20/5/10

Kατάργηση της διδασκαλίας της Ελληνικής Γλώσσας στο εξωτερικό και εκ νέου αναθεώρηση των σχολικών βιβλίων Ιστορίας

Η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου με την τουρκάλα ομόλογό της Νιμέτ Τσουμπουκτσού.

Σημαντική υποχώρηση της πολιτισμικής ισχύος της Ελλάδας αναμένεται με τη κατάπτυστη απόφαση της Διεύθυνσης Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας να μη διεξαχθούν οι φετινές εξετάσεις γλωσσομάθειας που προβλέπονταν από την με αρ. πρωτ. Φ.821/2443Π/144249/Ζ1/20-11-2009 προκήρυξη του ΥΠΔΒΜΘ, καθώς δεν θα πραγματοποιηθούν νέες αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό για το σχολικό έτος 2010-2011. Το έγγραφο φέρει την υπογραφή της ειδικής συμβοούλου Θάλειας Δραγώνα.
Οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται στο εξωτερικό είναι κυρίως δάσκαλοι και φιλόλογοι που διδάσκουν κυρίως σε ελληνικά σχολεία, τα ελληνόπουλα στην Αμερική, την Γερμανία, την Αυστραλία και όπου γης υπάρχουν Έλληνες. Επίσης, διδάσκουν την ελληνική γλώσσα και σε πανεπιστημιακά τμήματα του εξωτερικού για ξένους που ενδιαφέρονται να την μάθουν. Για να καταργηθεί λοιπόν η ελληνική γλώσσα και να εισέλθει ως επίσημη η αγγλική, όπως είχε προτείνει η υπουργός προεκλογικά, πρέπει πρώτα να σταματήσει η διδασκαλία της στο εξωτερικό. Με την πρωτοφανή αυτή απόφαση, ολοκληρώνεται ο πόλεμος στην διδασκαλία της ελληνικής στο εξωτερικό, ο οποίος είχε αρχίσει από την στιγμή που επιβλήθηκαν μειώσεις στο επιμίσθιο των εκπαιδευτικών του εξωτερικού παράλληλα με αύξηση της φορολογίας.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Μαίου αποφασίστηκε η διακοπή πληρωμής των χρημάτων που η ελληνική Πολιτεία καταβάλλει (στο εξωτερικό) για τις πληρωμές των περίπου 2.000 Ελλήνων εκπαιδευτικών που είναι αποσπασμένοι σε ελληνικά στην πλειοψηφία της σχολεία! Η απόφαση αναμένεται να εφαρμοστεί από το Σεπτέμβριο αφήνοντας στους εκπαιδευτικούς και στα σχολεία που υπηρετούν δύο επιλογές: Είτε να επιστρέψουν στην Ελλάδα, είτε την πληρωμή των μισθών τους στο εξωτερικό να καταβάλλουν τα σχολεία τους.
Παράλληλα, η ελληνική πλευρά συναίνεσε στην απάλειψη "εχθρικών" αναφορών από τα σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας με την υπογραφή της Κοινής Διακήρυξης για τη συνεργασία της Ελλάδας και της Τουρκίας στον τομέα της εκπαίδευσης ενώ κωφεύει στις εκκλήσεις για αναθεώρηση του νέου Προγράμματος "Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη" του υπουργείου Παιδείας που ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου για την τουρκοποίηση της εκπαίδευσης στη Θράκη και τον υποβιβασμό της ελληνικής σε δεύτερη γλώσσα.
Πηγή: strategy-geopolitics4.blogspot.com

2 σχόλια:

  1. Είναι αλήθεια ότι η ιδέα της απόσπασης Ελλήνων εκπαιδευτικών σε σχολεία του εξωτερικού ήταν μια καλή κίνηση που σύντομα ξέφυγε από τον έλεγχο κι έγινε ένα ακόμα παιχνίδι στα χέρια των πολιτικών. Παράλληλα, με τον τρόπο που εφαρμόστηκε η συγκεκριμένη πολιτική, έδωσε τροφή σε συμπεριφορές που όχι μονάχα ήταν ανήθικες και καταδικαστέες αλλά και σκανδαλώδεις μια που οδήγησαν στον εύκολο κι αδικαιολόγητο πλουτισμό ορισμένων. Πολλές φορές ο ομογενειακός τύπος ασχολήθηκε με μικροκομπίνες συγκεκριμένων, αλλά δεν δόθηκε συνέχεια στο θέμα.
    Ακόμα, αλήθεια είναι ότι τα εδώ σχολεία χρειάζονται προσωπικό και μια που, για μια σειρά από αιτίες η εδώ Ακαδημία έκλεισε, και δεν υπάρχει ανανέωση του προσωπικού. Υπάρχει ζήτηση σε Ελληνικά σχολεία της αλλοδαπής από ικανό προσωπικό το οποίο και θα δεχτεί να κάμει τη δουλειά του μακριά από την όποια πολιτική σκοπιμότητα. Στην Ελλάδα, τον καιρό αυτόν, υπάρχουν πολλοί δάσκαλοι που περιμένουν διορισμό. Θα μπορούσε να γίνει μια συμφωνία ανάμεσα σε συγκεκριμένες κοινότητες και σε εκπαιδευτικούς που θα θελήσουν να μεταναστεύσουν και να εργαστούν για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα στα εδώ σχολεία δίχως την εποπτεία του Ελληνικού δημοσίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα συμφωνήσω με αυτά που λες. Πραγματικά υπήρχαν συμπεριφορές που ήταν καταδικαστέες. Εκεί όμως η Πολιτεία θα έπρεπε να επέμβει αποφασιστικά αναλογιζόμενη την ¨ιστορική¨ ευθύνη που φέρει για τα σχολεία της ομογένειας. Δυστυχώς για άλλη μια φορά και εδώ αυτό που υπερίσχυσε ήταν το ¨να κάνουμε τη δουλειά μας¨, ¨να βολέψουμε κάποιους δικούς μας¨.

    ΑπάντησηΔιαγραφή