12/3/10

Το πρώτο ψηφιακό σχολείο

Οταν άλλα σχολεία τώρα ξεκινούν, το 3ο Γυμνάσιο Ελευσίνας πρωτοπορεί, καθώς έχει ενσωματώσει εδώ και δύο χρόνια τη νέα τεχνολογία στις τάξεις

H διδακτική αίθουσα είναι πλέον και διαδικτυακή... στο 3ο Γυμνάσιο Ελευσίνας. Ενα δημόσιο σχολείο πρωτοπορεί έχοντας ενσωματώσει τη νέα τεχνολογία μέσα στις τάξεις και ανοίγει νέους δρόμους στη διδασκαλία. Τη θέση του πίνακα και της κιμωλίας πήραν τα netbooks, οι οθόνες, οι κάμερες και τα λογισμικά.
Αυτό που νομοθετεί σήμερα η κυβέρνηση και που σιγά σιγά επεκτείνεται σε όλη τη χώρα, η λειτουργία δηλαδή της «ψηφιακής τάξης», στην Ελευσίνα αποτελεί... ιστορία δύο χρόνων.
Ολα ξεκίνησαν το 2008, όταν ο υποδιευθυντής του σχολείου Παναγιώτης Λιακέας είχε την ιδέα της εφαρμογής της ψηφιακής τάξης. Ζήτησε να εξοπλιστούν όλες οι αίθουσες με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και με οθόνες των 47 ιντσών, καθώς και με εγκατάσταση ασύρματης σύνδεσης στο Διαδίκτυο. Στη συνέχεια, η διευθύντρια του σχολείου Αγγελική Λεβέντη ζήτησε από τη σχολική επιτροπή να χρηματοδοτήσει την ιδέα αυτή ώστε να εφαρμοστεί σε όλες τις διδακτικές αίθουσες.

Αρχικά το πρόγραμμα εφαρμόστηκε πιλοτικά. Δημιουργήθηκαν οι κατάλληλες υποδομές με την τοποθέτηση ενσύρματης σύνδεσης σε όλες τις αίθουσες, έπιπλα για την προφύλαξη των οθονών, τοποθέτηση συναγερμών ασφαλείας, ενώ σταδιακά εξοπλίστηκαν όλες οι αίθουσες με υπολογιστές και οθόνες. Το σχολείο χρηματοδοτήθηκε από τη σχολική επιτροπή του δήμου Ελευσίνας με το ποσό των 20.000 ευρώ, ενώ στο ποσό αυτό προστέθηκε και το χρηματικό έπαθλο των 5.000 ευρώ που απέσπασε το σχολείο από βραβείο στο πρόγραμμα ανακύκλωσης του δήμου.
Οι καθηγητές
Την υλοποίηση της ιδέας ανέλαβαν τρεις καθηγητές. Ο υποδιευθυντής κ. Λιακέας, η Λεμονιά Γολικίδου καθηγήτρια Πληροφορικής και ο Δημήτρης Φάσουρας καθηγητής Τεχνολογίας.
Σήμερα, όλες οι αίθουσες είναι εξοπλισμένες με οθόνες, ασύρματο και ενσύρματο Ιντερνετ, κάμερες για επικοινωνία εξ αποστάσεως και λογισμικά για τη διδασκαλία των μαθημάτων.
«Ο υπολογιστής δεν υποκαθιστά τον καθηγητή, απλά το μάθημα γίνεται πιο ενδιαφέρον και ο μαθητής δεν βαριέται. Επιπλέον, τα λιγότερο ευνοούμενα παιδιά είναι πλέον ίσα μπροστά στον υπολογιστή, αποκτούν οικειότητα. Ο υπολογιστής δεν κρίνει αν είσαι καλός ή κακός μαθητής», θα πει η κ. Γολικίδου.
Οπως λένε οι καθηγητές του σχολείου, το μάθημα ξεφεύγει από την άκομψη διδασκαλία του μαυροπίνακα και γίνεται πιο δημιουργικό, πιο διαδραστικό και πιο ενδιαφέρον.
Οι μαθητές δηλώνουν εξοικειωμένοι με τον νέο τρόπο που γίνεται το μάθημα, το οποίο όπως λένε έχει γίνει πιο διασκεδαστικό και ενδιαφέρον.
Ο νέος τρόπος διδασκαλίας ευνοεί και τους λιγότερο καλούς μαθητές, οι οποίοι έχουν βελτιώσει τις επιδόσεις τους. «Συνδυάζουμε τη γνώση με την εικόνα, ενώ και η συνεργασία μας με τους καθηγητές μας έχει γίνει καλύτερη. Αυτό όμως που είναι πολύ σημαντικό είναι πως μαθητές που δεν ήταν τόσο καλοί έχουν βελτιωθεί, συμμετέχουν περισσότερο και ενδιαφέρονται για το μάθημα, το οποίο γίνεται πιο εύκολο με τη χρήση των προγραμμάτων που υπάρχουν στο Ιντερνετ και μας βοηθούν πολύ στο διάβασμα», λέει η Αντωνία Κοσκινά, μαθήτρια της Β’ τάξης, η οποία συμπληρώνει πως θεωρεί πως είναι προνόμιο το να πηγαίνει στο συγκεκριμένο σχολείο. «Είμαστε ένα από τα ελάχιστα σχολεία που δουλεύουν έτσι. Νιώθω πολύ τυχερή που βρίσκομαι σε ένα από αυτά. Το θεωρώ προνόμιο».
Ο συνδυασμός ήχου, εικόνας και γραφικών αποτελεί ιδανικό εργαλείο για τη διδασκαλία.
«Η περιήγηση σε διάφορους διαδικτυακούς τόπους καθιστά εφικτή την άντληση ποικίλων πληροφοριών για τη ζωή και το έργο λογοτεχνών, τους οποίους «συναντάμε» στα σχολικά βιβλία», υποστηρίζει ο Ευστάθιος Βιολέτης, φιλόλογος.
Το μάθημα είναι πιο ευχάριστο και ενδιαφέρον
Σημαντική για τη διαδικασία του μαθήματος είναι η χρήση του κατάλληλου λογισμικού που διαχειρίζεται ασύρματα τα netbooks των μαθητών προσφέροντας τη δυνατότητα τόσο στους μαθητές να παρουσιάζουν τις εργασίες τους μέσα από τη μεγάλη οθόνη όσο και στους καθηγητές να έχουν άμεση εποπτεία και παρέμβαση στις εργασίες των μαθητών τους.
Τα λάπτοπ δόθηκαν στους μαθητές της Α’ Γυμνασίου με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, στο πλαίσιο προγράμματος της Ειδικής Γραμματείας Ψηφιακού Σχεδιασμού που υλοποίησε το υπουργείο Παιδείας. Οι μαθητές της Β’ και της Γ’ τάξης περιορίζονται στη διδασκαλία μέσω του υπολογιστή της τάξης και την προβολή μέσω της οθόνης, αφού δεν έχουν ατομικά λάπτοπ κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Η χρήση οπτικοακουστικών μέσων μέσα στην τάξη διευκολύνει τους καθηγητές και κάνει το μάθημα πιο ευχάριστο και ενδιαφέρον. Το μάθημα αποκτάει άλλη διάσταση με τη χρήση της εικόνας και του ήχου. Η προβολή μιας ταινίας, η αναζήτηση πληροφοριών στο Διαδίκτυο, η εξάσκηση της ακουστικής ικανότητας και η ανατροφοδότηση των μαθητών μέσω ασκήσεων για τα ξενόγλωσσα μαθήματα κάνουν το μάθημα πιο ευχάριστο και πιο κατανοητό.
Ακόμη, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάζουν τις εργασίες τους μέσω του υπολογιστή, χρησιμοποιώντας ψηφιακούς χάρτες για το μάθημα της Γεωγραφίας και της Ιστορίας και κάνοντας εικονικά πειράματα στα μαθήματα της Φυσικής και της Χημείας.
Πηγή: Έθνος (Ματίνα Δεμελή)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου