγλία;
«Εχω μετανιώσει γιατί έφυγα από ένα οργανωμένο κράτος, το οποίο σου δίνει διαφορετικές προοπτικές κι ήρθα σε μια χώρα που δεν σου δίνει σχεδόν τίποτε».
Μπορείς να συγκρίνεις τα συστήματα στα σχολεία των δύο χωρών;
«Το ένα είναι πλήρως αποκεντρωμένο ενώ το δικό μας είναι πλήρως συγκεντρωτικό. Οι αποδοχές των Αγγλων εκπαιδευτικών είναι πολύ υψηλότερες αλλά βέβαια δουλεύουν τις διπλάσιες ώρες. Το ωράριό τους είναι εξοντωτικό».
Η καλύτερη και η χειρότερη στιγμή στο ιδιωτικό σχολείο;
«Οι καλές στιγμές είναι πάρα πολλές γιατί είμαι μέσα σε παιδιά που τα λατρεύω. Στις κακές στιγμές θυμάμαι την ανασφάλεια των δύο πρώτων χρόνων δουλειάς που είσαι υπό την απειλή της απόλυσης και πρέπει να κάνεις τη δουλειά σου με ένα πιστόλι στον κρόταφο».
Θα ήθελες να μεταπηδήσεις σε δημόσιο σχολείο;
«Οχι. Σε γενικές γραμμές, είμαι ευχαριστημένος στην ιδιωτική εκπαίδευση. Ωστόσο, η δυνατότητα αυτή θα έπρεπε να υπάρχει, όταν δηλαδή κλείνει ένα ιδιωτικό σχολείο, κάποιος που έχει πολλά χρόνια υπηρεσία να μη μένει άνεργος».
Για τα παιδιά σου θα διάλεγες δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο;
«Εγώ αποφοίτησα από δημόσιο σχολείο. Χωρίς να θέλω να υποτιμήσω τη δημόσια εκπαίδευση, μάλλον θα έστελνα το παιδί μου σε ιδιωτικό γιατί παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια. Δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να γίνει κοινωνός εκπαιδευτικών καινοτομιών, έχει οργανωμένες μετασχολικές δραστηριότητες και η υλικοτεχνική υποδομή είναι σαφώς ανώτερη».
Αληθεύει ότι στο ιδιωτικό σχολείο ο εκπαιδευτικός αποδίδει καλύτερα εξαιτίας της εργασιακής ανασφάλειας;
«Συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Αυτοί που πιστεύουν ότι το καθεστώς αυτό σε κάνει καλύτερο εκπαιδευτικό σφάλλουν. Αυτός που απειλείται όχι μόνο είναι πιο εύκολο να υποπέσει σε λάθη αλλά λόγω της ανασφάλειας είναι πιο ευάλωτος σε γονεϊκές πιέσεις που επηρεάζουν τη δουλειά του, είναι ευάλωτος σε πιέσεις της διεύθυνσης και έτσι δημιουργείται ένα κλίμα, ποιος θα φάει τον άλλον».
Στα υπέρ του ιδιωτικού σχολείου;
«Ο εκπαιδευτικός αποδίδει καλύτερα γιατί έχει τα κατάλληλα εργαλεία στα χέρια του, όπως υπολογιστές, βιβλιοθήκες, διαδραστικούς πίνακες, και μπορεί να εφαρμόσει διάφορες τεχνικές διδασκαλίας».
Τι σε ενοχλεί στην ελληνική ιδιωτική εκπαίδευση;
«Η εκτεταμένη ανομία εις βάρος των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και η διαπλοκή πολλών εργοδοτών με τη δημόσια διοίκηση. Θα θυμίσω δύο πράγματα. Την εξαγορά θεμάτων του ΙΒ και την παραλίγο διαρροή θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων, ζητήματα που προέκυψαν σε ιδιωτικά σχολεία πριν από ένα χρόνο».
Πιστεύεις ότι με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας θα ξεβαλτώσει η δημόσια εκπαίδευση;
«Κάποιες μεταρρυθμίσεις είναι σε σωστό δρόμο. Ομως η πλειοψηφία τους, κυρίως αυτές που αφορούν το εργασιακό καθεστώς, επιτείνουν την εργασιακή ανασφάλεια και δείχνουν ότι υπάρχει μια τάση το σχολείο να παραδοθεί σταδιακά στα χέρια της αγοράς».
Με τις νέες ρυθμίσεις το υπουργείο Παιδείας διευκόλυνε τους ιδιοκτήτες να απολύουν ελεύθερα τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, ακόμη και λίγο πριν αυτοί βγουν στη σύνταξη.
Το σχόλιό σας.
«Η ρύθμιση αυτή δεν στοχεύει σε ένα νέο σχολείο, στοχεύει σε ένα σχολείο τρομοκρατημένων εκπαιδευτικών, πρόθυμων για όλα που δεν προσφέρουν εκπαίδευση επιπέδου αλλά εκδούλευση».
Πηγή: Ελευθεροτυπία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου