Χρήστου
Κάτσικα
Στόχος του Υπ.Παιδείας είναι να μειώσει σε ποσοστό 20% τον αριθμό
των μονίμων εκπαιδευτικών στην τετραετία 2010-2013 – Σε κάθε συγχώνευση χάνεται
το 20% των οργανικών θέσεων, του Χρήστου Κάτσικα
Είναι
γνωστό ότι το 2010 συνταξιοδοτήθηκαν περίπου 11.500 εκπαιδευτικοί Α/βάθμιας και
Β/βάθμιας. Την περίοδο 2011 - 2013 υπάρχει η εκτίμηση ότι το ρεύμα αποχωρήσεων
θα συνεχιστεί με αποτέλεσμα συνολικά περίπου 35.000 εκπαιδευτικοί να
συνταξιοδοτηθούν. Συνολικά, δηλαδή, την τετραετία 2010 – 2013 από τη σχολική εκπαίδευση
αναμένεται να αποχωρήσουν 45.000 εκπαιδευτικοί, περίπου το ¼ όσων υπηρετούν
σήμερα μόνιμα.
Το 2010 οι
προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών ήταν μόλις 2850. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11
του Ν. 3833/2010 που αφορά στον Προγραμματισμό προσλήψεων προσωπικού έτους
2011 από την 1η Ιανουαρίου 2011 και μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2013, ο
αριθμός των ετήσιων προσλήψεων και διορισμών του μόνιμου προσωπικού δεν μπορεί
να είναι μεγαλύτερος συνολικά από το λόγο ένα προς πέντε (μία πρόσληψη ανά πέντε
αποχωρήσεις), στο σύνολο των φορέων. Οι αποχωρήσεις υπολογίζονται την 31η
Δεκεμβρίου του αμέσως προηγούμενου έτους και αφορούν στο σύνολο του έτους
αυτού. Σύμφωνα, επίσης,
με τις διατάξεις του άρθρου 3 παρ. 4 περ. β του ν. 3899/2010 για τις προσλήψεις
τακτικού προσωπικού που θα διενεργηθούν στους κρατικούς φορείς του δημόσιου
τομέα όσον αφορά στην εφαρμογή του λόγου ένα προς πέντε, συνυπολογίζονται στις
προσλήψεις οι τυχόν μεταφορές και εντάξεις προσωπικού ιδιωτικού δικαίου με
εξαίρεση τις μεταφορές προσωπικού που προβλέπονται στις διατάξεις του
Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄).
Τι σημαίνει
αυτό; Σημαίνει ότι την περίοδο 2010 – 2013 οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού δεν
θα ξεπεράσουν τις 9.000 στην καλύτερη περίπτωση με αποτέλεσμα την ίδια περίοδο
ο αριθμός των μόνιμων εκπαιδευτικών να μειωθεί περίπου κατά 35.000 ή σε ποσοστό
20% του συνόλου των σημερινών μόνιμα υπηρετούντων.
Το
Υπουργείο Παιδείας για να αντιμετωπίσει τα χιλιάδες κενά που θα δημιουργηθούν
εξαγγέλλει την συγχώνευση – κατάργηση σχολικών μονάδων. Όλοι γνωρίζουν ότι σε
μια τυπική συγχώνευση 2 σχολικών μονάδων, με δεδομένο ότι θα λειτουργούν στο
όριο της χωρητικότητας(όριο των 30 μαθητών ανά τμήμα στην δευτεροβάθμια - 25
στην πρωτοβάθμια) χάνεται το 20% των οργανικών θέσεων τουλάχιστον και βέβαια
μειώνεται ο αριθμός των τμημάτων.
Απορεί κανείς για την υπουργική
υποκρισία, με την οποία βαπτίζεται ως «παιδαγωγικό κριτήριο» η απαίτηση να
στοιβαχτούν οι μαθητές στις αίθουσες προκειμένου το «νέο σχολείο» να κοστίζει
φτηνότερα.
Ωστόσο πρέπει να πάρουμε υπόψη και μια άλλη
πλευρά της επικοινωνιακής τακτικής του Υπουργείου Παιδείας στο θέμα των
συγχωνεύσεων που στοχεύει στο να αδυνατίσει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών.
Το Υπουργείο Παιδείας με τη συνδρομή διαφόρων «προθύμων» διακινητών της
πολιτικής του εστιάζει στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλοί εκπαιδευτικοί
οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να καλύπτουν το ωράριό τους σε 2 και 3 σχολεία.
Αφήνει να εννοηθεί ότι με τη δημιουργία μεγάλων σχολικών μονάδων αυτό το
πρόβλημα θα λυθεί και όλοι οι εκπαιδευτικοί θα καλύπτουν το σύνολο του ωραρίου
τους σε μια σχολική μονάδα και δεν θα αναγκάζονται να «τρέχουν» σε πολλά
σχολεία. Με λίγα λόγια κλείνει το μάτι στους ξενόγλωσσους εκπαιδευτικούς, στους
εκπαιδευτικούς καλλιτεχνικών μαθημάτων, στους εκπαιδευτικούς πληροφορικής και
σε άλλες ειδικότητες που δεν καλύπτουν ωράριο σε μια σχολική μονάδα. Να το
πούμε καθαρά: Το Υπουργείο Παιδείας και στο θέμα αυτό χρησιμοποιεί τη γλώσσα
του Αισώπου και της Χαλιμάς. Γιατί μπορεί με τη δημιουργία μεγάλων σχολικών
μονάδων κάποιοι ελάχιστοι εκπαιδευτικοί των παραπάνω ειδικοτήτων να βρουν
«στέγη» σε ένα σχολείο αλλά οι περισσότεροι θα χάσουν κάθε «στέγη». Οι
συγχωνεύσεις θα μειώσουν δραστικά τα τμήματα με αποτέλεσμα αρκετοί
εκπαιδευτικοί να περισσεύουν και να μην υπάρχει σχολείο γι αυτούς παρά μόνο σε
άλλα ΠΥΣΔΕ – ΠΥΣΠΕ, ή και σε άλλους νομούς (αυτά προβλέπει ο νέος νόμος για τις
μετακινήσεις, διαθέσεις εκπαιδευτικών).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου