26/10/10

Ημουν... τεμπέλης φοιτητής, εξομολογείται ο Χόκινγκ

Μπορεί να ξέρει τα πάντα για τις μαύρες τρύπες, να έχει γράψει βιβλία για αστροφυσική και κοσμολογία, όμως, όπως πρόσφατα αποκάλυψε ο ίδιος ο Στίβεν Χόκινγκ, δεν ήξερε ανάγνωση μέχρι 8 ετών και στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης ήταν τεμπέλης!

Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε στην ομιλία του ο Στίβεν Χόκινγκ, αναφερόμενος στα φοιτητικά του χρόνια: «Η δουλειά μου στην τάξη ήταν εντελώς ακατάστατη και ο γραφικός μου χαρακτήρας η απόγνωση των καθηγητών μου.
Οι συμφοιτητές μου, όμως, μου είχαν δώσει το ψευδώνυμο Αϊνστάιν, πιθανότατα εντοπίζοντας κάτι που δεν είχαν εντοπίσει οι καθηγητές μου. Στο πανεπιστήμιο ήμουν εντελώς τεμπέλης, δεν εργαζόμουν παραπάνω από μία ώρα τη μέρα. Δεν είμαι φυσικά περήφανος γι’ αυτό, απλώς περιγράφω τη συμπεριφορά μου την περίοδο εκείνη, η οποία ήταν κοινή με πολλών συμφοιτητών μου. Η βαρεμάρα και η ασυναισθησία μας φαίνονταν αρκετά».

Ομως όπως αποκάλυψε, αυτό που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην πορεία του, ήταν η διάγνωση των γιατρών πως, εξαιτίας της ασθένειάς του, δεν είχε πολλά χρόνια ζωής ακόμη. Η διάγνωση αυτή έγινε όταν ο Χόκινγκ ήταν μόλις 21 ετών και, όπως δήλωσε ο ίδιος: «Οταν έρχεσαι αντιμέτωπος με το ενδεχόμενο ενός πρόωρου θανάτου, σε κάνει να αντιληφθείς ότι αξίζει να ζήσεις τη ζωή σου και ότι υπάρχουν πολλά πράγματα να κάνεις».
Σύμφωνα με τον Χόκινγκ, η εμπειρία αυτή έπαιξε ρόλο καταλύτη στη σκέψη του και τον βοήθησε στις πρώτες καινοτόμες ιδέες του, από τις οποίες αργότερα προέκυψε το πιο γνωστό βιβλίο του, το «Χρονικό του Χρόνου».
Πηγή: Έθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου