10/7/10

Ελεύθερες οι μετεγγραφές εσωτερικού μεταξύ των περιφερειακών πόλεων για οικογένειες με 2 παιδιά

Στο στόχαστρο του υπουργείου Παιδείας μπαίνει ο «αδικαιολόγητα υψηλός» αριθμός τρίτεκνων και ασθενών, οι οποίοι αιτούνται μετεγγραφών εσωτερικού. Με τροπολογία, την οποία η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου θα καταθέσει στο νομοσχέδιο για τη Διά Βίου Μάθηση, επιδιώκεται «εξορθολογισμός» του συστήματος των μετεγγραφών, με απελευθέρωσή τους μεταξύ των περιφερειακών πόλεων για οικογένειες που έχουν τουλάχιστον δύο παιδιά.
 Το θέμα απασχόλησε τη χθεσινή συνεδρίαση του ΚΤΕ (Κοινοβουλευτικός Τομέας Εργασίας) Μορφωτικών Υποθέσεων του ΠΑΣΟΚ, όπου υπήρξαν εκτενείς αναφορές σε τρίτεκνους… μαϊμούδες και ετέθη το ερώτημα «πώς γίνεται σε μια χώρα με υπογεννητικότητα να είναι οι τρίτεκνοι περισσότεροι από το… μισό του πληθυσμού». Διατυπώθηκε η πρόθεση να γίνει καταγραφή των σχετικών στοιχείων, ενώ η υπουργός Παιδείας εισηγήθηκε -χωρίς ωστόσο να ληφθεί σχετική απόφαση- να τεθεί πλαφόν 20% με βαθμολογικό κριτήριο στις μετεγγραφές των τριτέκνων.

Το βέβαιο είναι ότι με την τροπολογία, της οποίας το κείμενο αναμένεται να διαμορφωθεί σήμερα στη τελική μορφή του, θα επιδιώκεται η απορρόφηση των κραδασμών που προκαλούνται από την κατάργηση της βάσης του 10 και η αποσυμφόρηση των κεντρικών ΑΕΙ Αθήνας και Θεσσαλονίκης με παράλληλη ενίσχυση της Περιφέρειας.
Η κατάργηση της βάσης του 10 και οι παρενέργειες που αυτή προκαλεί συναντά την έντονη αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας. Χθες, η υπεύθυνη του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, βουλευτής Α’ Αθηνών, Ελίζα Βόζεμπεργκ, προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Η εικόνα των βαθμολογικών επιδόσεων στις πανελλαδικές εξετάσεις καταδεικνύει ότι ‘‘ενός κακού προηγηθέντος μύρια έπονται’’. Η κατάργηση της βάσης του 10 οδήγησε μέτριους μαθητές σε ελαστικοποίηση της προσπάθειάς τους, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί ο αριθμός των υποψηφίων οι οποίοι έγραψαν κάτω από τη βάση. Παρατηρείται, έτσι το φαινόμενο, χιλιάδες γραπτά -σχεδόν 18.000 περισσότερα απ’ ό,τι πέρυσι- να έχουν αξιολογηθεί με μονοψήφιους βαθμούς, ενώ αναμένεται να εισαχθούν φέτος 14.000 υποψήφιοι πιο πολλοί, λόγω του ανοίγματος των θυρών. Η πολιτική αυτή, της ανεξέλεγκτης- ουσιαστικά- εισαγωγής σε ανώτατες σχολές οδηγεί στην υποβάθμιση των σπουδών και, παράλληλα, δίνει το ‘‘φιλί της ζωής’’ σε Τμήματα τα οποία δεν έχουν καμία σύνδεση με την αγορά εργασίας. Πολλοί υποψήφιοι που εισάγονται με 3, 4 ή 5, είναι προφανές ότι στοχεύουν μόνο στη δυνατότητα αναβολής στράτευσης και εγκαταλείπουν τις σπουδές τους αμέσως μετά την ‘‘εικονική’’ εγγραφή τους στις Σχολές. Είναι απορίας άξιον πώς η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, την ώρα που εφαρμόζει αυτή τη συγκεκριμένη πολιτική, εξαγγέλλει… συγχωνεύσεις και καταργήσεις Τμημάτων! Εννέα μήνες μετά, όφειλε η υπουργός να έχει ξεκαθαρίσει τους στόχους και τους άξονες της πολιτικής, που επιθυμεί να εφαρμόσει, αλλά και να γνωρίζει επακριβώς τι προτίθεται να πράξει. Το ιδανικό θα ήταν, βέβαια, να είχε προχωρήσει, ήδη, σε πράξεις».
Το θέμα έφθασε και στην Ευρωβουλή, όπου ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Γιώργος Παπανικολάου, μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σε δηλώσεις του σχετικά με τις βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων αναφέρθηκε στα στατιστικά στοιχεία, από τα οποία προκύπτει ότι:
- Για την εισαγωγή σε κάποια ΑΕΙ αρκεί μέσος όρος βαθμολογίας γύρω στο 6. Ο αντίστοιχος μέσος όρος για την εισαγωγή στα πιο χαμηλόβαθμα ΤΕΙ θα είναι περίπου στο 4.
- Περίπου 10 με 12 χιλιάδες μελλοντικοί φοιτητές και σπουδαστές δεν κατόρθωσαν να πάρουν μέσο όρο βαθμολογίας στα μαθήματα που εξετάστηκαν ίσο ή μεγαλύτερο του δέκα.
- Το 16, 4 % των υποψηφίων, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με πέρυσι, έλαβε μέσο όρο βαθμολογίας από 0 – 5.
«Θεωρεί η υπουργός Παιδείας ότι τα στοιχεία αυτά δείχνουν άνοδο της ποιότητας σπουδών στο Λύκειο και ότι συμβάλλουν στην αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης;» θέτει το ερώτημα ο κ. Παπανικολάου και προσθέτει:
«Είναι σαφές ότι η κατάργηση της βάσης του 10 εγείρει εκ των πραγμάτων ερωτηματικά για το κατά πόσο μαθητές που θα εισαχθούν στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ της χώρας με ιδιαίτερα χαμηλούς βαθμούς μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της ανώτατης εκπαίδευσης χωρίς ταυτόχρονα αυτό να συνιστά ποιοτική υποβάθμισή της. Εφιστούμε», καταλήγει, «την προσοχή του υπουργείου Παιδείας για αποφάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανώτατη εκπαίδευση, αποδυναμώνοντας τη σημασία της επιστήμης και της έρευνας και απειλώντας επί της ουσίας την ποιότητα των παρεχόμενων σπουδών».
Οι πίνακες με τους βαθμούς των υποψηφίων αναρτήθηκαν χθες σε όλα τα Λύκεια της χώρας, ενώ παράλληλα είναι καταχωρισμένοι στο Διαδίκτυο. Όπως ανακοινώθηκε από το γραφείο του υφυπουργού Παιδείας Γιάννη Πανάρετου, οι υποψήφιοι μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα http://www.ypepth.gr/efarmoges/gel_vathm.php πληκτρολογώντας τον 8ψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμό τους, σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.
Πηγή: Απογευματινή (Λίνας Νικητάκη)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου