Την ελληνική πραγματικότητα των δεκαετιών 1950-60(!) απεικονίζει το ερωτηματολόγιο της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας Ελλάδος βάσει του οποίου γινόταν μέχρι πρόσφατα η εκτίμηση της ετήσιας επίδοσης της χώρας μας στον τομέα της Δια Βίου Μάθησης.
Επιστολή
Αυτό καταγγέλλει ο Κ. Τσαμαδιάς, καθηγητής και τέως γ.γ. Δια Βίου Μάθησης σε επιστολή του προς την «ΗτΣ» με αφορμή στοιχεία της Eurostat που δημοσιεύθηκαν στις 27-28 Φεβρουαρίου και τοποθετούν την Ελλάδα στις τελευταίες θέσεις της Ε.Ε. με ποσοστό μόλις 2,9% των πολιτών να συμμετέχουν σε διαδικασίες Δια Βίου Μάθησης. «Η ευθύνη για την υποεκτίμηση της διαχρονικής πραγματικής επίδοσης της χώρας μας βαραίνει, λιγότερο ή περισσότερο, όλους όσοι διαχρονικά εμπλακήκαμε με το θέμα, πολιτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες», αναφέρει ο κ. Τσαμαδιάς.
Οταν διαπιστώθηκε η μεγάλη διάσταση μεταξύ των στοιχείων, επισκέφθηκε την ΕΣΥΕ και είχε συνεργασία με τον γενικό γραμματέα κ. Κοντοπυράκη.
Τότε συναποφάσισαν τον εκσυγχρονισμό του ερωτηματολογίου ώστε να αποτυπώνει την ελληνική πραγματικότητα της τρέχουσας περιόδου, ενώ προχώρησαν σε δράσεις θεσμικού χαρακτήρα για τον καλύτερο συντονισμό του πεδίου της Δια Βίου Μάθησης.
Επιδόσεις
«Είναι αλήθεια ότι διαχρονικά και σαφώς από το 2005, η πραγματική επίδοση της χώρας είναι σαφώς καλύτερη από αυτή που αποτυπώνεται στους ετήσιους πίνακες της Eurostat», τονίζει ο κ. Τσαμαδιάς και εκτιμά ότι το έτος 2008 η πραγματική επίδοση της Ελλάδας ήταν 7% και όχι 2,9%.
Οπως υπογραμμίζει, με το νέο εργαλείο εκτίμησης των πραγματικών επιδόσεων, η χώρα θα υπερβεί μέχρι το 2012 τον μέσο όρο των επιδόσεων της Ε.Ε.
Πηγή: Ημερησία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου