15/9/10

Συνέντευξη προέδρου ΔΟΕ

Τον φόβο ότι τα µαθήµατα στα δηµοτικά σχολεία θα αρχίσουν µε κενά εκπαιδευτικών επειδή φέτος µειώθηκαν οι διορισµοί και οι προσλήψεις αναπληρωτών που ανακοινώθηκαν προχθές δεν επαρκούν, εκφράζει ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Οµοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) κ. Δηµήτρης Μπράτης. Τονίζει επίσης πως για άλλη µια χρονιά αρκετοί µαθητές θα κάνουν µάθηµα σε σχολεία µε κτιριακά προβλήµατα: τα µεγαλύτερα παρουσιάζονται στα νηπιαγωγεία, λέει, αφού περίπου 70% στεγάζονται σε ακατάλληλα κτίρια.. 

Αγιασµός µε κενά για άλλη µια χρονιά; 
Δυστυχώς ναι, γιατί µειώθηκαν κατά 50% οι µόνιµοι διορισµοί και οι πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών που ανακοινώθηκαν προχθές δεν επαρκούν για να καλύψουν τα λειτουργικά κενά. 

Η ανάκληση αποσπάσεων - που θα φέρει εκπαιδευτικούς πίσω στα θρανία - δεν θα δώσει λύση; 
Οχι, γιατί οι εκπαιδευτικοί που επιστρέφουν είναι λίγοι. Σε κάθε περίπτωση όµως είναι θετική ενέργεια και αίτηµα χρόνων δικό µας.

Θα υπάρξει πρόβληµα και στα σχολεία των οµογενών στο εξωτερικό; 
Περιορισµένης έκτασης ίσως σε µερικά νηπιαγωγεία.

Τι πρέπει να γίνει – έστω και τελευταία στιγµή – για να µη χαθούν διδακτικές ώρες; 
Να γίνουν άµεσα τόσοι διορισµοί όσοι χρειάζονται για να καλυφθούν όλα τα λειτουργικά κενά.

Τα 800 ολοήµερα θα µπορέσουν να λειτουργήσουν χωρίς προβλήµατα; 
Είναι φανερό πως θα έχουν πολλά προβλήµατα. Το ολοήµερο σχολείο που οραµατίστηκε ο κλάδος µας απέχει πολύ από το να γίνει πραγµατικότητα.

Λάπτοπ στα ολοήµερα; 
Θετικό, αλλά χρειάζονται πολλά περισσότερα.

Θα συµφωνούσατε να ενταχθεί το e-book (ηλεκτρονικό βιβλίο) στη σχολική αίθουσα; 
Ναι, αλλά µε προσοχή, γιατί δίνει µεν τη δυνατότητα άµεσης πρόσβασης στην πληροφορία, αλλά το σχολείο δεν είναι µόνο πληροφορία...

Είναι απαραίτητες οι νέες τεχνολογίες από τις πρώτες τάξεις του δηµοτικού; 
Παρ’ ότι υπάρχουν επιστηµονικές διχογνωµίες γι’ αυτό, θεωρώ πως χρειάζονται. Αρκεί να εισάγονται µε τον σωστό τρόπο. Δηλαδή µε πολύ παιχνίδι.

Οι εκπαιδευτικοί είναι προετοιµασµένοι να τις υποδεχτούν στις αίθουσες; 
Υπάρχουν δυσκολίες γι’ αυτό χρειάζεται επιπλέον επιµόρφωση. 

Το σηµερινό δηµοτικό σχολείο είναι ελκυστικό για τους µαθητές; 
Οχι στον βαθµό που θα θέλαµε. Κι αυτό γιατί έχει κυρίως γνωσιοκεντρικό χαρακτήρα.

Κτιριακά προβλήµατα υπάρχουν; 
Μεγάλα, κυρίως στα νηπιαγωγεία τα οποία σε ποσοστό 70% στεγάζονται σε ακατάλληλα κτίρια.

Πότε θα δούµε να αυξάνονται τα πράσινα σχολεία, κτίρια δηλαδή µε φυτεµένεςταράτσες και κήπους; 
Οταν ευαισθητοποιηθούµε όλοι οι πολίτες για την αναγκαιότητά τους και η Πολιτεία τα χρηµατοδοτήσει.

Ποια είναι τα «αγκάθια» της Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης; 
Η απουσία σύγχρονων αναλυτικών προγραµµάτων και βιβλίων, η µεγάλη ποσότητα της ύλης και η έλλειψη στοιχειωδών υποδοµών.

Πότε θα φτάσουν τα ελληνικά δηµοτικά σχολεία στο επίπεδο των σκανδιναβικών; 
Οταν θα γίνει και στη χώρα µας η Παιδεία πρώτη εθνική προτεραιότητα. 

Φέτος θα υπάρχουν δάσκαλοι σε όλα τα ακριτικά σχολεία; 
Η έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού επηρεάζει όλα τα σχολεία.

Σχολικά κυλικεία µε υγιεινό µενού σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Στην Ελλάδα θα τα δούµε; 
Εξαρτάται από εµάς. Ολοι έχουµε µερίδιο ευθύνης. 
Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν.
 
Λίγα µεν αλλά αξιοθαύµαστα.

Η οικονοµική κρίση έχει επηρεάσει την Παιδεία; 
Σε πολύ µεγάλο βαθµό. Στα σχολεία δεν υπάρχουν χρήµατα ούτε καν για τις στοιχειώδεις λειτουργικές ανάγκες.

Γιατί να γίνει δάσκαλος ένας νέος σήµερα; 
Γιατί είναι ένα συναρπαστικό επάγγελµα εάν αγαπάει τα παιδιά. Αλλιώς να µη γίνει µόνο και µόνο για λόγους επαγγελµατικής αποκατάστασης.

Απορροφώνται όλοι οι απόφοιτοι από τα παιδαγωγικά τµήµατα; 
Ολοι γιατί υπάρχουν µεγάλες ελλείψεις. 20 Είστε ικανοποιηµένοι µε τις αλλαγές στα σχολικά βιβλία; 
Η µείωση της ύλης είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Σήµερα όµως χρειαζόµαστε νέα αναλυτικά προγράµµατα και νέα βιβλία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου