28/12/10

Συσκέψεις επί συσκέψεων για να κλείσουν σχολεία

Στο φουλ έχει βάλει τις μηχανές κατάργησης των σχολείων το υπουργείο Παιδείας, προκαλώντας την αντίδραση της ΟΛΜΕ που με επιστολή της στην Α. Διαμαντοπούλου εκφράζει την εντονότατη ανησυχία της για τις δραματικές επιπτώσεις των συγχωνεύσεων. Ήδη, όπως καταγγέλλουν τοπικές ενώσεις εκπαιδευτικών διεξάγονται άτυπες συνεννοήσεις μεταξύ των περιφερειακών διευθυντών και των διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με θέμα την κατάργηση-συγχώνευση σχολικών μονάδων όχι μόνο στην περιφέρεια αλλά και στα αστικά κέντρα. Σε ό,τι αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι συγχωνεύσεις, όπως δείχνει η διεθνής εμπειρία, θα λάβουν μορφή πογκρόμ, καθώς ο στόχος είναι το μητροπολιτικό και άρα επιλεκτικό λύκειο.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταγγέλλει ότι η όλη διαδικασία γίνεται εν κρυπτώ και με την απουσία των τοπικών κοινωνιών. Όπως επισημαίνει στην υπουργό, χωρίς να είναι αντίθετο σε διορθωτικές κινήσεις που αφορούν κάποιες ακραίες περιπτώσεις που τυχόν υπάρχουν, διαφωνεί στη «λογική» που υπακούει στις επιταγές του ΔΝΤ και επιβάλλει ως πρώτιστο μέλημα όχι την ποιότητα στην εκπαίδευση, αλλά το «φτηνό σχολείο».
Στο πλαίσιο αυτό, η συνδικαλιστική ηγεσία των εκπαιδευτικών διοργανώνει με τον νέο χρόνο (14 Ιανουαρίου) συγκεντρώσεις-παραστάσεις διαμαρτυρίας σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καθώς και κοινές συσκέψεις και πρωτοβουλίες μαζί με τους συλλόγους, τις ενώσεις και τις ομοσπονδίες γονέων, αλλά και τις μαθητικές κοινότητες. Επιπλέον, ζητά συνάντηση με την υπουργό Παιδείας προκειμένου να αποσαφηνιστούν διάφορες πλευρές στο "κείμενο διαβούλευσης για την αναβάθμιση της διοίκησης της εκπαίδευσης" που είναι εξαιρετικά ασαφείς.
Στην επιστολή του προς την υπουργό, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αντιτίθεται στις μαζικές συγχωνεύσεις τονίζοντας τα εξής:

Η κατάργηση μιας σχολικής μονάδας έχει αρνητικές κοινωνικές συνέπειες. Με δεδομένο ότι αρκετοί από τους κατοίκους θα μετακινηθούν προκειμένου να προσφέρουν στα παιδιά τους την καλύτερη δυνατή μόρφωση, το αποτέλεσμα θα είναι ο μαρασμός των τοπικών κοινωνιών. Στο πρόσφατο παρελθόν έχει καταγραφεί η ερήμωση χωριών, των οποίων τα σχολεία καταργήθηκαν. Παράλληλα, είναι μεγάλος ο κίνδυνος να αυξηθεί η σχολική διαρροή κατά τη διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ιδίως για οικογένειες χαμηλού εισοδήματος που δεν θα έχουν δυνατότητα μετεγκατάστασης. Αυτό επιβεβαιώνουν και σχετικές επιστημονικές έρευνες.
- Το «κόστος» για τον μαθητή. Η συγχώνευση σχολείων θα έχει ως αποτέλεσμα «σπατάλη» χρόνου και ταλαιπωρία των μαθητών, οι οποίοι καθημερινά θα αναγκάζονται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις μέχρι να φτάσουν στο σχολείο τους.
- Λόγοι ασφαλείας που έχουν να κάνουν με τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών.
- Το ελάχιστο όφελος από την εξοικονόμηση πόρων, που επιβάλλει την πολιτική των συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων. Έχουμε και στο παρελθόν επισημάνει το όργιο σπατάλης που έχει καταγραφεί τις περασμένες δεκαετίες στον τομέα της σχολικής μεταφοράς. Με την κατάργηση σχολικών μονάδων και τη συνακόλουθη μαζική μεταφορά χιλιάδων μαθητών όχι μόνο δε θα εξοικονομηθούν πόροι, αλλά αντίθετα το Δημόσιο θα επιβαρυνθεί περαιτέρω και κάποιοι επιτήδειοι θα θησαυρίσουν.
- Όσον αφορά τις σχολικές μονάδες στα μεγάλα πολεοδομικά συγκροτήματα της χώρας, πριν ληφθεί η οποιαδήποτε απόφαση, επιβάλλεται ένας σοβαρός σχεδιασμός, με τη συνεξέταση πολλών παραγόντων. Σε κάθε περίπτωση το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ είναι αντίθετο με τη δημιουργία τεράστιων σχολικών συγκροτημάτων που θα αποτελούνται από πολυπληθή τμήματα (30 μαθητών), γιατί είναι βέβαιο ότι δεν είναι δυνατόν να επιτελέσουν οι εκπαιδευτικοί το έργο τους με αποτελεσματικότητα.
Τέλος, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι δεν πρέπει να γίνει καμία συγχώνευση σχολικής μονάδας που εδρεύει σε μικρά νησία καθώς και παραμεθόριες, ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές, γιατί εκτός των άλλων το σχολείο στις μικρές αυτές κοινωνίες αποτελεί κοιτίδα πολιτισμού. Οι καθηγητές επιμένουν στο αίτημα να θεσμοθετηθεί ανώτατος αριθμός μαθητών ανά τμήμα το 25 και ζητούν τα τμήματα των μαθημάτων κατεύθυνσης να έχουν ανώτερο όριο τους 20 μαθητές.
Πηγή: Αυγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου