18/7/10

Όνειρα και προβληματισμοί από τους αριστούχους

Τώρα σχεδιάζουν με χαρά τη φοιτητική τους ζωή και ελπίζουν ότι στο μέλλον θα μπορέσουν να κατακτήσουν μια θέση στην αγορά εργασίας, παρά το γεγονός ότι όλοι φοβούνται τις μέρες που έρχονται. 
Είναι οι φετινοί αριστούχοι των Πανελλαδικών εξετάσεων και όλοι κατάφεραν να πιάσουν πάνω από 18.000 μόρια. Οι προβληματισμοί για τα νέα αυτά παιδιά είναι κοινοί: Πώς θα σπουδάσουν μακριά από το σπίτι τους λόγω της οικονομικής κατάστασης και τι τους περιμένει στην αγορά, όταν θα πάρουν τα πτυχία τους. 
Αγγελική Χριστοπούλου (18.297 μόρια)
Μαθήτρια του 16 στη Β λυκείου, «άγγιξε» το τέλειο στη Γ τάξη με μέσο όρο 19,8 και από χθες βλέπει το όνειρό της να γίνεται πραγματικότητα με την εισαγωγή της στη Νομική. Η Αγγελική Χριστοπούλου, μαθήτρια ιδιωτικού σχολείου στα Γλυκά Νερά Αττικής, αρίστευσε συγκεντρώνοντας 18.297 μόρια χωρίς -όπως παραδέχεται- να στερηθεί τις εξόδους με την παρέα της. «Καθ όλη τη διάρκεια της χρονιάς διάβαζα δύο ώρες καθημερινά, ενώ ένα μήνα πριν από τις εξετάσεις μελετούσα έως και εφτά ώρες», τονίζει η Αγγελική, προσθέτοντας πως δεν άλλαξε τις συνήθειές της, βγαίνοντας δύο φορές την εβδομάδα. «Στόχος μου ήταν να εισαχθώ στη Νομική σχολή και να ασχοληθώ με το Ναυτικό δίκαιο. Με τα μόρια που συγκέντρωσα περνάω σίγουρα στην Κομοτηνή και ενδεχομένως -αν πέσουν οι βάσεις- σε Θεσσαλονίκη ή Αθήνα».

Μαρία Καμβύση (19.617 μόρια)
Μαθήτρια στο 1ο Λύκειο Γαλατσίου (Θεωρητικής Κατεύθυνσης), η Μαρία κατάφερε να συγκεντρώσει 19.617 και τώρα είναι σίγουρη ότι θα εισαχθεί με... άνεση στη Νομική Αθήνας. Η ίδια λέει: «Οι γονείς μου δεν είναι νομικοί, αλλά εγώ θέλω να ακολουθήσω το διπλωματικό σώμα. Είναι κάτι που μου αρέσει πάρα πολύ, αν και γνωρίζω ότι πολύ περισσότερο στην εποχή μας θα είναι δύσκολα τα πράγματα.
Ειδικά το επάγγελμα αυτό θέλει διασυνδέσεις τις οποίες δεν διαθέτω, αλλά πιστεύω στη δύναμη και τη θέληση του κάθε ανθρώπου. Οι γονείς μου είναι πάρα πολύ χαρούμενοι με την επιτυχία μου, γιατί αναγνωρίζονται και οι δικοί τους κόποι. Δεν με πίεζαν ποτέ να διαβάσω και πάντα μου ζητούσαν να ξεκουράζομαι.
Το μυστικό είναι να έχεις πρόγραμμα, οργάνωση και λιγότερο άγχος. Κατά τα λοιπά μου αρέσει το θέατρο γιατί είναι το πιο υγιές... ναρκωτικό και γενικότερα η τέχνη».
Ανδρέας Μανθόπουλος (19.608)
Με τα μόρια που συγκέντρωσε μπορεί να εισαχθεί στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στο ΕΜΠ. Όπως λέει, «το πρώτο μου μέλημα ήταν να περάσω στη σχολή που ήθελα. Προς το παρόν δεν με προβληματίζει το επαγγελματικό μέλλον. Πάντα ήμουν καλός μαθητής αλλά στη τρίτη λυκείου διάβαζα τρεις με τέσσερις ώρες, ενώ είχα και πολλές ώρες σχολείο και φροντιστήριο. Οι γονείς μου ήταν χαλαροί. Ήξεραν ότι προσπαθώ για το καλύτερο και δεν με πίεζαν.
Σοφία Κουτσονίκα (19.422 μόρια)
«Θα εισαχθώ στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών στο Μετσόβιο. Θεωρώ ότι είναι καλή σχολή και υπάρχουν συγγενείς στο επάγγελμα για να με βοηθήσουν μελλοντικά. Εκτός από το σχολείο παρακολουθούσα και τα μαθήματα στο φροντιστήριο Πουκαμισάς. Το τελευταίο διάστημα διάβαζα πολύ και έκανα μόνο επαναλήψεις. Βλέπω ένα δύσκολο μέλλον και δεν ελπίζω ότι θα αλλάξουν τα πράγματα, αλλά θέλω να είμαι αισιόδοξη».
Κωνσταντίνος Άνθης (19.037)
«Θέλω να πάω στην Ιατρική και πιστεύω ότι με αυτά τα μόρια θα τα καταφέρω σε κάποια από τις σχολές της περιφέρειας. Διαφορετικά υπάρχει και η Φαρμακευτική. Η επαρχία είναι ένα πρόβλημα βέβαια, γιατί η απόσταση είναι μεγάλη και γιατί τα έξοδα θα είναι περισσότερα για την οικογένειά μου. Όμως, η έρευνα και το κοινωνικό έργο που μπορώ να προσφέρω μέσω της Ιατρικής είναι κάτι που με συγκινεί. Για τα παιδιά που θα δώσουν εξετάσεις του χρόνου τούς συνιστώ αρκετό διάβασμα με μέθοδο και πρόγραμμα και όλα θα γίνουν. Εγώ ήμουν μαθητής στην Ιωνείδιο σχολή του Πειραιά. Όσο καλό όμως και να είναι το σχολείο, χρειάζεται φροντιστήριο και πολύ διάβασμα».
Χρήστος Μπέτσης (19.577)
Μαθητής στο 3ο Λύκειο Αγίας Παρασκευής ο Χρήστος και τώρα οδεύει προς την Ιατρική. «Ήθελα από μικρός να μπω στην Ιατρική. Με ενδιαφέρει η πλαστική χειρουργική και η καρδιολογία ως ειδικότητες. Φέτος ήταν μια δύσκολη χρονιά με πολλή κούραση. Τώρα είμαι αισιόδοξος και πιστεύω ότι με έναν καλό βαθμό από το πανεπιστήμιο και με καλές σπουδές όλα θα τα πάνε καλά. Για την ώρα αλλάζω στάδιο στη ζωή μου και περιμένω το μέλλον με χαρά. Οι γονείς μου είναι επίσης χαρούμενοι, γιατί πήρα τόσα μόρια όσα χρειάζομαι για να πάω όπου θέλω. Ο πατέρας μου είναι εκπαιδευτικός και με βοηθούσε στα μαθηματικά αλλά είχα στήριξη ψυχολογική απ όλους μέσα στο σπίτι».
Παναγιώτης Καραγιαννόπουλος (19.647 μόρια)
Με τρία εικοσάρια ο Παναγιώτης Καραγιαννόπουλος από το Α Λύκειο Καλαμάτας συγκεντρώνει 19.647 μονάδες στο 2ο και 4ο πεδίο και 19.712 μονάδες στα οικονομικά.
Στόχος του Παναγιώτη, ο οποίος, όπως μας είπε, διάβασε αρκετά τα τρία τελευταία χρόνια, είναι το Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Προσπάθεια, καθαρό μυαλό και όχι άγχος είναι το τρίπτυχο της επιτυχίας για τον νεαρό.
Χρήστος Γιαννόπουλος (19.073)
Μαθητής του 2oυ Ενιαίου Λυκείου Πάτρας, ο Χρήστος δηλώνει αισιόδοξος πως θα καταφέρει να μπει στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Πολυτεχνείου της Πάτρας.
«Τα βρήκα λίγο ζόρικα στις εξετάσεις, αλλά τελικά κατάφερα να πετύχω τον στόχο μου απ ό,τι φαίνεται» τονίζει στο «Έθνος» ο 17χρονος Χρήστος που μας εκμυστηρεύτηκε πως δεν διάβαζε πολλές ώρες και ποτέ δεν ξενύχτησε όπως άλλοι συμμαθητές του. «Είχα απλά ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα και μάλιστα μπορούσα να έχω και ελεύθερο χρόνο μετά το διάβασμα για να παίζω κιθάρα και να κάνω άλλες δραστηριότητες».
Δημήτρης Δίγκας (19.678 μόρια)
Μαθητής του Ελληνικού Κολεγίου Θεσσαλονίκης, ακολουθεί τα χνάρια της αδελφής του και ετοιμάζεται να προβάρει τη χακί στολή και τη λευκή ποδιά του στρατιωτικού γιατρού. «Από μικρός ήθελα να γίνω γιατρός, αλλά επέλεξα τη ΣΑΣ Ιατρική καθαρά για λόγους επαγγελματικής αποκατάστασης. Έχω γνωστούς που αποφοίτησαν από την Ιατρική και φεύγουν στο εξωτερικό γιατί είναι άνεργοι», είπε στο «Έθνος». Ο ίδιος δεν χρειάστηκε να στερηθεί παρέες και εξόδους, διαβάζοντας με πρόγραμμα και διαλείμματα «για να γεμίζουν οι μπαταρίες», και μόνο τους δύο τελευταίους μήνες «πάτησε γκάζι», περιορίζοντας τις βόλτες και το αγαπημένο του άθλημα, το βόλεϊ.
Μάριος Τζαβέλας (19.500 μόρια)
Μαθητής στο Αριστοτέλειο Θεσσαλονίκης ετοιμάζεται για την Ιατρική Θεσσαλονίκης. Ο Μάριος εδώ και χρόνια ψάχνει αφορμές για να επισκέπτεται συχνά τον ορθοπεδικό και να βλέπει τη δουλειά του. «Έχουμε έναν γνωστό ορθοπεδικό και εντυπωσιάστηκα από την πρώτη φορά που πήγα εκεί. Θα γίνω κι εγώ ορθοπεδικός», ανέφερε.
Ο ίδιος ακούει με θυμό πως η δική του γενιά θα είναι αυτή που θα πληρώσει την οικονομική κρίση, για την οποία δεν φταίει στο παραμικρό και κάνει από τώρα τις σκέψεις του για το μέλλον. «Φαίνονται δύσκολα τα πράγματα, υπάρχει ανεργία και οι αμοιβές δεν είναι ιδιαίτερα καλές, αλλά με επιμονή και προσπάθεια οι καλοί αναγνωρίζονται», λέει.
Πηγή: Έθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου