30/10/11

Περί αποταμίευσης...: Φασούλι το φασούλι


 [Έκθεση μαθητή της 6ης Δημοτικού για την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης στις 31.10.2011]

Η αποταμίευση ήταν καλό πράγμα παλιά, αν και λένε ότι στο εξωτερικό είναι ακόμη. Στην Ελλάδα έχει πάψει να θεωρείται καλό από χρόνια, τουλάχιστον έτσι μου φαινόταν γιατί οι συμμαθητές μου βρίζανε την οικογένειά μου όταν τους έλεγα ότι οι γονείς μου έχουν καταθέσεις. Και δεν κατάλαβα ποτέ γιατί το κάνανε, γιατί οι γονείς μου έχουν ένα Σέατ δέκα ετών, ενώ οι οικογένειες αυτών που μας βρίζουν έχουν Σουμπαρού τούρμπο τσίλικα κι εγώ πίστευα ότι όταν έχεις Σουμπαρού τούρμπο έχεις και καταθέσεις. 

Νομίζω ότι είχα δίκιο που πίστευα ότι στην Ελλάδα είναι κακό να αποταμιεύεις. Είχα διαβάσει το πόθεν έσχες του Παπακωνσταντίνου, που δήλωνε το διπλό εισόδημα από τους γονείς μου, αλλά καταθέσεις όσες λέει ότι έχει η καθαρίστρια της πολυκατοικίας μας (που έχει Σουμπαρού, αλλά όχι τούρμπο) και είχα καταλάβει ότι το σωστό είναι να τα ξοδεύεις όλα. Ο μπαμπάς έλεγε ότι είμαι ηλίθιος, αλλά τώρα, πριν από ένα μήνα, που ο Βενιζέλος είπε ότι όσοι αποταμιεύουν θα πληρώνουν παραπάνω φόρο, η μαμά του είπε ότι ηλίθιος είναι αυτός (ο μπαμπάς, δηλαδή), που δεν την άφηνε να ψωνίσει παπούτσια Πράντα και τώρα θα τα δώσει στον Βενιζέλο, ενώ ωραία πόδια έχει η μαμά. Η μαμά είναι και γενικά αδύνατη και λέει ότι ο Βενιζέλος τα κάνει αυτά επειδή ξοδεύει πάνω του, ενώ ο μπαμπάς της λέει ότι αποταμιεύει πάνω του και ότι ηλίθια είναι εκείνη. Η μαμά του απαντάει ότι ασφαλώς είναι ηλίθια γιατί αλλιώς δεν θα τον είχε αγαπήσει, αλλά αυτό δεν το καταλαβαίνω γιατί η αγάπη δεν έχει σχέση με τα οικονομικά - όμως και ο μπαμπάς και η μαμά μου λένε ότι έχει και παραέχει και θα το καταλάβω όταν μεγαλώσω. 


Ο θείος μου, ο αδελφός του μπαμπά, πιστεύει πάντως ότι είμαστε ηλίθιοι όλοι και ότι και ο Παπακωνσταντίνου και ο Βενιζέλος είναι πολύ έξυπνοι άνθρωποι, που απλώς πρέπει να τους αρέσουν οι εταιρίες οφσορτ - ή μήπως τις έλεγε αλλιώς, δεν θυμάμαι. Γιατί, έλεγε, μόνο βλάκας θα μπορούσε να στείλει μήνυμα στον κόσμο να μην καταθέτει τίποτα στις τράπεζες και αυτοί δεν είναι βλάκες, κάθε άλλο, άρα θέλουν να σπρώξουν τον κόσμο να βάζει τα λεφτά του σε αυτές τις οφσορτ στην Ελβετία ή αλλού και όχι στις ελληνικές τράπεζες, πάντως όχι στα ταμιευτήρια, από τα οποία βγήκε η μέρα αποταμίευσης. Και σωστά βγήκε απ' αυτά, αφού λένε ότι μερικοί απ' όσους τα διοίκησαν έχουν αποταμιεύσει πολλά χρήματα. 


Ο μπαμπάς, πάντως, όταν τον ρώτησα αν θα παίρνει στη μαμά Πράντα τώρα που ο Βενιζέλος φορολογεί την αποταμίευση, μου είπε κάτι πράγματα για τον Βενιζέλο που εσείς, Κυρία, μας τιμωρείτε όταν τα λέμε στο σχολείο και απείλησε ότι ο Βενιζέλος δεν θα δει ειλικρινή δήλωση απ' αυτόν, τον μπαμπά δηλαδή, μέχρι να γίνει Τουίγκι (ο Βενιζέλος, όχι ο μπαμπάς). Αυτό δεν το κατάλαβα, αλλά όταν τον ρώτησα μου είπε να τον αφήσω ήσυχο και να πάω να κάνω κανό. Και να σκεφθείτε ότι του είχα ζητήσει κανό πέρυσι, να πάμε Ερμιόνη - Ύδρα, αλλά μου είχε πει ότι δεν φτάνουν οι καταθέσεις μας..

Ευχαριστώ τη συναδέλφισσα Δόξα Μ. που μου έστειλε το παραπάνω άρθρο.

1 σχόλιο:

  1. αντε και τα μαζεψες (που δεν το βλεπω) αν δεν τα βαλεις καπου μπορει και να σου τα κλεψουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή