11/11/10

Χιλιάδες εκπαιδευτικοί χωρίς σύμβαση και με ημερομίσθια αποζημίωση! Η ΠΕΑΕ καλεί σε κινητοποιήσεις, Σύμβαση και μισθοί από ΕΣΠΑ

Ντίνου Παντελίδη

Το νέο σχολείο που οραματίζεται το υπουργείο Παιδείας στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά στα κονδύλια του ΕΣΠΑ, έχει περιορισμένο χρόνο επιβίωσης, αφού το κοινοτικό πρόγραμμα θα διαρκέσει μέχρι το 2013, ενώ οδηγεί χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που εργάζονται ως αναπληρωτές ελαστικού ωραρίου, σε ομηρία. Αυτό που προκαλεί οργή στους εκπαιδευτικούς είναι η αποκάλυψη ότι με τις νέες συμβάσεις, τις οποίες δεν έχουν μέχρι τώρα υπογράψει, θα αμείβονται ως ημερομίσθιοι.
Οι συμβάσεις εργασίας των εκπαιδευτικών που θα πληρωθούν μέσω των ΕΣΠΑ αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι οι μηνιαίες αποδοχές της κατάστασης υπολογίσθηκαν με βάση τις ημέρες διδασκαλίας που πραγματοποιήθηκαν αντίστοιχα από κάθε εκπαιδευτικό στο αναφερόμενο χρονικό διάστημα. “Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί θα πληρώνονται με το ημερομίσθιο και φυσικά αυτό δεν θα περιλαμβάνει τις αργίες ή τις εορτές” δηλώνει στην εφημερίδα “Μακεδονία” ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Αδιόριστων Εκπαιδευτικών Γ. Αβαγιαννός. Με το καθεστώς αυτό της... ημερομισθίας εργάζονται κυρίως οι καθηγητές ξένων γλωσσών, πληροφορικής και θεατρικής αγωγής, που στελεχώνουν τα νέου τύπου ολοήμερα δημοτικά σχολεία.


Εκπαιδευτικοί έξι ταχυτήτων
Αυτή τη στιγμή έχουν δημιουργηθεί έξι διαφορετικές σχέσεις εργασίας εκπαιδευτικών: Είναι οι μόνιμοι, οι αναπληρωτές κανονικού ωραρίου, οι αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου που αμείβονται από τον κρατικό προϋπολογισμό και οι αναπληρωτές κανονικού και μειωμένου ωραρίου που αμείβονται μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, καθώς και οι ωρομίσθιοι. Για τους περισσότερους από τους εκπαιδευτικούς των παραπάνω κατηγοριών η πόρτα της μονιμοποίησης στη δημόσια εκπαίδευση είναι κλειστή.
"Δύο μήνες περίπου οι συνάδελφοι δούλευαν χωρίς σύμβαση και απλήρωτοι και τη στιγμή που ήταν έτοιμοι να καταθέσουν καταγγελίες στο ΙΚΑ, τη στιγμή που είχαν ξεκινήσει ‘λευκή απεργία’, το υπουργείο εκδίδει τη νέα σύμβαση για τους αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ. Ως άλλοι ωρομίσθιοι, λοιπόν, θα υπολογίζεται η μισθοδοσία μας κατ΄ αναλογία με τις ημέρες δουλειάς; Μόνο που και τα έξοδα δεν θα υπολογίζονται κατά αναλογία. Κάθε πότε θα πληρωνόμαστε; Η διαδικασία που περιγράφεται μας φέρνει στο νου τα απλήρωτα ωρομίσθια και τις καθυστερήσεις της περσινής και προπέρσινης χρονιάς.
”Ταυτόχρονα, πότε και με ποιον τρόπο θα εκταμιευτούν τα χρήματα για τις πληρωμές; Μετά τη λήξη του προγράμματος ως είθισται; Κληθήκαμε να κάνουμε αιτήσεις προτίμησης πρόσληψης με βάση το καθεστώς εργασίας των αναπληρωτών που υπήρχε και τώρα με μια εγκύκλιο καταργούνται τα πάντα!
”Και επειδή το ψάρι βρομάει από το κεφάλι εξαρχής είχαμε διατυπώσει τις διαφωνίες μας σχετικά με το γεγονός ότι η όποια σχολική λειτουργία μέσω προγραμμάτων (ΕΣΠΑ) και όχι μέσω του κρατικού προϋπολογισμού είναι προβληματική και επικίνδυνη και για τους εκπαιδευτικούς και για τους μαθητές", επισημαίνουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί
-----------------------------------------------------
Δήλωση του Ντίνου Παντελίδη,
εκπροσώπου των Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων Π.Ε. στο ΔΣ της ΔΟΕ
Τηλ. 6974750410,
e-mail: paremvasisdinos@gmail.com
www.paremvasis.gr
8-11-2010
Για τη σύμβαση εργασίας και την πληρωμή των συναδέλφων που έχουν προσληφθεί από τα προγράμματα ΕΣΠΑ
Με ημερομηνία 5-11-2010 δημοσιοποιήθηκε ο «Οδηγός Υλοποίησης …της Πράξης ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – Η Μετάβαση» και αφορά την απασχόληση εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία της αισθητικής αγωγής και την απασχόληση εκπαιδευτικών για την υποστήριξη της ένταξης μαθητών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες – ΕΚΟ.
Η δημοσιοποίησή του αποδεικνύει αυτό που επιμελώς έκρυβε το Υπουργείο Παιδείας και καταγγέλλαμε το προηγούμενο διάστημα. Οι 1306 συνάδελφοι και συναδέλφισσες που είχαν προσληφθεί για να καλύψουν τις ανάγκες των 800 σχολείων της ατελείωτης 35άωρης παιδικής υπερεργασίας εργάζονταν χωρίς σύμβαση εργασίας επειδή το πρόγραμμα δεν είχε έγκριση.
Και αν το εν λόγω πρόγραμμα πήρε έγκριση, το Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, το Πρόγραμμα για τη διδασκαλία του μαθήματος Τ.Π.Ε., το Πρόγραμμα για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας και το Πρόγραμμα για τη διδασκαλία της γαλλικής και της γερμανικής, είναι άγνωστο αν έχουν εγκριθεί και πότε θα εγκριθούν.
Στη βιάση του το υπουργείο Παιδείας να εφαρμόσει το χωρίς καμία απολύτως επιστημονική έρευνα εξοντωτικό 35ωρο σε μαθητές 6-12 ετών αδιαφόρησε και για τους όρους εργασίας των εκπαιδευτικών που προσέλαβε. Οι συνάδελφοί μας, βρίσκονται στις αίθουσες διδασκαλίας έχοντας μόνο την προφορική δέσμευση ότι τα προγράμματα αυτά θα εγκριθούν. Δε γνωρίζουν πότε θα πληρωθούν[1], ποιο θα είναι το πραγματικό ύψος του καθαρού μισθού τους,[2] πότε ακριβώς θα τους καταβάλλεται[3] και πότε θα πάρουν τα αναδρομικά τους. Παρ΄ όλ’ αυτά υποχρεώθηκαν να παρακολουθήσουν απλήρωτα επιμορφωτικά σεμινάρια εκτός εργασιακού ωραρίου..
Η  Σύμβαση Εργασίας
Ο «Οδηγός Υλοποίησης περιλαμβάνει μια Σύμβαση Εργασίας που είναι ατομική. Καλούνται οι συνάδελφοί μας, καθένας μόνος του, να υπογράψει τη σύμβασή του αποδεχόμενος ουσιαστικά τους όρους εργασίας και το μισθό και τους όρους μισθοδοσίας που του επιβάλλει ο εργοδότης του, το υπουργείο. Η συλλογική διαπραγμάτευση και η υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας για όλους τους συναδέλφους, αποκλείονται από την κυβέρνηση. Έχουμε έτσι εφαρμογή των νέων εργασιακών σχέσεων που επιχειρείται να επιβληθούν στο σύνολο των εργαζομένων της χώρας ως υλοποίηση των πολιτικών που επιβάλει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τις επιταγές της ΕΕ και του ΔΝΤ  για την εργασία. Εκτός από αυτά η σύμβαση δεν έχει τους όρους εργασίας. δεν έχει ούτε έναν αριθμό που να δηλώνει το βασικό μισθό, τα επιδόματα κάθε μορφής και την προϋπηρεσία. Δεν αναφέρει συγκεκριμένη μέρα που θα γίνεται η μισθοδοσία.
Όλα τα παραπάνω προγράμματα εντάσσονται στα συγχρηματοδοτούμενα έργα στα οποία συμμετέχει η Ε.Ε. με 75% και το 25% καταβάλλεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.  Το δημόσιο υλοποιεί το πρόγραμμα με δική του χρηματοδότηση και στη συνέχεια εισπράττει τη συμμετοχή της Ε.Ε. (το 75%).
Τα ερωτήματα στα οποία πρέπει να απαντήσει το Υπουργείο είναι τα εξής:
1.      Υπάρχουν τα χρήματα για να υλοποιηθούν τα έργα ή η εφαρμογή ξεκίνησε ελπίζοντας πως θα υπάρξουν;
2.      Επειδή δεν έχουν εγκριθεί ΟΛΑ τα έργα (π.χ. Αγγλικά) και κάποια απ’ αυτά ξεκίνησαν χωρίς έγκριση, περιμένοντας πως θα εγκριθούν, πώς και πότε θα πληρωθούν τα αναδρομικά τους οι συνάδελφοι,-ισσες που εργάζονται ήδη; Τι θα συμβεί αν για οποιοδήποτε λόγο είτε δεν εγκριθούν είτε δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό;
3.      Η …κατ’ αναλογία μισθοδοσία σημαίνει τόσα ακριβώς όσα πληρώνονται οι προσληφθέντες αντίστοιχων ειδικοτήτων από τον κρατικό προϋπολογισμό συμπεριλαμβανομένων αργιών - εορτών κλπ. με βάση τα μισθολογικά κλιμάκια, είτε πρόκειται για ημερομίσθιο;
4.      Η πληρωμή θα γίνεται στα δεδουλευμένα στον ίδιο χρόνο που πληρώνονται οι συνάδελφοι αναπληρωτές οι οποίοι πληρώνονται από τον κρατικό προϋπολογισμό ή θα υπάρχει πρόσθετη (επιπλέον) καθυστέρηση και σε πόσες μέρες ακριβώς ορίζεται;
5.      Στη συνάντηση με τη ΔΟΕ αναφέρθηκε από το γ.γ. του Υπουργείου πως αναμένεται η βεβαίωση από το ΑΣΕΠ  ότι οι συμβάσεις των αναπληρωτών δε θα μετατραπούν σε αορίστου χρόνου. Γνωρίζει κάποιος από το Υπουργείο πότε θα δοθεί η βεβαίωση αυτή; Τι θα συμβεί αν η απάντηση είναι αρνητική;
6.      Στην ίδια συνάντηση ο γ.γ.  ανέφερε ότι πρέπει να δοθεί μια βεβαίωση από το γενικό λογιστήριο του κράτους για την κατανομή των κοινοτικών κονδυλίων  στο Υπουργείο Παιδείας. Υπάρχει απόφαση από το γενικό λογιστήριο του κράτους  για τη χρηματοδότηση των έργων που αφορά την κρατική συμμετοχή ώστε να γίνει απορρόφηση και στη συνέχεια κατανομή των κοινοτικών κονδυλίων;
Οι ευθύνες της πλειοψηφίας της ΔΟΕ
Εδώ πρέπει να αναφέρουμε τις τεράστιες ευθύνες της πλειοψηφίας της ΔΟΕ. Παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις μας η ΔΟΕ (όπως εξάλλου το συνηθίζει) αρκέστηκε σε μια ανακοίνωση για την καταβολή των δεδουλευμένων των συναδέλφων και στη διαβεβαίωση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου ότι θα πληρωθούν «μετά τις 15 του Νοέμβρη».
Δεν ασχολήθηκαν καθόλου με τη  Σύμβαση Εργασίας η οποία είναι ατομική και όχι συλλογική. Πράγμα που νομιμοποιεί και με ευθύνη τους ότι στο δημόσιο σχολείο έχουμε εκπαιδευτικούς με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου καταργώντας στην πράξη τις συλλογικές συμβάσεις. Δε φρόντισε ακόμα και αυτές οι συμβάσεις να είναι νόμιμες αφού δεν έχει ακόμα εγκριθεί από την Ε.Ε το συγχρηματοδοτούμενο έργο.
Τέλος η πλειοψηφία της ΔΟΕ με τη στάση της νομιμοποιεί το υπουργείο να αυθαιρετεί σε βάρος των συναδέλφων οι οποίοι περιμένοντας μια θέση διορισμού υπογράφουν ατομικές συμβάσεις παραμένοντας ακόμα και απλήρωτοι και βάζει πλάτη στο υπουργείο να λειτουργήσουν τα 800 με οποιοδήποτε κόστος για τον εκπαιδευτικό!
Να οργανώσουμε τη δράση μας.
-          Οι συνάδελφοι δεν πρέπει να υπογράψουν ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ. Ιδιαίτερα όταν δεν αναφέρονται στη σύμβαση μισθός, επιδόματα, προϋπηρεσία, ημέρα πληρωμής.
-          Οι σύλλογοι να μπουν μπροστά και να υποχρεωθεί η ΔΟΕ να πάρει θέση.
Διεκδικούμε:
1.          Υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας με 1400 βασικό μισθό.
2.          Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Κατάργηση της ωρομισθίας, της αναπλήρωσης και της αναπλήρωσης μέσα από ΕΣΠΑ. Όχι στην ελαστική εργασία. Κάλυψη όλων των αναγκών, πραγματικών και λειτουργικών, με νέες οργανικές θέσεις και με μόνιμους μαζικούς διορισμούς σε κάθε σχολείο ώστε να καλυφθούν ΤΩΡΑ οι πραγματικές ανάγκες με διορισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών σε όλες τις θέσεις (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, εκπ/κοί ειδικοτήτων, ειδική αγωγή, αντισταθμιστική εκπαίδευση, βοηθητικού προσωπικού, κλπ) στο δημόσιο σχολείο.
[1]  Η υπόσχεση του Γ. Γραμματέα του υπουργείου που έγινε παρουσία της υφυπουργού στη συνάντηση με τη ΔΟΕ τη Δευτέρα 25 του Οκτώβρη, πως «θα πληρωθούν όλοι μετά τις 15 του Νοέμβρη», προφανώς δόθηκε για να εκτονώσει την κατάσταση.
[2]   Η αναφορά σε «..μηνιαίες αποδοχές ανάλογες των μηνιαίων αποδοχών των αναπληρωτών», και στο «Σύνολο ημερών εργασίας» αφήνουν να εννοηθεί ότι πρόκειται για πληρωμή με βάση τις ημέρες εργασίας δηλ. 20/30, όπως και στην ωρομισθία με βάση τις ώρες εργασίας ή και την αναπλήρωση με βάση τις ώρες εργασίας 14/24.
[3]   Η διαδικασία εκκαθάρισης δεδουλευμένων υπολογίζεται σε περισσότερες από 20 ημέρες άρα η πληρωμή των συναδέλφων στα δεδουλευμένα τους θα γίνεται περίπου μετά από ένα μήνα.
 -------------------------------------------------------
Με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Αδιόριστων Εκπαιδευτικών (ΠΕΑΕ) επισημαίνει:
"ΠΕΑΕ: Μετά τους ωρομισθίους, τους αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, τώρα και νέα εργασιακή σχέση αναπληρωτή ΕΣΠΑ! Να γίνει χαμός!
ΜΕΤΑ ΤΟΥΣ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΜΕΙΩΜΕΝΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ, ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΕΣΠΑ! ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΧΑΜΟΣ!
Μόνο οργή μπορεί να προκαλέσει η νέα σύμβαση που το Υπουργείο Παιδείας ετοίμασε για όλους τους συναδέλφους που έχουν προσληφθεί μέσω ΕΣΠΑ στο δημόσιο σχολείο. Με το καρότο της αναπλήρωσης και το μαστίγιο της ανεργίας το Υπουργείο έχει προσλάβει περίπου 4000 εκπαιδευτικούς για τη διδασκαλία των καλλιτεχνικών, της θεατρικής αγωγής, της πληροφορικής, των ξένων γλωσσών, αλλά και για την παράλληλη στήριξη.
Δύο μήνες περίπου οι συνάδελφοι δούλευαν χωρίς σύμβαση και απλήρωτοι και τη στιγμή που ήταν έτοιμοι να καταθέσουν καταγγελίες στο ΙΚΑ, τη στιγμή που είχαν ξεκινήσει «λευκή απεργία», το Υπουργείο εκδίδει τη νέα σύμβαση για τους αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ! Ως άλλοι ωρομίσθιοι, λοιπόν, θα υπολογίζεται η μισθοδοσία μας κατ΄ αναλογία με τις ημέρες δουλειάς; Μόνο που και τα έξοδα δε θα υπολογίζονται κατά αναλογία. Κάθε πότε θα πληρωνόμαστε; Η διαδικασία που περιγράφεται μας φέρνει στο νου τα απλήρωτα ωρομίσθια και τις καθυστερήσεις της περσινής και προπέρσινης χρονιάς. Ταυτόχρονα, πότε και με ποιον τρόπο θα εκταμιευτούν τα χρήματα για τις πληρωμές; Μετά τη λήξη του προγράμματος ως είθισται; Κληθήκαμε να κάνουμε αιτήσεις προτίμησης πρόσληψης με βάση το καθεστώς εργασίας των αναπληρωτών που υπήρχε και τώρα με μια εγκύκλιο καταργούνται τα πάντα!
Και επειδή το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι εξαρχής είχαμε διατυπώσει τις διαφωνίες μας σχετικά με το γεγονός ότι η όποια σχολική λειτουργία μέσω προγραμμάτων (ΕΣΠΑ) και όχι μέσω του κρατικού προϋπολογισμού είναι προβληματική και επικίνδυνη και για τους εκπαιδευτικούς και για τους μαθητές. Σχολικές λειτουργίες με ημερομηνία λήξης απλά και μόνο προφανώς για να αρπάξουν οι «ημέτεροι», εξαντλητικοί όροι για τους μαθητές και όροι εργασίας πρωτάκουστοι, εκτός των εργασιακών δικαιωμάτων, εκτός των όρων επιβίωσης… Γιατί κ. Διαμαντοπούλου δε δουλεύουμε από χόμπι. 
Μας φουσκώσατε ψέματα. «Τα κενά καλύφθηκαν, 10.000 προσλήψεις αναπληρωτών, κατάργηση της ωρομισθίας, καμία πρόσληψη αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου κ.ο.κ.».
ΔΕ ΣΑΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ!
Καλούμε τους συναδέλφους σε απειθαρχία. Καλούμε τις ομοσπονδίες και τους συλλόγους μας να πάρουν άμεσα δυναμική θέση. Είμαστε σε ένα σχολείο με έξι διαφορετικές σχέσεις εργασίας. Η νέα μονομερής σύμβαση της ντροπής που καλούμαστε να υπογράψουμε οι αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ, προϊόν της αυθαίρετης βούλησης του υπουργείου, πρέπει να αποσυρθεί. Το δημόσιο σχολείο χάνει το δημόσιο χαρακτήρα του και διαλύεται.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες σε άμεση κινητοποίηση:
-       Την Τρίτη 9/11, 4μ.μ., μπλοκάρουμε το ΠΕΚ που πραγματοποιείται στη Φιλοθέη (Ανδρ. Μεταξά 7) παρανόμως εκτός εργασιακού ωραρίου.
-       Στηρίζουμε την κινητοποίηση των συναδέλφων διοριστέων την Παρασκευή 12/11, 11π.μ., έξω από το Υπουργείο Παιδείας διαμαρτυρόμενοι για τη μείωση μόνιμων διορισμών και τη διεύρυνση της ελαστικής εργασίας
-       Καλούμε σε συλλαλητήριο την Τρίτη, 16/11, 6.30μ.μ., από το Πολυτεχνείο (Πατησίων) προς τη Βουλή
-       Συμμετέχουμε στον 3ήμερο εορτασμό του Πολυτεχνείου και στην πορεία στις 17 Νοεμβρίου
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
panenadekp@gmail.com , 6994027752, adioristoi.blogspot.com 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου