2/6/10

Υπουργείο Παιδείας: Με το «μαστίγιο» προωθεί το «νέο» σχολείο

Το υπουργείο Παιδείας όρισε τα 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία με «αναμορφωμένο πρόγραμμα» και εισάγει τα Αγγλικά και το μάθημα της Τεχνολογίας από την Α' Δημοτικού!


Το υπουργείο Παιδείας αποφασίζει, διατάζει και ορίζει τα 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία με το «ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα» και κηρύσσει την έναρξη του διαφοροποιημένου σχολείου της «αγοράς». Συγκεκριμένα με ένα έγγραφο (Φ.3/609/60745/Γ1 της 28-5-2010) με την ένδειξη «Απόφαση» και θέμα τον «Ορισμό 800 Δημοτικών Σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα»επιλέγει συγκεκριμένα σχολεία απ' τις παρακάτω περιοχές της χώρας:
 36 σχολεία της Α' Αθήνας, 51 της Β' Αθήνας, 61 της Γ' Αθήνας, 48 της Δ' Αθήνας, 60 της Ανατολικής Αττικής, 20 της Δυτικής Αττικής, 34 στον Πειραιά, 17 στην Αιτωλοακαρνανία, 7 στην Αργολίδα, 6 στην Αρκαδία, 2 στην Αρτα, 23 στην Αχαΐα, 6 στη Βοιωτία, 2 στα Γρεβενά, 10 στη Δράμα, 19 στα Δωδεκάνησα, 17 στον Εβρο, 16 στην Εύβοια, 1 στην Ευρυτανία, 3 στη Ζάκυνθο, 1 στην Ηλεία, 9 στην Ημαθία, 20 στο Ηράκλειο, 4 στη Θεσπρωτία, 61 στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, 47 στη Δυτική Θεσσαλονίκη, 9 στα Γιάννενα, 8 στην Καβάλα, 2 στην Καρδίτσα, 2 στην Καστοριά, 4 στην Κέρκυρα, 2 στην Κεφαλονιά, 6 στο Κιλκίς, 13 στην Κοζάνη, 10 στην Κόρινθο, 7 στις Κυκλάδες, 6 στη Λακωνία, 7 στη Λάρισα, 10 στο Λασίθι, 2 στη Λευκάδα, 13 στη Μαγνησία, 10 στη Μεσσηνία, 8 στην Ξάνθη, 7 στην Πέλλα, 11 στην Πιερία, 3 στην Πρέβεζα, 10 στο Ρέθυμνο, 7 στη Ροδόπη, 1 στη Σάμο, 5 στις Σέρρες, 7 στα Τρίκαλα, 6 στη Φθιώτιδα, 2 στη Φλώρινα, 6 στη Χαλκιδική, 12 στα Χανιά, 3 στη Χίο.
Με άλλη απόφαση και την ένδειξη «ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ» (Φ.50/62036/Γ1 της 1-6-2010) ορίζει συγκεκριμένες διαδικασίες για την υλοποίηση των στόχων του, στα 800 σχολεία, αγνοώντας πλήρως τους εκπαιδευτικούς. Παράλληλα, ετοιμάζει έναν ολόκληρο μηχανισμό «ενημέρωσης» για τη «διαφήμιση» του «νέου» σχολείου στους γονείς. Συγκεκριμένα,μέχρι «τις 14 Ιουνίου να πραγματοποιηθούν οι ενημερωτικές συναντήσεις των διευθυντών με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, καθώς και με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων. Στις συναντήσεις είναι απαραίτητη η συμμετοχή του αρμοδίου Σχολικού Συμβούλου, ο οποίος θα συνεισφέρει στην ενημέρωση των γονέων». Στις «ενημερωτικές» συναντήσεις «να δοθεί το επισυναπτόμενο έντυπο "επιστολή προς τους γονείς", να τονιστεί η παιδαγωγική αναγκαιότητα του νέου ολοήμερου προγράμματος, να αναλυθούν οι στόχοι του» κ.ά.
 Διαφοροποιημένο σχολείο αμάθειας
Με μια τρίτη απόφαση της υφυπουργού Παιδείας Εύης Χριστοφιλοπούλου, «καθορίζεται το αναμορφωμένο διδακτικό ωράριο και ωρολόγιο πρόγραμμα των 800 ολοήμερων σχολείων». Το πρόγραμμα αυτό είναι πλήρως προσαρμοσμένο στη λογική των δεξιοτήτων (λίγο αριθμητική, λίγο γλώσσα, λίγο τουριστικά αγγλικά κλπ., χωρίς εμβάθυνση) και της διαθεματικότητας που έχει αποφασίσει η ΕΕ. Σε αυτή τη λογική - και όχι για το «καλό» των μαθητών - προστίθεται μία 1 ώρα γλωσσικού μαθήματος και 1 ώρα Μαθηματικά στις Α' και Β' τάξεις. Επίσης, προστίθεται το μάθημα των Αγγλικών στις Α' και Β' τάξεις, όταν ακόμα το παιδί δεν μπορεί καλά - καλά να μιλήσει τη μητρική του γλώσσα, ενώ το μάθημα Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας για 2 ώρες εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις, άρα και στην Πρώτη Δημοτικού. Στην Ευέλικτη Ζώνη «αναπτύσσονται διαθεματικά προγράμματα με πρωτοβουλία του κάθε εκπαιδευτικού».
 Στα 800 δημοτικά σχολεία εισάγεται η διαφοροποίηση, μετά τις 2 το μεσημέρι. Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με το υπουργείο, στην προαιρετική ζώνη τα γνωστικά αντικείμενα της «δίωρης απογευματινής απασχόλησης» θα καθορίζονται απ' σύλλογο διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του διευθυντή, «ο οποίος θα συνυπολογίζει τις δυνατότητες της σχολικής μονάδας (ενδιαφέροντα μαθητών, μαθησιακό επίπεδο, προτιμήσεις γονέων, ευελιξία στις ώρες αποχώρησης των μαθητών, υλικοτεχνική υποδομή, πλεονάζουσες ώρες)». Πρόκειται για σοβαρό βήμα διαφοροποίησης στο πρόγραμμα, το οποίο θα επεκταθεί σε όλο το «νέο» σχολείο και στο βασικό πρόγραμμα, με στόχο την κατάργηση του ενιαίου προγράμματος για όλα τα παιδιά. Παράλληλα, η «προαιρετική ζώνη» ανοίγει την πόρτα στις «προσφορές» των επιχειρήσεων, ώστε αργότερα να γίνουν κανόνες στο «νέο» σχολείο.
Πηγή: Ριζοσπάστης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου