5/3/10

«Λίφτινγκ» από δημοτικό μέχρι εισαγωγικές

Ολικό «λίφτινγκ» από το δημοτικό μέχρι το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών παρουσίασε χτες στο Υπουργικό Συμβούλιο η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου.

Για την υλοποίηση του «νέου σχολείου» θα διατεθούν 575 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, ενώ επιπλέον 815 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν σε ειδικό πρόγραμμα του υπουργείου για τηναναβάθμιση της σχολικής στέγης. Οι αλλαγές που αφορούν στην εισαγωγή των νέων σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ προγραμματίζονται από το 2013 και μετά, ενώ ήδη αλλάζουν τα αναλυτικά προγράμματα για το λύκειο.
Οι εξετάσεις θα γίνονται και πάλι σε εθνικό επίπεδο, αλλά τα θέματα θα επιλέγονται από τράπεζα ερωτήσεων και «λόγο» στην εισαγωγή των νέων φοιτητών θα έχουν τα ΑΕΙ, τα οποία θα βάζουν τα δικά τους κριτήρια.
Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο σχεδιάζεται περικοπή της ύλης σε δημοτικά και γυμνάσια, διεύρυνση του υποχρεωτικού ωραρίου, εστίαση στα μαθήματα Ελληνικής Γλώσσα και Μαθηματικών και προτεραιότητα στην ξένη γλώσσα και στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Επίσης από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο τα Αγγλικά θα διδάσκονται πιλοτικά από την πρώτη τάξη του δημοτικού, σε 60 σχολεία, ενώ θα αυξηθούν οι ώρες του μαθήματος στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού και στο γυμνάσιο.
Θα διατεθούν πιλοτικά σε σχολεία (200 συνολικά) διαδραστικοί πίνακες και ένας υπολογιστής σε κάθε θρανίο. Μελλοντικά όλα τα σχολικά βιβλία θα ψηφιοποιηθούν. Οι μαθητές θα παραδίδουν εργασίες σε ψηφιακή μορφή και αντίστοιχα οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να αναθέτουν εργασίες και να βάζουν διαγωνίσματα με τον ίδιο τρόπο.
Νέα προγράμματα σπουδών για το νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο θα αναπτυχθούν μέχρι τον Ιούνιο 2011. Θα εφαρμοστούν πειραματικά τη σχολική χρονιά 2011-12 σε ορισμένα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια . Το 2012-2013 θα γενικευθεί η εφαρμογή στα σχολεία της χώρας.
Εκπαιδευτικοί
1. Καθιέρωση Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Κατάρτισης
Το πιστοποιητικό παρέχεται κατά τη διάρκεια των σπουδών και εντάσσεται στο Πρόγραμμα των Τμημάτων με τη μορφή «Ειδικού Προγράμματος Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής» και μετά την αποφοίτηση και με βάση όρους και προϋποθέσεις που τίθενται από το υπουργείο Παιδείας σε συνεννόηση με τα ανώτατα ιδρύματα.
2. Επιμόρφωση
Η διάρκεια των επιμορφωτικών προγραμμάτων υπολογίζεται σε 200 ώρες εκ των οποίων 50 ώρες κατά πρόσωπο και 150 ώρες εξ αποστάσεως. Θα υλοποιηθούν από μεγάλο αριθμό εκπαιδευτών / πολλαπλασιαστών που θα επιλεγούν με διαφανείς και αξιοκρατικές διαδικασίες.
3. Προσλήψεις
Η εισαγωγή στο εκπαιδευτικό σύστημα προβλέπεται :
Με βάση τα κενά των σχολικών μονάδων.
Επειτα από επιτυχείς εξετάσεις στο διαγωνισμό ΑΣΕΠ των εκπαιδευτικών που θα διαθέτουν Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης.
Με πρόσληψη από το υπουργείο Παιδείας σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, με βάση την επιτυχία στον ΑΣΕΠ, συνυπολογίζοντας την προϋπηρεσία και τις μεταπτυχιακές σπουδές.
Με μεταβατική περίοδο για γρήγορη αλλά ομαλή μετάβαση στο νέο σύστημα.
4. Μεταθέσεις
Η Πολιτεία θα αποτυπώνει τα πραγματικά κενά. Θα προχωρήσει επίσης η επανακατάταξη των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων στις οποίες οι εκπαιδευτικοί θα έχουν υψηλή μοριοδότηση υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι υπηρετούν εκεί.
5. Αποσπάσεις
Κανένας εκπαιδευτικός δεν θα μετακινείται εάν δεν υπάρχει ο αντικαταστατής του και οι θέσεις θα προκηρύσσονται αμέσως μετά τις μεταθέσεις. Μόνο σε ειδικές περιπτώσεις, εκπαιδευτικοί που διανύουν το στάδιο της δοκιμαστικής υπηρεσίας θα μπορούν να αποσπασθούν σε άλλα σχολεία αλλά όχι σε υπηρεσίες. Εθελοντική μετάταξη εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις.
6. Δόκιμος εκπαιδευτικός
Ο εκπαιδευτικός προβλέπεται να διορίζεται ως δόκιμος με διετή θητεία και θα μονιμοποιείται μετά από αξιολόγηση. Η αξιολόγηση μπορεί να καταλήξει σε πρόταση μονιμοποίησης ή μετάταξής του σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας.
Ψηφιακό σχολείο
Ολα τα υπάρχοντα σχολικά βιβλία ψηφιοποιούνται. Δυνατότητα πρόσβασης στο ψηφιοποιημένο εκπαιδευτικό υλικό από το σχολείο και από το σπίτι, ώστε οι μαθητές να μελετούν, να εκπονούν και να παραδίδουν τις εργασίες τους ηλεκτρονικά. Αντίστοιχα, ο εκπαιδευτικός θα μπορεί ψηφιακά να αναθέτει εργασίες για το μάθημα, να αξιολογεί τη γνώση με διαγωνίσματα, να παρακολουθεί και να βαθμολογεί τις εργασίες των μαθητών αλλά και να τηρεί ημερολόγιο του μαθήματος.
Πηγή: Αγγελιοφόρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου