ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΛΕΥΣΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ - Αίγιο, Ιούνιος 2010
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αγαπητοί γονείς,
Με αυτή την επιστολή θέλουμε να σας καταστήσουμε κοινωνούς των θέσεων, απόψεων και αγωνιών μας, σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η εγκύκλιος του υπουργείου σχετικά με την «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας» και το Πολυνομοσχέδιο Ν 3848/10 προσπαθούν να επιχειρήσουν
1. Την στοχοποίηση του εκπαιδευτικού για τα κακώς κείμενα της εκπαίδευσης,: μη εκπλήρωση στόχων, σκοπών, επιδιώξεων, σχολική αποτυχία, ανυπαρξία αντισταθμιστικής αγωγής.
2. Την αξιολόγηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών .εκπαιδευτικών.
3. Την αναίρεση του (συνταγματικά κατοχυρωμένου) δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Εισάγονται ο «εθελοντισμός» και οι «μεγάλοι ευεργέτες» που θα συνεισφέρουν οικονομικά στους πενιχρούς πόρους του σχολείου, μεταφέροντας το κόστος στην τοπική κοινωνία, σε γονείς και εκπαιδευτικούς.
4. Τη διαμόρφωση του «Νέου Σχολείου» της κρίσης, των περικοπών και των προγραμμάτων σταθερότητας-λιτότητας
5. Τέλος, την αποποίηση της ευθύνης της συντεταγμένης πολιτείας, για τα οξυμένα προβλήματα της εκπαίδευσης, επί σειρά ετών
Επίσης επισημαίνουμε ότι
• Οι εξαγγελίες προεκλογικά, για αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ, παραπέμπονται στις καλένδες.
• Οι δαπάνες για την παιδεία συνεχώς μειώνονται και διαμορφώνονται σε χαμηλά επίπεδα καθώς και οι διορισμοί για την επόμενη σχολική χρονιά μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ελαχιστοποιούνται.
• Ο θεσμός του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου δεν ενισχύεται και δε στηρίζεται ικανοποιητικά. Τα 800 «ολοήμερα» διευρυμένου ωραρίου σχολεία που ανακοινώθηκαν πριν από λίγες ημέρες, επιλέχτηκαν βεβιασμένα με μοναδικό κριτήριο τον αριθμό των εγγεγραμμένων μαθητών. Δεν εκτιμήθηκε η κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή των, ορισμένων με υπουργική απόφαση, «νέων σχολείων» ούτε υπήρξε προηγουμένως καμία συνεννόηση με την εκπαιδευτική κοινότητα για το πόσο καλύπτουν τις παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών τα ωρολόγια προγράμματα που θα ισχύσουν στα σχολεία αυτά.
• Οι συμπτύξεις τμημάτων τη νέα σχολική χρονιά με αποτέλεσμα τη δημιουργία νέων, πολυπληθών, με αρνητικά αποτελέσματα στην εκπαιδευτική-μαθησιακή διαδικασία και την υποβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου. Σας γνωρίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει η σύνθεση του μαθητικού δυναμικού με την έλευση παιδιών οικονομικών μεταναστών με ελάχιστη ή και καθόλου γνώση της ελληνικής γλώσσας, ενώ καθίσταται αναγκαία, στη σύγχρονη πραγματικότητα, η ενσωμάτωση των παιδιών με «ιδιαίτερες» ανάγκες στο κανονικό σχολείο.
Όλα τα παραπάνω μας προβληματίζουν και μας στενοχωρούν. Η εργασία μας έχει σχέση με τη διαμόρφωση της ολόπλευρης προσωπικότητας των παιδιών μας, ώστε οι επερχόμενες γενιές να αποτελούνται από ελεύθερους, κριτικούς, ενεργούς και δημοκρατικούς πολίτες.
Αγωνιζόμαστε για:
■ Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπ/σης.
■ Να περιφρουρήσουμε το Δημόσιο και Δωρεάν χαρακτήρα της Εκπ/σης.
■ Δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή.
■ Να μην υπάρχουν συμπτύξεις τμημάτων (αναλογία 20 μαθητές ανά τμήμα)
Φίλες και φίλοι γονείς,
Πιστεύουμε, ότι συμμερίζεστε τους προβληματισμούς μας, την αγωνία και τον αγώνα μας για μια αναβαθμισμένη Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση.
Εμάς θα μας βρουν αντίθετους σε κάθε μέτρο που θα ακυρώνει στην πράξη το Δημόσιο Σχολείο, την ποιοτικότερη εκπ/ση των μαθητών της περιοχής μας και τη δημιουργία δυσμενέστερων συνθηκών εργασίας για τους εκπ/κούς.
Σας καλούμε σε συμπόρευση και στη δημιουργία ενός κοινού μετώπου εργασίας — παιδείας - κοινωνίας που θα αντιμετωπίσει τη σημερινή κατάσταση.
Η λύση των προβλημάτων της εκπ/σης θα είναι σε όφελος ολόκληρης της κοινωνίας και το εφαλτήριο για την πρόοδο και το μέλλον αυτής της χώρας.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Για το Δ. Σ. του Συλλόγου
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Ελευθεριώτης Δημήτριος Βασιλόπουλος Παναγιώτης
Πηγή: teleytaiothranio.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου