18/11/09

Διευκρινίσεις για τις προσλήψεις έδωσε η κ. Αννα Διαμαντοπούλου: «Κάθε μόριο θα προσμετρείται απολύτως»

Το υπουργείο Παιδείας συντάσσει τον βηματισμό του με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ως προς το νέο σύστημα προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ. Υπό την πίεση των αντιδράσεων των ομοσπονδιών δασκάλων και καθηγητών, χθες η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου ξεκαθάρισε ότι δεν θα καταργηθούν οι υπάρχοντες πίνακες αναπληρωτών. Πρόκειται για περίπου 32.000 εκπαιδευτικούς (εκ των οποίων περίπου 5.000 νηπιαγωγοί και δάσκαλοι και 26.750 καθηγητές) οι οποίοι έχουν μόρια προϋπηρεσίας και περιμένουν να διοριστούν. Ομως, η υπουργός είπε ότι η εμπειρία θα μετράει και στις προσλήψεις για τους καινούργιους εκπαιδευτικούς.
Συναντήσεις
Το νέο σύστημα βρίσκεται υπό διαβούλευση. Για το θέμα η κ. Διαμαντοπούλου με επιστολή της ζήτησε και θα έχει αύριο συναντήσεις με τα προεδρεία της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ. Το τελευταίο, πάντως, εξήγγειλε την πρώτη (υπό την νέα κυβέρνηση) συγκέντρωση διαμαρτυρίας και τρίωρη στάση εργασίας για την προσεχή Δευτέρα.

Ειδικότερα, για το σύστημα των προσλήψεων με βάση την προϋπηρεσία, η προοπτική κατάργησης του οποίου αναστάτωσε τους χιλιάδες αναπληρωτές, η κ. Διαμαντοπούλου διευκρίνισε χθες (μιλώντας στην εκπομπή «Πρώτη Γραμμή της ΝΕΤ) τα εξής: «Είπαμε την εξής βασική αρχή, η οποία συνάδει με την αρχή την οποία την προηγούμενη μέρα είχε πει η κυβέρνηση. Oτι θα πρέπει κάποιος να περνάει το ΑΣΕΠ και θα προσμετρείται όλη η εμπειρία που έχει. Κάθε μόριο που κάθε εκπαιδευτικός -είτε ως ωρομίσθιος είτε ως αναπληρωτής- όλα αυτά τα χρόνια συγκέντρωσε σε όλη την Ελλάδα θα προσμετρείται απολύτως. Το ένα στοιχείο είναι το ΑΣΕΠ, το δεύτερο είναι αυτή η εμπειρία. Είναι σημαντικό να έχεις έναν εκπαιδευτικό ο οποίος έχει εμπειρία».
Στη συνέντευξη Τύπου που είχε δώσει την περασμένη Πέμπτη (που πυροδότησε τις αντιδράσεις) η κ. Διαμαντοπούλου είχε αναφέρει ότι «η διαβούλευση θα θέσει και θα απαντήσει σε όλα τα ζητήματα. Θέλω, όμως, να σας πω ως αρχή ότι και στον χώρο των αναπληρωτών και σε οποιαδήποτε επιλογή γίνεται, δεν θα υπάρχει πουθενά αυθαίρετη επιλογή ανθρώπων οι οποίοι συγκεντρώνουν εμπειρία χωρίς να έχουν περάσει τις βασικές εξετάσεις που περνούν όλοι οι εργαζόμενοι».
Δύο βασικές αλλαγές
Καθώς οι προθέσεις του ΥΠΕΠΘ είναι όχι μόνον οι μόνιμοι αλλά και οι αναπληρωτές να έχουν επιτύχει στον, διαγωνισμό του ΑΣΕΠ προκύπτουν δύο βασικές αλλαγές σε σχέση με το σύστημα που παρέλαβε η νυν κυβέρνηση:
-Ολοι οι δάσκαλοι θα πρέπει να έχουν επιτύχει στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, που είναι και ο μόνος κλάδος όπου υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών, όπως προκύπτει και από τον σχετικό πίνακα. Τώρα γίνονται διορισμοί και με βάση μόνο την προϋπηρεσία.
-Σύμφωνα με εκπροσώπους των ομοσπονδιών που μίλησαν χθες στην «Κ», θα προταθεί οι διορισμοί να γίνονται από έναν ενιαίο πίνακα εκπαιδευτικών. Για να εγγραφεί κάποιος σε αυτόν θα πρέπει να έχει επιτύχει στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, ενώ όσοι έχουν προϋπηρεσία θα έχουν επιπλέον μόρια.
Δοκιμαστική περίοδος
Τέλος, η κ. Διαμαντοπούλου ανέφερε ότι θα προχωρήσει ο θεσμός του δόκιμου εκπαιδευτικού, παρά τις αντιδράσεις της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ. «Σήμερα στη νομοθεσία υπάρχει διετής δοκιμαστική περίοδος για τους εκπαιδευτικούς, αλλά δεν εφαρμόζεται. Εχουμε ήδη ξεκινήσει συζήτηση. Την προηγούμενη εβδομάδα, συναντήθηκα με όλους τους προέδρους των Παιδαγωγικών Σχολών γιατί πρέπει να δούμε τι αλλαγές πρέπει να υπάρξουν μέσα στο Πανεπιστήμιο. Να υπάρξουν για παράδειγμα παιδαγωγικά εξάμηνα για τους φοιτητές που επιλέγουν τον καθηγητικό κλάδο. Να μπει η λογική της παιδαγωγικής, που το ζητούν και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί. Η αξιολόγηση, λοιπόν, στο τέλος της διετίας μπορεί να έχει πολλές μορφές. Μπορεί να είναι από τον ίδιο τον χώρο των συμβουλίων των εκπαιδευτικών. Μπορεί να είναι κάποιες πολύ βασικές αρχές που ορίζουν την παιδαγωγική επάρκεια», κατέληξε η υπουργός.
Πανεπιστήμια
«Το «φτιάξτε σχολές παντού» τελειώνει. Για μία νέα σχολή θα πρέπει να υπάρξουν υποδομές, προγράμματα, ανάγκη εκπαιδευτική. Δεν γίνεται οι σχολές να δημιουργούνται στο πόδι», ανέφερε χθες η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου. Επίσης, επανέλαβε την προεκλογική δέσμευση για κατάργηση της βάσης του 10 για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, χωρίς πάντως να προσδιορίσει τον χρόνο υλοποίησής της. Οσον αφορά στον εθνικό διάλογο για το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, η υπουργός ανέφερε ότι θα κατατεθούν 4-5 σενάρια από το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα οποία θα αξιοποιηθούν στη δεύτερη φάση διαλόγου. Τέλος, για το θέμα της αξιολόγησης και αναγνώρισης των ιδιωτικών κολεγίων επανέλαβε ότι αναμένει τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου και τις εξελίξεις από την Ε.Ε.
«Κάθε μόριο θα προσμετρείται απολύτως»
Διευκρινίσεις για τις προσλήψεις έδωσε η κ. Αννα Διαμαντοπούλου
Του Αποστολου Λακασα
Το υπουργείο Παιδείας συντάσσει τον βηματισμό του με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ως προς το νέο σύστημα προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ. Υπό την πίεση των αντιδράσεων των ομοσπονδιών δασκάλων και καθηγητών, χθες η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου ξεκαθάρισε ότι δεν θα καταργηθούν οι υπάρχοντες πίνακες αναπληρωτών. Πρόκειται για περίπου 32.000 εκπαιδευτικούς (εκ των οποίων περίπου 5.000 νηπιαγωγοί και δάσκαλοι και 26.750 καθηγητές) οι οποίοι έχουν μόρια προϋπηρεσίας και περιμένουν να διοριστούν. Ομως, η υπουργός είπε ότι η εμπειρία θα μετράει και στις προσλήψεις για τους καινούργιους εκπαιδευτικούς.
Συναντήσεις
Το νέο σύστημα βρίσκεται υπό διαβούλευση. Για το θέμα η κ. Διαμαντοπούλου με επιστολή της ζήτησε και θα έχει αύριο συναντήσεις με τα προεδρεία της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ. Το τελευταίο, πάντως, εξήγγειλε την πρώτη (υπό την νέα κυβέρνηση) συγκέντρωση διαμαρτυρίας και τρίωρη στάση εργασίας για την προσεχή Δευτέρα.
Ειδικότερα, για το σύστημα των προσλήψεων με βάση την προϋπηρεσία, η προοπτική κατάργησης του οποίου αναστάτωσε τους χιλιάδες αναπληρωτές, η κ. Διαμαντοπούλου διευκρίνισε χθες (μιλώντας στην εκπομπή «Πρώτη Γραμμή της ΝΕΤ) τα εξής: «Είπαμε την εξής βασική αρχή, η οποία συνάδει με την αρχή την οποία την προηγούμενη μέρα είχε πει η κυβέρνηση. Oτι θα πρέπει κάποιος να περνάει το ΑΣΕΠ και θα προσμετρείται όλη η εμπειρία που έχει. Κάθε μόριο που κάθε εκπαιδευτικός -είτε ως ωρομίσθιος είτε ως αναπληρωτής- όλα αυτά τα χρόνια συγκέντρωσε σε όλη την Ελλάδα θα προσμετρείται απολύτως. Το ένα στοιχείο είναι το ΑΣΕΠ, το δεύτερο είναι αυτή η εμπειρία. Είναι σημαντικό να έχεις έναν εκπαιδευτικό ο οποίος έχει εμπειρία».
Στη συνέντευξη Τύπου που είχε δώσει την περασμένη Πέμπτη (που πυροδότησε τις αντιδράσεις) η κ. Διαμαντοπούλου είχε αναφέρει ότι «η διαβούλευση θα θέσει και θα απαντήσει σε όλα τα ζητήματα. Θέλω, όμως, να σας πω ως αρχή ότι και στον χώρο των αναπληρωτών και σε οποιαδήποτε επιλογή γίνεται, δεν θα υπάρχει πουθενά αυθαίρετη επιλογή ανθρώπων οι οποίοι συγκεντρώνουν εμπειρία χωρίς να έχουν περάσει τις βασικές εξετάσεις που περνούν όλοι οι εργαζόμενοι».
Δύο βασικές αλλαγές
Καθώς οι προθέσεις του ΥΠΕΠΘ είναι όχι μόνον οι μόνιμοι αλλά και οι αναπληρωτές να έχουν επιτύχει στον, διαγωνισμό του ΑΣΕΠ προκύπτουν δύο βασικές αλλαγές σε σχέση με το σύστημα που παρέλαβε η νυν κυβέρνηση:
-Ολοι οι δάσκαλοι θα πρέπει να έχουν επιτύχει στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, που είναι και ο μόνος κλάδος όπου υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών, όπως προκύπτει και από τον σχετικό πίνακα. Τώρα γίνονται διορισμοί και με βάση μόνο την προϋπηρεσία.
-Σύμφωνα με εκπροσώπους των ομοσπονδιών που μίλησαν χθες στην «Κ», θα προταθεί οι διορισμοί να γίνονται από έναν ενιαίο πίνακα εκπαιδευτικών. Για να εγγραφεί κάποιος σε αυτόν θα πρέπει να έχει επιτύχει στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, ενώ όσοι έχουν προϋπηρεσία θα έχουν επιπλέον μόρια.
Δοκιμαστική περίοδος
Τέλος, η κ. Διαμαντοπούλου ανέφερε ότι θα προχωρήσει ο θεσμός του δόκιμου εκπαιδευτικού, παρά τις αντιδράσεις της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ. «Σήμερα στη νομοθεσία υπάρχει διετής δοκιμαστική περίοδος για τους εκπαιδευτικούς, αλλά δεν εφαρμόζεται. Εχουμε ήδη ξεκινήσει συζήτηση. Την προηγούμενη εβδομάδα, συναντήθηκα με όλους τους προέδρους των Παιδαγωγικών Σχολών γιατί πρέπει να δούμε τι αλλαγές πρέπει να υπάρξουν μέσα στο Πανεπιστήμιο. Να υπάρξουν για παράδειγμα παιδαγωγικά εξάμηνα για τους φοιτητές που επιλέγουν τον καθηγητικό κλάδο. Να μπει η λογική της παιδαγωγικής, που το ζητούν και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί. Η αξιολόγηση, λοιπόν, στο τέλος της διετίας μπορεί να έχει πολλές μορφές. Μπορεί να είναι από τον ίδιο τον χώρο των συμβουλίων των εκπαιδευτικών. Μπορεί να είναι κάποιες πολύ βασικές αρχές που ορίζουν την παιδαγωγική επάρκεια», κατέληξε η υπουργός.
Πανεπιστήμια
«Το «φτιάξτε σχολές παντού» τελειώνει. Για μία νέα σχολή θα πρέπει να υπάρξουν υποδομές, προγράμματα, ανάγκη εκπαιδευτική. Δεν γίνεται οι σχολές να δημιουργούνται στο πόδι», ανέφερε χθες η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου. Επίσης, επανέλαβε την προεκλογική δέσμευση για κατάργηση της βάσης του 10 για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, χωρίς πάντως να προσδιορίσει τον χρόνο υλοποίησής της. Οσον αφορά στον εθνικό διάλογο για το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, η υπουργός ανέφερε ότι θα κατατεθούν 4-5 σενάρια από το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα οποία θα αξιοποιηθούν στη δεύτερη φάση διαλόγου. Τέλος, για το θέμα της αξιολόγησης και αναγνώρισης των ιδιωτικών κολεγίων επανέλαβε ότι αναμένει τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου και τις εξελίξεις από την Ε.Ε.
Πηγή: Καθημερινή (Αποστολου Λακασα)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου