
Η αλήθεια είναι ότι το υπουργείο για μια ακόμη φορά επιχειρεί να ανατρέψει βίαια τις υπάρχουσες διαδικασίες αντιμετωπίζοντας τον εκπαιδευτικό ως «αναλώσιμο προϊόν». Την αλλαγή του συστήματος διορισμών επιβάλλει η επιχειρηματική λογιστική: να γλιτώσουμε διορισμούς και άρα κονδύλια σ΄ αυτές τις δύσκολες, δημοσιονομικά, εποχές.
Επίσης, με το νέο σύστημα διορισμών που προωθείται, από όλες τις σημερινές ομαδοποιήσεις των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών βγαίνουν ζημιωμένοι. Η κ. Διαμαντοπούλου δήλωσε μεταξύ άλλων: «Θα περνάνε όλοι με το ΑΣΕΠ, θα γίνονται δόκιμοι και θα συνεχίζουν την πορεία τους. Γι΄ αυτούς που περνάνε με το ΑΣΕΠ βεβαίως για την τελική επιλογή θα μετράει και η προϋπηρεσία».
Δηλαδή, όλη η διαφάνεια και η αξιοκρατία είναι ότι καταργούμε τη σειρά επιτυχίας στο ΑΣΕΠ και την αναμειγνύουμε με την υπάρχουσα προϋπηρεσία. Με άλλα λόγια, ο νούμερο 1 επιτυχών του ΑΣΕΠ μπορεί να καταταγεί στο νούμερο 100 αν δεν έχει προϋπηρεσία. Και αν το σύνολο των θέσεων είναι 100, ο νούμερο 101 θα πρέπει να ξαναδώσει ΑΣΕΠ, χάνοντας το πλεονέκτημα που έχει τώρα, δηλαδή αναπληρωτής- μόρια - μονιμοποίηση. Σε τελική ανάλυση, ποιον εξυπηρετεί αυτή η νέα διαδικασία, αφού οι έχοντες προϋπηρεσία σαφέστατα χάνουν, αλλά και οι μη έχοντες προϋπηρεσία, αν δεν είναι μέσα στους ελάχιστους διοριστέους, χάνουν και αυτοί;
Είπαμε παραπάνω ότι η στοχοποίηση των εκπαιδευτικών αποτελεί τμήμα ενός σχεδίου με πολλές άκρες. Μιλήσαμε για μία από αυτές. Έχουμε και άλλες: Την πρόσληψη σε επίπεδο σχολείου (βλέπε αποκέντρωση/περιφερειοποίηση της εκπαίδευσης ή αλλιώς τα σχολεία στους δήμους) κι άντε μετά να βρούμε λογαριασμό. Άλλη; Ο δόκιμος εκπαιδευτικός: Δηλαδή εξετάσεις από τα σπάργανα μέχρι τα σάβανα (να τελειώσω το Λύκειο, να μπω στο Πανεπιστήμιο, να πάρω πτυχίο, να περάσω τις εξετάσεις στο ΑΣΕΠ, να μου βάλει σφραγίδα καταλληλότητας ο προϊστάμενος και τράβα κορδέλα). Για ένα κομμάτι ψωμί...
Πηγή: Τα Νέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου