26/8/10

Οι «Άθλιοι» της εκπαίδευσης καλούνται να σώσουν πάλι την παρτίδα

 Χρήστου Κυργιάκη


Ο παραλογισμός, αποτέλεσμα συνειδητής πολιτικής επιλογής, σε όλο του το μεγαλείο.
Αποχωρούν λόγω συνταξιοδότησης 11446 εκπαιδευτικοί και διορίζονται 2825.
Ταυτόχρονα, οι υπεύθυνοι στο υπουργείο παιδείας, αφήνουν να διαρρεύσει ότι θα προσληφθούν 11000 αναπληρωτές για να καλύψουν τα κενά, σε μια προσπάθεια να χρυσώσουν το χάπι και να (ξανα)μοιράσουν ελπίδες σε όσους εκπαιδευτικούς περίμεναν μόνιμο διορισμό.
Προσπαθούν να χαϊδέψουν τα αυτιά των ανθρώπων που μόλις πριν από λίγες μέρες πέταξαν στο Καιάδα της αδιοριστίας θεωρώντας, προφανώς, ότι δεν τους χρειάζονται.
Δεν τους χρειάζονται ως μόνιμους αλλά είναι «λίρα εκατό» για να βγάλουν το υπουργείο από τη δύσκολη θέση ως ευέλικτο εργατικό δυναμικό.
Την ίδια ώρα που η υφυπουργός δήλωνε ότι «φέτος έγιναν διορισμοί εκεί που υπήρχαν πραγματικά κενά», διορίζονταν ,για παράδειγμα, 5 φυσικοί σε μικρό νησί των Δωδεκανήσων και κανένας σε ολόκληρη την Αττική! Βέβαια, είναι τόσα τα κενά σε κάθε περιοχή της χώρας που όπου και να γίνει διορισμός, όλο και κάποιο κενό θα καλυφθεί, όμως 5 κενά στο μικρό νησί και κανένα σε ολόκληρη την Αττική δεν είναι λίγο παράλογο;

Τα μηνύματα που φτάνουν από όλη την Ελλάδα κάθε άλλο παρά ευχάριστα είναι:
-Συγχώνευση τμημάτων ακόμη και σε τμήματα κατευθύνσεων της τρίτης λυκείου, που σημαίνει σπρώξιμο των παιδιών και με τη «βούλα» στα φροντιστήρια αφού ενισχύεται έτσι το πιο αντικειμενικό επιχείρημα της ανάγκης για φροντιστήρια που είναι τα ολιγομελή τμήματα.
Αντί να προχωρήσουν σε μείωση των μαθητών ανά τμήμα βελτιώνοντας έτσι τις συνθήκες διεξαγωγής του μαθήματος κάνουν ακριβώς το αντίθετο. Αν φυσικά οι μαθητές αντιδράσουν το Σεπτέμβριο, η απάντηση είναι έτοιμη. Οι «αναλυτές» στα δελτία των 8 θα μιλήσουν για υποκινούμενους μαθητές, για μαθητές που θέλουν να χάσουν μάθημα και για τεμπέληδες μαθητές που δεν νοιάζονται για τα μαθήματα αφού όλοι πηγαίνουν φροντιστήρια αποφεύγοντας επιμελώς να αναφερθούν στην πολιτική του υπουργείου που οδηγεί τους μαθητές στα φροντιστήρια.
- Υποχρεωτική αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών κατά πέντε ώρες για να συμμαζευτούν τα ασυμμάζευτα. Δηλαδή ,αύξηση του χρόνου εργασίας κατά 25% περίπου η οποία, βέβαια, δεν συνοδεύεται από αντίστοιχη αύξηση αποδοχών.
 Οι περικοπές μισθών και επιδομάτων συνεχίζεται ενώ η κατάργηση και συγχώνευση τμημάτων και σχολείων οδηγεί και σε καταργήσεις θέσεων, οπότε το λόγο έχει ο Πάγκαλος ο οποίος, μιλώντας τη γλώσσα του «σοσιαλισμού» δήλωσε πως όταν καταργείται μια θέση (έτσι από μόνη της, της ήρθε της θέσης και καταργήθηκε) τότε καταργείται (sic απολύεται) και αυτός που κατείχε τη θέση.
Αν τώρα οι εκπαιδευτικοί θελήσουν να αντιδράσουν το Σεπτέμβριο, πάλι έχουν έτοιμη την απάντηση οι «για το καλό της κοινωνίας» γνωστοί «μπαλκονάτοι» στα δελτία των 8. Θα μιλήσουν για υποκινούμενες κινητοποιήσεις σε μια δύσκολη (για ποιους άραγε;) οικονομική συγκυρία και για τεμπέληδες εκπαιδευτικούς που δεν σκέφτονται το καλό των μαθητών.
Μόνο που τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει. Ακόμη και οι πέτρες γνωρίζουν πως θα μπορούσαν στους τομείς παιδείας και υγείας να καλύψουν όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς.
Θα μπορούσαν αντί για τις διάφορες πολυδιαφημιζόμενες δράσεις που χρηματοδοτούν αδρά, να προχωρήσουν σε ουσιαστικές επενδύσεις σε ανθρώπινο εκπαιδευτικό δυναμικό καθώς επίσης και στην ουσιαστική επιμόρφωση αυτού του δυναμικού βάζοντας τα θεμέλια για μια ουσιαστική βελτίωση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.
Όμως δεν νοιάζονται για το πώς ,τι και κάτω από ποιες συνθήκες θα μάθουν τα παιδιά των πολλών επειδή κυβερνούν όχι για τους πολλούς αλλά για τους λίγους.
Ακόμη και αν η ηγεσία του υπουργείου «οργώσει» όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα όλη την Ελλάδα γνωρίζουν πολύ καλά ότι θα «θερίσουν θύελλες» αφού «έσπειραν ανέμους». 
Χρήστος Κυργιάκης : Φυσικός 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου