Το Συμβούλιο υπουργών Παιδείας της ΕΕ επιβεβαίωσε τις κατευθύνσεις της στρατηγικής της ΕΕ «Ευρώπη 2020»
Σε μια κίνηση εντυπώσεων προχώρησε, χτες στο Συμβούλιο Υπουργών της ΕΕ, η Α. Διαμαντοπούλου, ζητώντας να υιοθετηθεί πρόταση εξαίρεσης της Παιδείας στα προγράμματα σταθερότητας. Η βελγική προεδρία συμφώνησε να ...προωθήσει το θέμα. Πάντως, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ήδη έχει περικόψει τεράστια ποσά από την Παιδεία, στον περσινό προϋπολογισμό καταγράφηκαν μειώσεις 12% και στον προϋπολογισμό που κατατέθηκε μόλις προχτές οι δαπάνες περικόπτονται κι άλλο.
Χαρακτηριστικό είναι και το «επιχείρημα» της υπουργού για την «εξαίρεση»: Η Παιδεία, είπε, είναι «κεντρικό στοιχείο αναπτυξιακής προοπτικής (...) ιδιαίτερα σε μια καμπή που ο παγκόσμιος ανταγωνισμός από τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ινδία εντείνεται». Με λίγα λόγια, είναι ένας χώρος μακροπρόθεσμων επενδύσεων για το ευρωπαϊκό κεφάλαιο (και το εργατικό δυναμικό που θέλει) στο διεθνές πεδίο ανταγωνισμού.
Κατά τα άλλα, η υπουργός Παιδείας «διαφήμισε» στους εταίρους της τις αναδιαρθρώσεις της κυβέρνησης για το «νέο» σχολείο της αγοράς και τις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, που είναι η αρχή για τα σχολεία πολλών ταχυτήτων που ετοιμάζονται.
Στο Συμβούλιο επικυρώθηκαν οι κατευθύνσεις της ΕΕ για την εκπαίδευση. Σε Κείμενο Συμπερασμάτων για το ζήτημα της εκπαίδευσης και τη «βιώσιμη ανάπτυξη» καλούνται τα μέλη να προχωρήσουν στα βήματα που ορίζει η στρατηγική «Ευρώπη 2020» («κινητικότητα» νέων εργαζομένων, σπουδαστών και μαθητευόμενων για πανευρωπαϊκό ευέλικτο εργατικό δυναμικό, μηχανισμοί εύρεσης φτηνών εργατών για τους εργοδότες, μετατροπή της εκπαίδευσης σε ένα σύνολο πιστοποιητικών που απαιτούν οι εργοδότες κάθε χρονική στιγμή κ.ά.). Παράλληλα, ζητείται η ενίσχυση της δικτύωσης και συνεργασίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με επιχειρήσεις και ΜΚΟ.
Σε άλλο Κείμενο συμφώνησαν να προωθηθεί πρόγραμμα που θα ενισχύει την απόκτηση δεξιοτήτων, δηλαδή των βασικών χρηστικών γνώσεων (και όχι της μόρφωσης) που πρέπει να έχει ο αυριανός εργαζόμενος για να ανταποκριθεί στην παραγωγή. Το πρόγραμμα έχει στόχο οι δεξιότητες να αποκτούνται πιο νωρίς και γι' αυτό να αξιοποιούνται «νέες μορφές μάθησης». Στο συγκεκριμένο Κείμενο, μάλιστα, η υποκρισία περίσσεψε, αφού διαπίστωσαν (!) ότι τα παιδιά με μειονεκτικό κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο είναι πιο επιρρεπή σε κακές αποδόσεις στο σχολείο!
Σε τρίτο Κείμενο, για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, σημειώνεται ότι πρέπει να έχει άμεση σχέση με την αγορά εργασίας, να υπάρχει κινητικότητα και να ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα και η συμμετοχή των «κοινωνικών εταίρων» σε αυτή.
Πηγή: Ριζοσπάστης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου