Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πήρε το πράσινο φως από το χτεσινό υπουργικό συμβούλιο για τις αλλαγές στην εκπαίδευση όπως αυτές περιλαμβάνονται στο νέο πολυνομοσχέδιο
Την κατάργηση της βάσης του «10» για την εισαγωγή στα ΑΕΙ ανακοίνωσε χτες η υπουργός Παιδείας μετά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, όπου παρουσίασε το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία, το οποίο αφορά κατά κύριο λόγο το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών.
Πάντως, φέτος ελπίδες να εισαχθούν σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ έχουν επιπλέον περίπου 15.000 παιδιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι κάθε χρόνο σχεδόν 30.000 υποψήφιοι (πέρυσι 28.026) συγκεντρώνουν βαθμολογίες στις πανελλαδικές κάτω από τη βάση. Οι μισοί από αυτούς θα έχουν φέτος την ευκαιρία να εισαχθούν σε κάποιο χαμηλόβαθμο τμήμα, ακόμη και με βαθμούς κάτω του 5. Η κατάργηση της «βάσης του δέκα» θα γίνει από φέτος.
«Είναι μια επιλογή που έχει παιδαγωγικούς και κοινωνικούς λόγους», ήταν το σχόλιο της υπουργού Παιδείας, Αννας Διαμαντοπούλου, μετά την ολοκλήρωση του Υπουργικού Συμβουλίου. Από το 2006, οπότε και καθιερώθηκε το βαθμολογικό πλαφόν, έχει χαθεί μία «φουρνιά» εισακτέων, καθώς έχουν μείνει συνολικά ακάλυπτες πάνω από 70.000 θέσεις. Υπενθυμίζεται ότι την πρώτη χρονιά υλοποίησης του μέτρου οι κενές θέσεις έφτασαν τις 18.768, το 2007 μειώθηκαν σε 13.132 και την επόμενη χρονιά ανέβηκαν στις 18.435. Πέρυσι σημειώθηκε αρνητικό ρεκόρ, καθώς οι θέσεις που έμειναν ακάλυπτες ανήλθαν σε 20.802. Στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις θα υπάρξουν χιλιάδες υποψήφιοι που θα κινηθούν βαθμολογικά κάτω από τα 10.000 μόρια, αλλά θα δηλώσουν χαμηλόβαθμα τμήματα στο μηχανογραφικό και θα καταφέρουν να εισαχθούν σε αυτά.
Δυσαρεστημένοι
Από την άλλη, πάντως, πλευρά, δυσαρεστημένοι ήταν οι εκπαιδευτικοί με τις ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις τις αλλαγές στο σύστημα πρόσληψής τους, αλλά και στο γενικότερο εργασιακό καθεστώς. Από την πλευρά της, βέβαια, η κ. Διαμαντοπούλου, δήλωσε ότι «η πρότασή μας δημιουργεί ένα νέο προφίλ εκπαιδευτικού με πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης, με ενιαίο τρόπο εισόδου στην εκπαίδευση μόνο με ΑΣΕΠ και μεταβατική περίοδο για το δόκιμο εκπαιδευτικό, ο οποίος και θα αξιολογείται. Σημαντική, επίσης, επιλογή είναι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, η οποία ξεκινά από το Σεπτέμβριο και σημαίνει προγραμματισμό για το κάθε σχολείο και δημόσια λογοδοσία στη σχολική κοινότητα και στους γονείς».
Χτες, πάντως, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο τέσσερα νομοσχέδια για την εκπαίδευση, τα οποία αφορούν τους εκπαιδευτικούς, τη λειτουργία των ΑΕΙ, την εκκλησιαστική εκπαίδευση και τον έλεγχο των κολεγίων.
Τι προβλέπουν τα νομοσχέδια
Για τους εκπαιδευτικούς οι πιο σημαντικές αλλαγές είναι οι εξής:
Καθιερώνεται Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης ως αναγκαία προϋπόθεση για την είσοδο στην εκπαίδευση.
Οι εκπαιδευτικοί που θα προσλαμβάνονται από το σχολικό έτος 2012 - 2013 σε όλα τα σχολεία και τις δομές εκπαίδευσης θα είναι αποκλειστικά και μόνον επιτυχόντες σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, ο οποίος θα διενεργείται ανά διετία.
Οι πίνακες προϋπηρεσίας κλείνουν οριστικά στις 30.6.2010. Ακολουθεί μεταβατική διετής περίοδος η οποία κατοχυρώνει τα ώριμα δικαιώματα.
Θεσπίζεται για πρώτη φορά ελάχιστος χρόνος παραμονής των εκπαιδευτικών στον τόπο πρώτου διορισμού και είναι τα 3 έτη.
Από τους πίνακες επιτυχόντων του ΑΣΕΠ θα γίνεται κάθε πρόσληψη για αναπλήρωση ή αντιμετώπιση των κενών, με βάση τη σειρά των ενδιαφερομένων.
Καμία μετάθεση ή απόσπαση δε θα γίνεται, αν αφήνει κενό που δεν αναπληρώνεται. Η ηλεκτρονική καταγραφή τους θα επιτρέπει την πλήρη διαφάνεια και προσβασιμότητα στο διαδίκτυο.
Θεσπίζεται για πρώτη φορά συγκροτημένη διαδικασία διοικητικής και παιδαγωγικής – διδακτικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Ετήσια έκθεση δημοσιεύεται στο διαδίκτυο. Ετήσια λογοδοσία στη σχολική κοινότητα και τους γονείς.
Στα πανεπιστήμια αλλάζει το σύστημα διανομής συγγραμμάτων και η εκλογή μελών ΔΕΠ. Θα εφαρμοστεί η ανάπτυξη ηλεκτρονικού συστήματος διανομής συγγραμμάτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μικρότερα και ευέλικτα εκλεκτορικά σώματα για εκλογή μελών ΔΕΠ. Νομοθετείται συνεδρίαση τηλεδιάσκεψης με συμμετοχή Ελλήνων επιστημόνων του εξωτερικού.
Αλλαγές στο σύστημα μετεγγραφών
Οι φοιτητές που ενδιαφέρονται να μετεγγραφούν θα εντάσσονται σε ομοειδή τμήματα και θα κατανέμονται ανάλογα με τον αριθμό των εισακτέων που ήδη διαθέτει κάποιο τμήμα. Επίσης, τα τμήματα με την υψηλότερη βάση εισαγωγής θα έχουν τη δυνατότητα να παίρνουν και τους καλύτερους φοιτητές.
Σε ό,τι αφορά την εκκλησιαστική εκπαίδευση, θα γίνουν συγχωνεύσεις - καταργήσεις εκκλησιαστικών σχολείων με στόχο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και εξοικονόμηση πόρων.
Κολέγια
Δημιουργείται νέο θεσμικό πλαίσιο για την αδειοδότηση των κολεγίων στο πλαίσιο της κοινοτικής νομιμότητας και με ενίσχυση του εθνικού ελέγχου για την πιστοποίηση και παρακολούθηση της λειτουργίας δομών μεταλυκειακής εκπαίδευσης.
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών
Αύριο δάσκαλοι και καθηγητές θα συναντηθούν με την υπουργό Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, ενώ την Παρασκευή τα συνδικαλιστικά τους σωματεία (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ) θα πραγματοποιήσουν κοινή σύσκεψη προκειμένου να εξετάσουν το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων από κοινού το επόμενο διάστημα . Αύριο στις 12 το μεσημέρι,οι καθηγητές θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο προκειμένου όπως λένε να «να διαμαρτυρηθούμε για τις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου που κατέθεσε η υπουργός Παιδείας (προσλήψεις, εργασιακά εκπαιδευτικών κ.λπ.), αλλά και για τη συνολική επίθεση που δέχεται η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί από την πολιτική που ασκείται και το πρόγραμμα σταθερότητας με τις περικοπές δαπανών, μισθών και εργασιακών δικαιωμάτων>. Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στη συγκέντρωση κηρύχτηκε 3ωρη στάση εργασίας 11 π.μ. - 2 μ.μ.
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου