13/10/10

Σύγκριση νέου λυκείου και ΙΒ

 Εως το τέλος Οκτωβρίου το υπουργείο Παιδείας θα δώσει στη δημοσιότητα για διάλογο τις προτάσεις του για τη νέα δομή του λυκείου. Εως τώρα, βέβαια, έχουν διαμορφωθεί σχέδια για τη δομή των τριών τάξεων λυκείου, ένα χαρακτηριστικό τωνοποίων είναι ότι προσιδιάζουν στη δομή του προγράμματος International Baccalaureate (IB). Τα σχέδια αυτά προκάλεσαν αντιδράσεις, κυρίως από κλάδους εκπαιδευτικών (φυσικοί, χημικοί, πληροφορικής, ιστορίας) στα μαθήματα των οποίων υπάρχει μείωση ωρών ή τα μαθήματα από υποχρεωτικά που είναι τώρα μετατρέπονται σε επιλογής. Σήμερα η «Κ» παρουσιάζει μία συγκριτική μελέτη που εκπόνησε η Ενωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) της δομής του IB και του σχεδίου εργασίας του υπ. Παιδείας για το Νέο Λύκειο. Συγκεκριμένα:
- Το υποχρεωτικό πρόγραμμα στο IB είναι 3 ώρες, ενώ στο σχέδιο εργασίας 14 ώρες.
- Στο σχέδιο εργασίας το διεπιστημονικό μάθημα παραλείπεται. Εισάγονται πολλές ώρες υποχρεωτικών γλωσσικών μαθημάτων. Συγκεκριμένα, αν στα γλωσσικά μαθήματα προστεθούν και αυτά που υποχρεούται να πάρει ο μαθητής από τις ομάδες μαθημάτων όπως η Αρχαιογνωσία και η Ξένη Γλώσσα, τότε ο μαθητής διδάσκεται τέσσερα γλωσσικά μαθήματα έναντι δύο που διδάσκεται ο μαθητής του IB.
- Στο σχέδιο εργασίας η μητρική γλώσσα διδάσκεται 6 ώρες, εκ των οποίων οι 2 αφορούν τη λογοτεχνία, ενώ στο IB όλες οι ώρες δίνονται στη λογοτεχνία.

- Στο σχέδιο του ελληνικού λυκείου η διδασκαλία των Αγγλικών είναι υποχρεωτική, παρότι η εκμάθηση Αγγλικών ήδη ξεκινά από πολύ νωρίτερα, ενώ πολλοί μαθητές όταν φθάσουν στην Α΄ Λυκείου κατέχουν δίπλωμα αγγλικών υψηλού επιπέδου.
- Στα μαθήματα επιλογής στο ελληνικό σχέδιο εισάγεται ομάδα μαθημάτων με τίτλο «Αρχαιογνωσία», η οποία εστιάζει στα Αρχαία. Στο IB τα Αρχαία δεν είναι διακριτή ομάδα μαθημάτων, αλλά εντάσσονται στην ομάδα μαθημάτων της 2ης Γλώσσας.
- Τα Λατινικά κατατάσσονται στις Ξένες Γλώσσες, όπως τα Γαλλικά και τα Αγγλικά, ενώ λογικά θα έπρεπε να είναι στην ομάδα «Αρχαιογνωσία».
- Στο IB η ομάδα μαθημάτων για τον Πολιτισμό είναι προαιρετική, στο ελληνικό σχέδιο υποχρεωτική.
- Στο IB ο μαθητής οφείλει να πάρει τρία μαθήματα, που διδάσκονται με σημαντική εμβάθυνση ενώ στο ελληνικό σχέδιο μόνο ένα.
«Το IB είναι ισορροπημένο και δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να πάρει μαθήματα από μία ευρεία γκάμα επιλογών. Το σχέδιο εργασίας δεν είναι ισορροπημένο. Λέγεται ότι δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να επιλέγει μαθήματα ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του, αλλά αυτό υλοποιείται μόνο για όσους ενδιαφέρονται για τις ανθρωπιστικές επιστήμες και όχι για εκείνους που ενδιαφέρονται για τις θετικές, η διδασκαλία των οποίων συρρικνώνεται δραστικά και στις δύο τάξεις λυκείου» ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος της ΕΕΧ κ. Γ. Αρβανίτης.
Πηγή: Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου