Του Ν. ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Απαραίτητο το φροντιστήριο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και την καλή επίδοση στο σχολείο, βρίσκει το 46,7% των φοιτητών, σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα της εταιρείας to the point, που έγινε για λογαριασμό της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας.
Μόλις 1,2% δεν κατέφυγε σε ιδιαίτερα ή φροντιστήριο!
Στην έρευνα συμμετείχαν 510 φοιτητές και φοιτήτριες πανεπιστημιακών σχολών Αθηνών και Θεσσαλονίκης, που απάντησαν σε ερωτηματολόγια με προσωπικές συνεντεύξεις. Σε ποσοστό 67,8% τα παιδιά έκριναν αρνητικά το ισχύον εκπαιδευτικό σύστημα (33,1% αρνητικά και 34,7% μάλλον αρνητικά). Μάλιστα στην περίπτωση των φοιτητών που κατά δήλωσή τους προέρχονται από χαμηλότερα οικονομικά στρώματα, η αρνητική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος εμφανίζει την υψηλότερη αρνητική επίδοση με 69,4%. Η εικόνα παραμένει ίδια και στην περίπτωση της αξιολόγησης του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το 63,3% το κρίνουν αρνητικά, με τα κορίτσια να εμφανίζονται αυστηρότερα (66,4%) έναντι των αγοριών. Οι ερωτηθέντες αξιολόγησαν ως «σημαντική για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» την προσφυγή γενικά σε «ενισχυτικές μορφές εξωσχολικής εκπαίδευσης», με ποσοστό 88,1% (41,2% πολύ σημαντική και 46,9% σημαντική). Το 73,3% δήλωσε ότι παρακολούθησε μαθήματα σε φροντιστήριο, το 41,4% ιδιαίτερα μαθήματα, 14,7% ταυτόχρονα φροντιστήρια και ιδιαίτερα(!) και μόνο 1,2% δήλωσε ότι δεν κατέφυγε σε κάποια πρόσθετη μορφή εκπαιδευτικής υποστήριξης. Σύμφωνα με την εταιρεία, η ταξική προσέγγιση του ζητήματος οδηγεί στην παρατήρηση ότι το φροντιστήριο υπήρξε κατά κύριο λόγο η επιλογή των οικογενειών με χαμηλότερα εισοδήματα (83,3%) και σε μικρότερο βαθμό εκείνων με ανώτερα (57,1%). Αντιθέτως, τα ιδιαίτερα μαθήματα επελέγησαν κυρίως από τις οικογένειες που είχαν την οικονομική δυνατότητα να ανταποκριθούν σε αυτά (58,2%) και αισθητά λιγότερο (27,8%) από εκείνες με χαμηλότερες οικονομικά δυνατότητες.
Σχεδόν ένας στους δύο φοιτητές (48,6%) ξεκίνησε την παρακολούθηση μαθημάτων σε φροντιστήριο ή ιδιαίτερα από τη Β' Λυκείου. Ενα 8,2% πάλι δήλωσε πως ξεκίνησε από τα γυμνασιακά χρόνια. Σε ποσοστό 46,7% απαντούν οι ερωτηθέντες φοιτητές ότι το φροντιστήριο «συνετέλεσε πολύ» στην εισαγωγή τους στα ΑΕΙ, αλλά και στην καλή επίδοση στα μαθήματα του σχολείου (41,3%). Αντιθέτως, 6,3% δηλώνει ότι η συμβολή του σχολείου στην εισαγωγή τους στα ΑΕΙ ήταν... «μηδενική»! Όταν μάλιστα οι φοιτητές καλούνται να αξιολογήσουν τους παράγοντες που συνετέλεσαν στην εισαγωγή τους στα ΑΕΙ, το 81,8% απαντά ότι οφείλεται στην προσωπική προσπάθεια, 41% στο φροντιστήριο, 21,6% σε ιδιαίτερα μαθήματα και μόνο 8% στο σχολείο.
Πηγή: Ελευθεροτυπία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου