30/6/10

Δημοσκοπήσεις μέσω Google Docs

Όσοι χρησιμοποιούν τα Google Docs (Εγγραφα), πιθανόν να έχουν εξερευνήσει αρκετές από τις ανεξάντλητες εφαρμογές τους.


Σε μία από αυτές θα σταθούμε σήμερα. Τα «Forms» είναι έτοιμες φόρμες δημιουργίας ερωτηματολογίων, που καλύπτουν τους βασικούς τύπους ερωτήσεων που πιθανόν να θέλει να χρησιμοποιήσει κανείς. Προσφέρονται για την πραγματοποίηση δημοσκοπήσεων σε στοχευμένο κοινό ή στο σύνολο της διαδικτυακής κοινότητας.
Μπορεί, π.χ., κάποιος να θέλει να ζητήσει γνώμες φίλων του για οτιδήποτε, μια εταιρεία να συλλέξει απόψεις πελατών ή εργαζομένων για θέματα που την ενδιαφέρουν, ένας φοιτητής να διεξαγάγει μια έρευνα, ένας μπλόγκερ να θέσει ένα ζήτημα σε διαβούλευση ή ένας εκπαιδευτικός να ζητήσει την αξιολόγηση ενός μαθήματος.


Χρησιμοποιώντας το τελευταίο παράδειγμα, ας δούμε τα βασικά βήματα (σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να αναζητήσετε και τα σχετικά tutorials στο Youtube):
1-Βήμα πρώτο
Το πρώτο που χρειάζεται είναι μια εγγραφή στην υπηρεσία «Documents» (αν έχετε λογαριασμό gmail ή άλλης υπηρεσίας Google, χρησιμοποιείτε τον ίδιο). Από εκεί επιλέγετε «Create new» και «Form».




2-Βήμα δεύτερο
Στο πλαίσιο που ανοίγει, συμπληρώνετε τίτλο («Αξιολόγηση μαθήματος» στο παράδειγμα) και μια εισαγωγή που θα εμφανίζεται στον κορυφή του ερωτηματολογίου (κατ’ επιλογή, και στο περιεχόμενο του e-mail που θα λάβουν όσοι προσκληθούν να συμμετάσχουν).
3-Βήμα τρίτο
Οι ερωτήσεις συντάσσονται στο πεδίο «Question Title» και πιθανές επεξηγήσεις τους στο «Help Text». Κάθε ερώτηση μπορεί να είναι διαφορετικού τύπου (π.χ. «multiple choice» απαιτεί μία μεταξύ πολλών επιλογών, «checkboxes» σημαίνει δυνατότητα πολλαπλών επιλογών, «scale» επιτρέπει αξιολόγηση σε κλίμακα 1-5). Κάθε νέα ερώτηση προστίθεται από το «Add Item». Εκεί ζητείται καταρχήν ο τύπος της, όμως αλλάζει εύκολα και στη συνέχεια μέσω του «edit» (στο πλάι κάθε ερώτησης).
4-Βήμα τέταρτο
Για την τελική εμφάνιση του ερωτηματολογίου μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ έτοιμων πλαισίων/θεμάτων («Theme») και σε όποιο σας αρέσει κάνετε «Apply» (στη δοκιμαστική εφαρμογή, ίσως δείτε να μην αναγνωρίζονται όλες οι γραμματοσειρές αλλά μετά το «Apply» διαβάζονται κανονικά). Αφού σώσετε τη φόρμα, καλείτε τους ανθρώπους που σας ενδιαφέρει να συμμετάσχουν είτε στέλνοντας e-mail, είτε ενσωματώνοντας το ερωτηματολόγιο σε μια ιστοσελίδα, μπλογκ κ.λπ. (επιλογή «More actions» και «Embed»).
5-Βήμα πέμπτο
Οι απαντήσεις που θα δοθούν συλλέγονται αυτόματα σε ένα υπολογιστικό φύλλο (spreadsheet) στα Google Docs και τα αξιοποιείτε κατά βούληση.
6-Βήμα έκτο
Η περίληψη των απαντήσεων αποτυπώνεται και σε γραφήματα που δημιουργούνται αυτομάτως από την εφαρμογή (τα βλέπετε πηγαίνοντας από το υπολογιστικό φύλλο στην επιλογή «Form» και «Show summary of responses»).
Βασικό πλεονέκτημα των Google Forms είναι, φυσικά, ο δωρεάν χαρακτήρας τους, όπως συμβαίνει και με τους υπόλοιπους τύπους εγγράφων της Google. Το μειονέκτημα είναι ότι δεν μπορεί κανείς να ελέγξει ούτε ποιος ψήφισε ούτε αν κάποιος ψήφισε πολλές φορές. Μπορεί, όμως, να ελέγξει πότε θα είναι διαθέσιμο στους συμμετέχοντες το ερωτηματολόγιο (από το υπολογιστικό φύλλο επιλέγοντας «Form» και «Accepting responces»).
Για όσους, πάντως, δεν εμπιστεύονται κανένα έγγραφο στα χέρια της Google, υπάρχει και το www.surveymonkey.com. Είναι μια υπηρεσία που προτιμούν όχι μόνο εταιρείες αλλά και μεγάλα ακαδημαϊκά ιδρύματα. Στη δωρεάν εκδοσή του, επιτρέπει τη δημιουργία ερωτηματολογίων μόνο με 10 ερωτήσεις και για μέχρι 100 παραλήπτες. Με χρηματική συνδρομή προσφέρονται αναβαθμισμένες υπηρεσίες.
Πηγή: www.enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου