Αποκαλυπτική συνέντευξη της υπουργού Παιδείας, Αννας Διαμαντοπούλου, για τις νέες αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία
Για σχολεία πολλών ταχυτήτων με διαφοροποιημένα προγράμματα σπουδών και νέο πακέτο αναδιαρθρώσεων στην Ανώτατη Εκπαίδευση μίλησε, προχτές, η υπουργός Παιδείας,Αννα Διαμαντοπούλου, σε συνέντευξή της στη ΝΕΤ. Σε πολλά σημεία της συνέντευξης «αποκαλύφθηκε» το εκπαιδευτικό σύστημα που «οραματίζεται» η κυβέρνηση: Σχολεία και πανεπιστήμια που θα βρίσκονται σε άμεση σύνδεση με τις επιχειρήσεις, ενιαία εκπαιδευτική αγορά δημόσιων και ιδιωτικών ιδρυμάτων, έρευνα με μοναδικό κριτήριο την επιχειρηματικότητα.
Πάντως, όλη η πολιτική του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης αποτυπώθηκε σε μια φράση της Α. Διαμαντοπούλου: «Η αγορά εργασίας, για να 'μαστε πάρα πολύ ειλικρινείς, θα αποφασίσει ποιος είναι καλός και ποιος κακός». Ολες οι αλλαγές που προγραμματίζονται, στην Παιδεία, έχουν ως στόχο την κατασκευή «νέων» εργαζομένων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων:
Σχολεία πολλών ταχυτήτων
Πρόβλημα χαρακτήρισε η υπουργός το ότι «είμαστε ένα από τα δύο κράτη της Ευρώπης που έχουμε ένα κεντρικά οργανωμένο σύστημα εκπαίδευσης», ενώ σε άλλες χώρες το εκπαιδευτικό σύστημα υπάγεται στην περιφέρεια, στο δήμο ή «υπάρχει και αυτονομία στα σχολεία, όπου αυτοδιαχειρίζονται οι διευθυντές, οι γονείς». «Είμαι πια σίγουρη», είπε, «ότι πρέπει να προχωρήσουμε σε μια περιφερειακή αποκέντρωση», υποστηρίζοντας πως ...περιοριζόμαστε απ' το Σύνταγμα. Με λίγα λόγια, η κυβέρνηση ετοιμάζει το σχολείο που χρηματοδοτείται απ' την «τοπική κοινωνία» και τις επιχειρήσεις.
Κατάργηση του ενιαίου προγράμματος σπουδών στα σχολεία
Η υπουργός επανέλαβε πως αναμένονται άλλα δυο νομοσχέδια για το «νέο» σχολείο και εξήγγειλε κατάργηση του ενιαίου προγράμματος σπουδών στα σχολεία. Σε σχετική ερώτηση απάντησε πως θα«έχουμε ένα εθνικό πλαίσιο», μιλώντας για «ευελιξία» στο πρόγραμμα σπουδών. Αυτό πρακτικά σημαίνει διαφοροποιημένα προγράμματα στα σχολεία και κατάργηση του ενιαίου της εκπαίδευσης.
Οι «καλοί» και οι «κακοί» εκπαιδευτικοί και η αξιολόγηση
Η Α. Διαμαντοπούλου υπεράσπισε την αποσύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος (πτυχίο - ΑΣΕΠ - Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας - διετής δοκιμασία), λέγοντας ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να κρίνονται και να αξιολογούνται. Υποστήριξε, δε, ότι «υπάρχουν οι άριστοι, οι πολύ καλοί και οι κακοί. Οι κακοί δεν μπορεί να είναι στην εκπαίδευση». Οι κακοί όμως, θα είναι αυτοί που δε θα συμβιβάζονται με τις αξιολογήσεις της αγοράς. Εκτός των παραπάνω ...κατήγγειλε την ωρομισθία, την οποία όμως δεν καταργεί, αλλά γενικεύει την ελαστική εργασία με το νέο «θεσμό» του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου...
Το νέο σύστημα εισαγωγής σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ
Τον Ιούνιο θα ανακοινωθούν νέες αλλαγές για την Ανώτατη Εκπαίδευση και στον τρόπο εισαγωγής. Συγκεκριμένα, «αλλάζει η Β' και Γ' λυκείου, που επικεντρώνεται σε 4 μαθήματα», «θα υπάρξουν εξετάσεις μετά το λύκειο» και «θα παίζει ρόλο και το πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ».
Ανώτατη εκπαίδευση σε απευθείας επικοινωνία με την αγορά
Απ' τον Ιούνιο αλλάζει η λειτουργία και το «μοντέλο διοίκησης» του πανεπιστημίου, ενώ συγχωνεύονται πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Το νέο τοπίο στην Ανώτατη Εκπαίδευση έχει άμεση σχέση με την οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια των ιδρυμάτων, τα οποία θα είναι «ελεύθερα» να «διαπραγματεύονται» με την «αγορά», που θα συνδιαμορφώνει τα προγράμματα σπουδών τους.
Η έρευνα υποτάσσεται στην επιχειρηματικότητα
Η τοποθέτηση της υπουργού για την έρευνα ήταν ιδιαίτερα αποκαλυπτική. «Επί χρόνια συζητάμε για την έρευνα και αρνούμαστε να συνδέσουμε την έρευνα με τη βιομηχανία και την αγορά», είπε προαναγγέλλοντας την πλήρη παράδοση της πανεπιστημιακής έρευνας στους ιδιώτες. Σα να μην έφτανε αυτό, πρόσθεσε πως το υπουργείο προωθεί, με προγράμματα, την επιχειρηματικότητα στην έρευνα, προτρέποντας σε μικρές επιχειρήσεις, μέσα στο πανεπιστήμιο.
Για την επίθεση σε ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς
Η ΟΛΜΕ, σε ανακοίνωσή της για τα χτεσινά γεγονότα στην ΕΡΤ την ώρα της μαγνητοσκόπησης της παραπάνω συνέντευξης, αναφέρει: «Καταγγέλουμε τη βίαιη επίθεση των ΜΑΤ που δέχθηκαν εκπαιδευτικοί μέσα στο κτίριο της ΕΡΤ, όταν διεκδίκησαν να παρέμβουν στο μονόλογο της Υπουργού Παιδείας. Καταγγέλλουμε τον τραυματισμό (σπάσιμο ποδιού) του συναδέλφου μας ωρομίσθιου Στ. Κατσούλα». Χτες, ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί έκαναν κινητοποίηση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας.
Πηγή: Ριζοσπάστης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου