Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΗτΣ», αυτό το διάστημα η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Ρόδου διερευνά εάν είναι βάσιμες καταγγελίες που αφορούν σε τέσσερις καθηγητές δημόσιων σχολείων δύο διαφορετικών περιοχών του νησιού οι οποίοι εμφανίζονται ακόμη και να εκβιάζουν μαθητές τους προκειμένου να δεχθούν να παρακολουθήσουν τα ιδιαίτερα μαθήματα που παραδίδουν. «Προστατεύστε τα παιδιά μας. Στο χωριό? της Ρόδου γίνεται έγκλημα. Εκβιάζουν τα παιδιά μας με τη βαθμολογία και τις εξετάσεις για να πληρώνουμε πολλά χρήματα σε παράνομα μαθήματα. Είμαστε φτωχοί άνθρωποι και αναγκαζόμαστε να δίνουμε από το υστέρημά μας. Αγανάκτησα τόσο που σας στέλνω και την οδό των παράνομων φροντιστηρίων», αναφέρεται στην πρώτη ανώνυμη καταγγελία γονέα.
Καταγγελία
Ανώνυμη είναι και η δεύτερη καταγγελία. Ο λόγος; «Προσπαθώ να προστατεύσω το παιδί μου που βρίσκεται στην τελευταία τάξη του Λυκείου», αναφέρει ο γονέας.
Σύμφωνα με τη δεύτερη καταγγελία, ο μαθητής προσεγγίστηκε από δύο καθηγητές του σχολείου του, ένα μαθηματικό κι ένα βιολόγο, για να συμμετάσχει σε ένα τμήμα παράνομων μαθημάτων με μεγάλο τίμημα ανά ώρα.
«Το παιδί αρνήθηκε με αποτέλεσμα να αρχίσει ένας ανελέητος ψυχολογικός πόλεμος μέσα στην τάξη. Οι κύριοι αυτοί δρουν ανενόχλητοι και μαζεύουν χρήματα πηγαίνοντας από σπίτι σε σπίτι για να καλύψουν τα ίχνη τους. Σας παρακαλώ σταματήστε τους?», αναφέρεται στην καταγγελία.
Η εκτεταμένη διερεύνηση του φακέλου «παραπαιδεία» ξεκίνησε το 2006. Τα στοιχεία του Κέντρου Εκπαίδευσης της ΓΣΕΕ που έδειχναν ότι οι γονείς αναγκάζονται να ξοδεύουν περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως σε ιδιαίτερα μαθήματα και φροντιστήρια, οδήγησαν τον τότε εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Γιώργο Σανιδά, να διατάξει προκαταρκτικές έρευνες στους διευθύνοντες της εισαγγελίας εφετών σε όλη τη χώρα, ώστε να διαπιστωθεί εάν κατά παράβαση του νόμου καθηγητές δημόσιων λυκείων παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές Λυκείου.
Εξι χρόνια νωρίτερα, το 2000, η ΟΕΦΕ είχε καταθέσει στο υπουργείο Παιδείας ονόματα και διευθύνσεις για 500 εκπαιδευτικούς του δημοσίου που φέρονταν να παραδίδουν παράνομα ιδιαίτερα.
Ακολούθησαν ΕΔΕ για το θέμα, όμως η υπόθεση κατέληξε στο αρχείο. Σήμερα, εκτιμάται ότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών που κάνουν ιδιαίτερα ξεπερνά τους 5.000...
Ζητείται «σολομώντεια» λύση
Το θέμα της παραπαιδείας θα αποτελέσει για πρώτη φορά αντικείμενο διερεύνησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο
Η πρακτική των ιδιαίτερων μαθημάτων αποτελεί μια πραγματικότητα, στην οποία ούτε η κοινωνία ούτε και η πολιτεία μπορούν να κλείσουν τα μάτια. Γεννάται, ωστόσο, το ερώτημα για το πώς μπορεί επί της ουσίας να αντιμετωπιστεί το ζήτημα, χωρίς να παραγνωριστούν δύο διαφορετικές συνιστώσες. Οτι, δηλαδή, από τη μία οι εκπαιδευτικοί ανήκουν στους μη προνομιούχους μισθολογικά δημοσίους υπαλλήλους (δεν δικαιούνται, μάλιστα, να κάνουν και δεύτερη δουλειά ώστε να ενισχύσουν το εισόδημά τους ιδιαίτερα στην παρούσα οικονομική συγκυρία), ενώ από την άλλη το δημόσιο σχολείο αδυνατεί σε πολλές περιπτώσεις να παράσχει στους μαθητές την υποστήριξη που χρειάζονται για να ανταποκριθούν στο υπάρχον εξεταστικό σύστημα. Ετσι υπάρχουν εκείνοι που εισηγούνται αυστηρές ποινές για όσους διαπιστωμένα κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα, ενώ υπηρετούν στο δημόσιο σχολείο κι από την άλλη διατυπώνονται και πιο επιεικείς προτάσεις σύμφωνα με τις οποίες θα μπορούσε να βρεθεί μια «νομιμοποιητική» φόρμουλα.
Προς το παρόν, το ζήτημα αποτελεί «πονοκέφαλο» και για το υπουργείο Παιδείας το οποίο δεν έχει καταλήξει στο πώς θα έπρεπε να το χειριστεί, αφού είναι άλλο οι εκπαιδευτικοί που καταχρώνται τη θέση τους για να εκμαιεύσουν ή και να επιβάλλουν σε μαθητές του σχολείου τους ιδιαίτερα μαθήματα -πράξη ηθικά, υπηρεσιακά και ποινικά κολάσιμη- και άλλο όσοι αναζητώντας ένα συμπλήρωμα του εισοδήματός τους κάνουν κάποια μαθήματα σε μαθητές άλλων περιοχών από τον τόπο εργασίας τους.
Και στη Γερμανία
Πάντως, η Ελλάδα φαίνεται να μην είναι πλέον η μόνη χώρα στην Ευρώπη στην οποία ανθεί το φαινόμενο της παραπαιδείας. Οσο κι αν ακούγεται παράξενο, το ίδιο ζήτημα καλείται να αντιμετωπίσει και η Γερμανία, όπου μετά τις χαμηλές επιδόσεις των μαθητών στις αξιολογήσεις της Pisa, χάθηκε η εμπιστοσύνη στην κρατική εκπαίδευση και οι μαθητές στράφηκαν στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα. Πληροφορίες, μάλιστα, αναφέρουν ότι το θέμα της παραπαιδείας θα αποτελέσει για πρώτη φορά αντικείμενο διερεύνησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με την πρώτη συζήτηση να έχει προγραμματιστεί για τις αρχές Δεκεμβρίου στις Βρυξέλλες...
Πηγή: Ημερησία (Χαράς Καλημέρη)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου