24/8/10

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών με άρωμα αδικίας και αδιαφάνειας



Κάθε φορά που ανοίγω το νέο site  του  Υπουργείου Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων, «πέφτω» πάνω στη λέξη «διαφάνεια», και ένα  πικρό χαμόγελο σχηματίζεται στα χείλη μου. Αλήθεια υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι υπάρχει διαφάνεια και δικαιοσύνη;
Είμαι μόνιμη εκπαιδευτικός, διορισμένη στην Χίο.
1) Είμαι μητέρα δύο ανήλικων παιδιών,
2) ο σύζυγός μου, εκπαιδευτικός και αυτός, υπηρετεί σε σχολείο παραμεθόριας περιοχής σε νομό της Θράκης (συνυπηρέτηση)
3) η οικογένεια διαμένει μόνιμα σε πόλη της Θράκης ( εντοπιότητα)
4) στην Χίο είμαστε εγώ και άλλοι 70 περίπου εκπαιδευτικοί της ειδικότητάς μου είμαστε εδώ και τέσσερα χρόνια χωρίς οργανική θέση , δηλ. είμαστε  υπεράριθμοι
5) ο σύζυγός μου αντιμετωπίζει πρόβλημα υγείας, την βεβαίωση από το Νοσοκομείο προσκόμισα με τα δικαιολογητικά της αίτησης απόσπασης
6) Είμαι φοιτήτρια σε Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στο Δ.Π.Θ. στην Κομοτηνή, μεταπτυχιακό που απαιτεί υποχρεωτικές παρακολουθήσεις στην διάρκεια του έτους
   Κάθε χρόνο , για πέντε συνεχόμενα έτη έπαιρνα απόσπαση από το νομό Χίου σε νομό της Θράκης , που είναι και ο τόπος κατοικίας μας .
 Φέτος ΔΕΝ πήρα απόσπαση , παρότι δεν άλλαξε τίποτα από τα κοινωνικά κριτήρια που προανέφερα.
ΡΩΤΩ  Με ποια κριτήρια έγιναν οι αποσπάσεις?
Τι περισσότερο  «προσόν» έπρεπε να είχα φέτος για να πάρω απόσπαση?
 Αντιθέτως πήραν απόσπαση από την Χίο εκπαιδευτικοί , ανύπανδροι, χωρίς παιδιά, ή με ένα παιδί. Για να μην θεωρηθεί ότι γενικολογώ αναφέρω περιπτώσεις που γνωρίζω.(αναφέρω μόνο τα αρχικά των ονομάτων λόγω προσωπικών δεδομένων)
Α. Χ.  χωρίς παιδιά, απόσπαση από Χίο σε  Β΄Αθήνας
Κ.Μ. χωρίς παιδιά , απόσπαση από Χίο σε Ηλεία
Γ.Κ. χωρίς παιδιά απόσπαση από Χίο σε Αχαία
Τ.Ε. χωρίς παιδιά απόσπαση από Χίο σε Κιλκίς
Μπορώ να αναφέρω και άλλες περιπτώσεις , δεν χρειάζεται όμως νομίζω. Όλοι έχουμε καταλάβει τι έγινε.
Πικρή ιστορία.
 «Στη βόλτα μου, την πρώτη μέρα, στις υπηρεσίες του υπουργείου είδα νεαρές καθηγήτριες της Δευτεροβάθμιας να βγάζουν φωτοτυπίες στο γραφείο Τύπου του υπουργού, ενώ στους Παξούς και στη Νίσυρο υπάρχουν κενά» τόνισε, πριν λίγους μήνες, στην ομιλία της στη Βουλή, κατά τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου. «Πρόκειται για μια άνιση και προνομιακή μεταχείριση που προκαλεί αδικίες, ενισχύει πελατειακές σχέσεις και σε κάθε περίπτωση πάει κόντρα στο δημόσιο συμφέρον και στην κοινή λογική», κατέληξε η υπουργός Παιδείας.

 Oι νεαρές καθηγήτριες που αποσπούνται από  τα παραμεθόρια νησιά , όπως είχε αναφέρει η κ. Υπουργός, Α. Διαμαντοπούλου , τα κατάφεραν και πάλι. Έτσι λειτουργεί το σύστημα, κάποιοι τα «καταφέρνουν», κάποιοι όχι......... 

Κ. Α. Καθηγήτρια Β/Βάθμιας
Εκπαίδευσης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου