19/10/10

Μισθοί: Μυστικά κονδύλια 3 δισ. σε 3 χρόνια

Τα ποσά για το 2009 τρέλαναν την Κομισιόν. 1,9 δισ. οι... έξτρα αποδοχές τη χρονιά του φιλοδωρήματος 
«Χοάνη» από κρυφές παχυλές αμοιβές σε συμβούλους, επιτροπές, στελέχη και υπόγειες προσλήψεις που απορροφούσε δισεκατομμύρια ευρώ δημοσίου χρήματος την περίοδο 2007-2009 αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Κομισιόν για την εξέλιξη της μισθολογικής δαπάνης, σύμφωνα με τα οποία το συνολικό κονδύλι για μισθούς των εργαζομένων στον στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα διογκώθηκε κατά 6,171 δισ. ευρώ, σημειώνοντας έτσι μέσα σε τρία χρόνια αύξηση κατά 28,8%.
Και το ερώτημα που ανακύπτει είναι πού πήγε ο πακτωλός των χρημάτων για μισθοδοσία, αφού, σύμφωνα με την εισοδηματική πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ, οι δημόσιοι υπάλληλοι την ίδια περίοδο έλαβαν ονομαστικές αυξήσεις σε βασικούς μισθούς και επιδόματα που δεν ξεπερνούν σωρευτικά το 10%.
Ακόμα και αν υπολογιστούν τα καταγεγραμμένα στον προϋπολογισμό κονδύλια για τις νέες προσλήψεις καθώς και οι αυξήσεις στις αποδοχές λόγω ωρίμανσης, η διαφορά ανάμεσα στις πραγματικές πληρωμές για μισθούς και την εισοδηματική πολιτική της κυβέρνησης είναι τεράστια. Ετσι, από τα 6,71 δισ. λείπουν σχεδόν τα μισά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, η συνολική δαπάνη μισθοδοσίας της γενικής κυβέρνησης (υπουργεία, Τοπική Αυτοδιοίκηση, ασφαλιστικά ταμεία, ΕΣΥ και άλλοι φορείς και οργανισμοί του Δημοσίου) ανήλθε το 2009 σε 29,458 δισ., από 23,287 δισ. που ήταν το 2006, πράγμα που σημαίνει ότι κατά μέσον όρο κάθε χρόνο η μισθολογική δαπάνη διογκωνόταν κατά περίπου 2,1 δισ. ή κατά 9%.
Οι αριθμοί δεν βγαίνουν και η αντιπαραβολή των στοιχείων «βγάζει» όργιο πελατειακής σπατάλης και κακοδιαχείρισης με κρυφές προσλήψεις και παχυλές αμοιβές σε ημετέρους. Σύμφωνα με την επίσημη εισοδηματική πολιτική της κυβέρνησης.
- το 2007 οι αυξήσεις που δόθηκαν στους δημοσίους υπαλλήλους ήταν 3,5% στον βασικό μισθό, ενώ αναπροσαρμόστηκαν κατά 3% και ορισμένα επιδόματα κατηγοριών υπαλλήλων.
Με βάση τα παραπάνω, οι ονομαστικές αυξήσεις κυμάνθηκαν κατά μέσον όρο στα 20 με 60 ευρώ τον μήνα, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας και την κατηγορία εκπαίδευσης των υπαλλήλων. Αυτό σημαίνει ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων οι κατά κεφαλήν αυξήσεις ανήλθαν σε ετήσια βάση στα 840 ευρώ (60Χ14 μισθούς). Την ίδια, όμως, περίοδο η μισθολογική δαπάνη του Δημοσίου έδειχνε ότι ο κάθε υπάλληλος έλαβε αύξηση πάνω από 2.500 ευρώ.
- Το 2008 η εισοδηματική πολιτική προέβλεπε αυξήσεις 3% κατά μέσον όρο στους βασικούς μισθούς και άλλο ένα 3% σε ορισμένα επιδόματα, με αποτέλεσμα οι συνολικές ονομαστικές αποδοχές να αυξάνονται κατά μέσον όρο από 18 μέχρι και 80 ευρώ. Ετσι, οι κατά κεφαλήν αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων σε ετήσια βάση αυξήθηκαν κατά ανώτατο όριο κατά 1.120 ευρώ. Ομως, με βάση τη δαπάνη μισθοδοσίας η μέση κατά κεφαλήν ονομαστική αύξηση ήταν πάνω από 2.600 ευρώ.
Η αποκάλυψη Λαθροχειρία 5.000 ανά υπάλληλο
Με βάση τη δαπάνη μισθοδοσία 24,9 δισ. ευρώ το 2009 από 23,2 δισ. το 2006, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Κομισιόν, αν ληφθεί υπόψη ο αριθμός των υπαλλήλων στο Δημόσιο, που σύμφωνα με την τελευταία καταγραφή είναι 770.000, προκύπτει ότι οι αυξήσεις στις αποδοχές την τριετία είναι πάνω από 8.000 ευρώ κατά μέσον όρο για τον καθένα τον χρόνο.
Ωστόσο, οι συνολικές αυξήσεις στις συνολικές ονομαστικές τους αποδοχές (βασικός μισθός και επιδόματα) την τριετία, σύμφωνα με την εισοδηματική πολιτική της κυβέρνησης, ανήλθαν κατά μέσον όρο στα 2.000 ευρώ, δηλαδή προκύπτει διαφορά 5.000 ευρώ για κάθε δημόσιο υπάλληλο.
Σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τη μισθολογική δαπάνη του Δημοσίου, προκύπτει κατά κεφαλήν αύξηση ύψους 2.686 ευρώ όταν το 2007 και το 2008 η μέση αύξηση στις ονομαστικές αποδοχές δεν ξεπερνούσε τα 1.000 ευρώ, στην καλύτερη των περιπτώσεων αν συνυπολογιστούν οι αναπροσαρμογές στα ειδικά επιδόματα ορισμένων κατηγοριών εργαζομένων στο Δημόσιο.
Τα ποσά για το 2009 τρέλαναν την Κομισιόν
1,9 δισ. οι... έξτρα αποδοχές τη χρονιά του φιλοδωρήματος
Μείζον θέμα ανακύπτει από τα στοιχεία της Κομισιόν για το 2009. Τη χρονιά αυτή καταγράφεται εκρηκτική αύξηση του κονδυλίου για αποδοχές εργαζομένων στο Δημόσιο, καθώς ανεβαίνει στα 29,458 δισ. ευρώ έναντι 27,475 δισ. ευρώ που ήταν το 2008.
Αυτό σημαίνει ότι σε απόλυτα ποσά η δαπάνη για αποδοχές στο Δημόσιο αυξήθηκε κατά 1,983 δισ. ευρώ ή ποσοστιαία κατά 7%. Και το ερώτημα είναι πώς είναι δυνατόν η δαπάνη μισθοδοσίας να αυξάνεται ραγδαία σε μια χρονιά κατά την οποία οι μισθοί πάγωσαν και αντί αύξησης δόθηκε μόνο στους χαμηλόμισθους επίδομα της τάξης των 300 και 500 ευρώ που σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους το κόστος του ανήλθε σε 91 εκ. ευρώ; Πώς εξηγείται το γεγονός η μισθολογική δαπάνη να διογκώνεται όταν σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους από το πάγωμα των μισθών το Δημόσιο θα εξοικονομούσε πάνω από 800 εκ. ευρώ. Επισημαίνεται ότι το 2009 η κυβέρνηση της ΝΔ επικαλούμενη τη δημοσιονομική στενότητα ενέγραψε στον προϋπολογισμό κονδύλι μόλις 10 εκ. ευρώ για προσλήψεις.
Ενας από τους λόγους που σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση του υπουργού Οικονομικών οδήγησαν στη μεγάλη αύξηση του κονδυλίου μισθοδοσίας το 2009 ήταν η ενσωμάτωση στον προϋπολογισμό των πρόσθετων παροχών που χορηγούνταν στους δημοσίους υπάλληλους από τους καταργηθέντες ειδικούς λογαριασμούς και οι οποίοι επιβάρυναν το σχετικό κονδύλι κατά 536 εκ. ευρώ.
Ομως αυτό σε καμία περίπτωση δεν εξηγεί την αναγραφόμενη στον προϋπολογισμό αύξηση της δαπάνης για μισθούς. Πέραν αυτού η εγγραφή στον προϋπολογισμό δαπανών 536 εκ. ευρώ δείχνει ότι μέσω κρυφών κονδυλίων χορηγούνταν παχυλές αμοιβές σε ημετέρους, οι οποίες δεν εμφανίζονταν στους λογαριασμούς του κράτους, αλλά επιβάρυναν το έλλειμμα και το χρέος.
Πηγή: Εθνος της Κυριακής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου