Τα δύο τμήματα της Παιδαγωγικής Σχολής δεν θα πραγματοποιήσουν μαθήματα το τριήμερο 6-8 Οκτωβρίου, ενώ την ίδια περίοδο οργανώνονται εκδηλώσεις, σύμφωνα με απόφασή τους. Η Σχολή διαμαρτύρεται για τη μείωση του αριθμού των αποσπασμένων, που έρχεται να προστεθεί στο κτιριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει εδώ και χρόνια -οι μελέτες για την επέκταση του κτιρίου της εκκρεμούν, αναγκάζοντας σε «δάνεια» αιθουσών από άλλες σχολές- και στη γενικότερη υποστελέχωσή της. «Η παροχή όλων των αναγκαίων πόρων για την εκπαίδευση των φοιτητών μας από την πολιτεία δεν είναι προνόμιο ή χάρη. Αποτελεί στοιχειώδη συνταγματική υποχρέωσή της», αναφέρεται χαρακτηριστικά σε σχετική ανακοίνωση.
Οι μόλις τέσσερις εκπαιδευτικοί που αποσπάστηκαν στο τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (έναντι 17 πέρυσι και για φέτος ζητούνταν 27) και οι άλλοι τέσσερις που αποσπάστηκαν στο τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης-ΤΕΠΑΕ (πέρυσι ήταν 21, ενώ για φέτος ζητούνταν 39) αναλαμβάνουν την πρακτική άσκηση των περίπου 4.000 φοιτητών της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ, αλλά και τη λειτουργία των Εργαστηρίων Διδασκαλίας Φυσικών Επιστημών και Υπολογιστών, καθώς και του Κέντρου Ενταξιακής Πολιτικής που μεριμνά για φοιτητές με ειδικές ανάγκες.
Η συμβολή των αποσπασμένων εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση των μελλοντικών συναδέλφων τους είναι καθοριστική, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΕΠΑΕ, καθηγητή Σ. Χατζησαββίδη. «Εφόσον δεν υπάρχουν αρκετοί αποσπασμένοι, δεν μπορεί να υλοποιηθεί η πρακτική άσκηση, και κατ’ επέκταση δεν μπορούν να πάρουν πτυχίο», σημείωσε.
Η κατάσταση είναι αντίστοιχη σε όλα τα Παιδαγωγικά τμήματα της χώρας (σε Κρήτη, Γιάννενα, Φλώρινα, Θεσσαλονίκη, Αθήνα και Ρόδο), σύμφωνα με την κοσμήτορα της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ, καθηγήτρια Δημ. Κογκίδου. Ο αριθμός των αποσπασμένων στα Παιδαγωγικά Τμήματα όλης της χώρας υπέστη μείωση κατά 66% από τον ήδη μειωμένο αριθμό τους πέρυσι, προκαλώντας σοβαρές δυσλειτουργίες, επισήμανε η κ. Κογκίδου.
Κατά την ίδια, μολονότι ήταν γνωστό από τις αρχές καλοκαιριού πως ο αριθμός των αποσπασμένων θα μειωνόταν φέτος λόγω της οικονομικής κρίσης, ο τελικός αριθμός αποτελεί πλήγμα στην εκπαίδευση.
Πηγή: Καθημερινή (Ζωγιας Kουταλιανου)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου