30/6/10

Δεν ήταν ο Πέρκινς ο δολοφόνος στο «Ψυχώ»

Ιούνιος πριν από 50 χρόνια. Χιλιάδες Αµερικανοί αρνούνται να µπουν στην ντουσιέρα. Οταν ύστερα από λίγο καιρό θα αναγκαστούν να επιστρέψουν, πίσω από την κουρτίνα το ντους δεν θα είναι πια το ίδιο. Η «επιδηµία» λίγους µήνες αργότερα εξαπλώνεται σε όλο τον πλανήτη. Και αιτία δεν είναι άλλη από µια ταινία και πιο συγκεκριµένα η σκηνή της δολοφονίας από την ταινία «Ψυχώ» του Αλφρεντ Χίτσκοκ. 
Η κατάσταση είχε φτάσει σε τέτοιο σηµείο, που λέγεται πως ένας πατέρας είχε στείλει επιστολή στον σκηνοθέτη για να του διαµαρτυρηθεί πως η κόρη του είχε σταµατήσει να κάνει µπάνιο το 1954, όταν παρακολούθησε τις «Διαβολογυναίκες» του Ανρί Ζορζ Κλουζό και πως µετά το «Ψυχώ» δεν ήθελε να κάνει ούτε ντους. «Να της προτείνεται στεγνό καθάρισµα» ήταν η απάντηση του σκηνοθέτη. 
Το θέµα είναι πως η σκηνή-θρύλος στη ιστορία του κινηµατογράφου
όπου 70 πλάνα εναλλάσσονται µέσα σε 45 δευτερόλεπτα υπό τους ήχους, σαν στριγκλιές, από βιολιά του συνθέτη Μπέρναρ Χέρµαν έχει αρχίσει να αποδοµείται. Το «ξήλωµα» άρχισε όταν αποκαλύφθηκε πως όχι µία, αλλά δύο γυναίκες είχαν ντουµπλάρει την Τζάνετ Λι στην περίφηµη σκηνή της δολοφονίας. Η µία ήταν µια στριπτιζέζ από το Λας Βέγκας που ουσιαστικά είναι και αυτή που φαίνεται στην ταινία, ενώ µια δεύτερη είχε πάρει τη θέση της Τζάνετ Λι για να δοκιµαστεί ο φωτισµός. 

Μια νέα αποκάλυψη έρχεται να φωτίσει τα πράγµατα και να αποτελειώσει την αποδόµησή της. Ούτε και ο Αντονι Πέρκινς ήταν εκείνος που κάρφωσε το µαχαίρι στην καλλίγραµµη συµπρωταγωνίστριά του στο ντους. Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζει ο κριτικός κινηµατογράφου Στιβ Νορθ. Και διατείνεται µάλιστα µε άρθρο του στο περιοδικό «Salon» πως ο ίδιος ο Πέρκινς του αποκάλυψε την αλήθεια σε συνέντευξή του. 
«Ο Χίτσκοκ πίστευε πως αν εµφανιζόµουν στη σκηνή του ντους θα γινόταν γνωστός πριν το φινάλε ο διπλός ρόλος του Νόρµαν Μπέιτς, τον οποίο υποδυόµουν, καθώς θα αναγνώριζαν οι θεατές τη λεπτή µου φιγούρα µε τις φαρδιές πλάτες» φέρεται να είπε ο ηθοποιός που πέθανε το 1992. «Ο τύπος τελικά που έπαιξε στην επίµαχη σκηνή είχε διαφορετικό σωµατότυπο από εµένα και έτσι οι θεατές ξεγελάστηκαν», συνέχισε ο Αντονι Πέρκινς, προχωρώντας ουσιαστικά και σε µια δεύτερη αποκάλυψη: πως ο σκηνοθέτης-µετρ του φόβου στο «Ψυχώ» παρενέβη µία από τις βασικές αρχές του: να µη χρησιµοποιεί κόλπα για να ξεγελά τους θεατές του.

Πηγή: Τα Νέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου