Χρήστου Κάτσικα
Στην τελική ευθεία βρίσκεται η διαδικασία των προσλήψεων εκπαιδευτικών μετά την ανάρτηση απότο υπουργείο Παιδείας των πινάκων αναπληρωτών την Παρασκευή που μας πέρασε. Η αγωνία των χιλιάδωνενδιαφερομένων έχει φτάσει στο αποκορύφωμά της λόγω της φετινής μείωσης των προσλήψεων.
Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται αντιμέτωπο με την αποχώρηση περίπου 10.000 εκπαιδευτικών που έχουν καταθέσει αιτήσεις για συνταξιοδότηση. Η απειλή να αρχίσουν τα σχολεία με χιλιάδες κενά είναι άμεση και το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει μέτρα για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα γίνουν φέτος (και τη σχολική χρονιά 2011-12) σε ποσοστό 60% από τους ισχύοντες πίνακες διοριστέων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ και σε ποσοστό 40% από τους ενιαίους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών με πραγματική προϋπηρεσία.
Φέτος, όσον αφορά τους μόνιμους διορισμούς, το υπουργείο δήλωσε ότι θα διοριστούν περίπου 3.000 εκπαιδευτικοίοι μισοί σε σχέση με πέρσι- ενώ άλλοι 3.000 θα προσληφθούν τη σχολική χρονιά 2011-12. Ακόμη, θα προσληφθούν μόνιμοι σε δύο «δόσεις», φέτος και του χρόνου, οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί που έχουν υποβάλει αίτηση φέτος. Επίσης, φέτος αναμένεται να προσληφθούν περίπου 4.000 αναπληρωτές, δηλαδή περίπου 7.000 λιγότεροι από πέρσι.
Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται αντιμέτωπο με την αποχώρηση περίπου 10.000 εκπαιδευτικών που έχουν καταθέσει αιτήσεις για συνταξιοδότηση. Η απειλή να αρχίσουν τα σχολεία με χιλιάδες κενά είναι άμεση και το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει μέτρα για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα γίνουν φέτος (και τη σχολική χρονιά 2011-12) σε ποσοστό 60% από τους ισχύοντες πίνακες διοριστέων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ και σε ποσοστό 40% από τους ενιαίους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών με πραγματική προϋπηρεσία.
Φέτος, όσον αφορά τους μόνιμους διορισμούς, το υπουργείο δήλωσε ότι θα διοριστούν περίπου 3.000 εκπαιδευτικοίοι μισοί σε σχέση με πέρσι- ενώ άλλοι 3.000 θα προσληφθούν τη σχολική χρονιά 2011-12. Ακόμη, θα προσληφθούν μόνιμοι σε δύο «δόσεις», φέτος και του χρόνου, οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί που έχουν υποβάλει αίτηση φέτος. Επίσης, φέτος αναμένεται να προσληφθούν περίπου 4.000 αναπληρωτές, δηλαδή περίπου 7.000 λιγότεροι από πέρσι.
Εν τω μεταξύ, μεγάλο είναι το κύμα φυγής προς τη σύνταξη λόγω του νέου Ασφαλιστικού. Είναι χαρακτηριστικό πως μέχρι και το 2006 ο αριθμός των εκπαιδευτικών που υπέβαλαν αίτηση παραίτησης για συνταξιοδότηση δεν ξεπερνούσε τις 3.000-3.500 ετησίως, το 2009 ο αριθμός αυτός προσέγγισε τις 6.000 ενώ φέτος αναμένεται να φτάσει τις 10.000! Η νέα αυτή πραγματικότητα σε συνδυασμό με τον δραστικό περιορισμό των προσλήψεων εντείνει την ανησυχία για μεγάλα κενά εκπαιδευτικών με την έναρξη του σχολικού έτους.
Τμήματα με περισσότερους από 25 μαθητές
ΜΕ ΠΕΝΤΕ ΜΕΤΡΑ θα επιχειρήσει το υπουργείο Παιδείας να καλύψει τα κενά που θα δημιουργηθούν από το γεγονός της μεγάλης μείωσης μονίμων αλλά ιδιαίτερα αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών:
Πρώτον, δείχνει τον δρόμο της επιστροφής στα σχολεία σε 5.000
εκπαιδευτικούς που μέχρι πέρσι τους χρησιμοποιούσε για να καλύπτει πραγματικές ή πλασματικές ανάγκες σε διάφορους φορείς του υπουργείου, όπως την Κεντρική Υπηρεσία, τις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Εκπαίδευσης, τον ΟΕΕΚ, την Ακαδημία Αθηνών, τις Βιβλιοθήκες, τα Πανεπιστήμια κ.λπ. Μαζί τους και αρκετές εκατοντάδες που επιστρέφουν αναγκαστικά από σχολεία του εξωτερικού.
Ο δεύτερος τρόπος είναι η συγκρότηση τμημάτων με πάνω από 25 μαθητές στην τάξη. Η πλειονότητα των σχολείων σήμερα λειτουργεί με τμήματα που έχουν 22-25 μαθητές, οπότε είναι σίγουρο ότι με τη νέα διάταξη σε κάποια σχολεία θα γίνει συγχώνευση τμημάτων με συνέπεια την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών. Η προοπτική των πληθωρικών τάξεων έχει ανησυχήσει τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι επισημαίνουν ότι θα δυσκολέψει η εκπαιδευτική διαδικασία.
Ο τρίτος τρόπος είναι η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών.
Το υπουργείο Παιδείας είναι αποφασισμένο να ενεργοποιήσει τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 16 του Ν. 1566/1985 στο οποίο ορίζεται: «Στις περιπτώσεις που οι προβλεπόμενες ώρες διδασκαλίας για κάθε μάθημα δεν καλύπτονται με το υποχρεωτικό ωράριο των διδασκόντων ο σύλλογος των διδασκόντων αναθέτει την κάλυψη των ωρών αυτών σε εκπαιδευτικούς του ίδιου σχολείου. Για την κάλυψη των ωρών του προγράμματος μπορεί να ανατεθεί προαιρετική υπερωριακή διδασκαλία μέχρι πέντε (5) ώρες την εβδομάδα σε εκπαιδευτικούς του ίδιου σχολείου με απόφαση του συλλόγου των διδασκόντων και σε εκπαιδευτικούς άλλου σχολείου με απόφαση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου... Με υπουργική απόφαση είναι δυνατό να αυξηθούν μέχρι δέκα (10) οι ώρες προαιρετικής υπερωριακής διδασκαλίας, αν δεν καλύπτεται το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας».
Με την καθιέρωση δεύτερης ειδικότητας του εκπαιδευτικού (π.χ. ένας κοινωνιολόγος που έχει και πτυχίο Φιλολογίας να παίρνει ως δεύτερη ανάθεση φιλολογικά μαθήματα).
Με μετακινήσεις από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια (π.χ. καθηγητές ειδικοτήτων).
ΜΕ ΠΕΝΤΕ ΜΕΤΡΑ θα επιχειρήσει το υπουργείο Παιδείας να καλύψει τα κενά που θα δημιουργηθούν από το γεγονός της μεγάλης μείωσης μονίμων αλλά ιδιαίτερα αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών:
Πρώτον, δείχνει τον δρόμο της επιστροφής στα σχολεία σε 5.000
εκπαιδευτικούς που μέχρι πέρσι τους χρησιμοποιούσε για να καλύπτει πραγματικές ή πλασματικές ανάγκες σε διάφορους φορείς του υπουργείου, όπως την Κεντρική Υπηρεσία, τις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Εκπαίδευσης, τον ΟΕΕΚ, την Ακαδημία Αθηνών, τις Βιβλιοθήκες, τα Πανεπιστήμια κ.λπ. Μαζί τους και αρκετές εκατοντάδες που επιστρέφουν αναγκαστικά από σχολεία του εξωτερικού.
Ο δεύτερος τρόπος είναι η συγκρότηση τμημάτων με πάνω από 25 μαθητές στην τάξη. Η πλειονότητα των σχολείων σήμερα λειτουργεί με τμήματα που έχουν 22-25 μαθητές, οπότε είναι σίγουρο ότι με τη νέα διάταξη σε κάποια σχολεία θα γίνει συγχώνευση τμημάτων με συνέπεια την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών. Η προοπτική των πληθωρικών τάξεων έχει ανησυχήσει τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι επισημαίνουν ότι θα δυσκολέψει η εκπαιδευτική διαδικασία.
Ο τρίτος τρόπος είναι η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών.
Το υπουργείο Παιδείας είναι αποφασισμένο να ενεργοποιήσει τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 16 του Ν. 1566/1985 στο οποίο ορίζεται: «Στις περιπτώσεις που οι προβλεπόμενες ώρες διδασκαλίας για κάθε μάθημα δεν καλύπτονται με το υποχρεωτικό ωράριο των διδασκόντων ο σύλλογος των διδασκόντων αναθέτει την κάλυψη των ωρών αυτών σε εκπαιδευτικούς του ίδιου σχολείου. Για την κάλυψη των ωρών του προγράμματος μπορεί να ανατεθεί προαιρετική υπερωριακή διδασκαλία μέχρι πέντε (5) ώρες την εβδομάδα σε εκπαιδευτικούς του ίδιου σχολείου με απόφαση του συλλόγου των διδασκόντων και σε εκπαιδευτικούς άλλου σχολείου με απόφαση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου... Με υπουργική απόφαση είναι δυνατό να αυξηθούν μέχρι δέκα (10) οι ώρες προαιρετικής υπερωριακής διδασκαλίας, αν δεν καλύπτεται το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας».
Με την καθιέρωση δεύτερης ειδικότητας του εκπαιδευτικού (π.χ. ένας κοινωνιολόγος που έχει και πτυχίο Φιλολογίας να παίρνει ως δεύτερη ανάθεση φιλολογικά μαθήματα).
Με μετακινήσεις από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια (π.χ. καθηγητές ειδικοτήτων).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου