6/10/10

Κάνουν μάθημα σε σπίτια και μαγαζιά

Την ώρα που ξεκινούν οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση, οι μικρές φαίνεται πως αργούν, καθώς δεκάδες παιδιά στριμώχνονται σε σχολεία παμπάλαια, σε ακατάλληλες αίθουσες και χωρίς αυλές
  Στο 2ο Λύκειο Μαρκόπουλου 25 μαθητές γυροφέρνουν άστεγοι, περιμένοντας να βγουν γυμναστική οι συμμαθητές τους... για να καπαρώσουν άδεια αίθουσα! Το 24ο Δημοτικό Σχολείο στον Εύοσμο συστεγάζεται με γυμναστήριο και τα παιδιά του νηπιαγωγείου Ανατολής στη Νέα Μάκρη παίζουν σε μια «τριτοκοσμική αυλή» πολυκατοικίας!
Είναι νωπό ακόμη το περιστατικό που συνέβη προ δεκαημέρου, στο 3ο Γυμνάσιο Αγ. Δημητρίου, όπου σοβάδες έπεσαν στα κεφάλια των μαθητών στη διάρκεια του μαθήματος.
Γενιές επί γενεών μαθητών περνούν και ξαναπερνούν από τα ίδια παλαιά και ασυντήρητα σχολεία. Μόνο στον Νομό Θεσσαλονίκης η διπλοβάρδια αγγίζει το 40%.
Οι ταχύτητες στην κατασκευή νέων σχολικών μονάδων ακολουθούν αυτές της χελώνας, ενώ και τα ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) που... διαφημίστηκαν ως γρήγορα και αποτελεσματικά έχουν βαλτώσει...

Ούτε ένα από τα πρώτα 60 σχολεία που θα κατασκευάζονταν με τη σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα δεν έχει παραδοθεί στην Αττική, ενώ και στη Θεσσαλονίκη, όπου η κατάσταση είναι εκρηκτική, καμιά από τις 16 σχολικές μονάδες των ΣΔΙΤ δεν έχει προχωρήσει. Μάλιστα δεν είναι λίγοι πια οι δήμοι που ζητούν επιμόνως την απεμπλοκή τους από τα ΣΔΙΤ, μήπως και μπορέσουν μέσω της «κλασικής μεθόδου» ΟΣΚ και νομαρχιών να πάνε παρακάτω...
Κι ενώ πριν από κάποια χρόνια το μεγαλύτερο στεγαστικό πρόβλημα εντοπιζόταν στο κέντρο της Αθήνας, σήμερα το ίδιο πρόβλημα μετακόμισε στη λεγόμενη «νέα Αθήνα».
Δραματικές πληθυσμιακές ανακατατάξεις προκαλεί η ταχύτατη διάχυση της πρωτεύουσας στα Μεσόγεια, στη Βορειοανατολική Αττική και στο Θριάσιο Πεδίο.
Το ρεύμα «εσωτερικής μετανάστευσης» προσλαμβάνει τεράστιες διαστάσεις, κυρίως προς την Aνατολική Aττική, και συγκεκριμένα στα Mεσόγεια, όπου καταγράφεται ο μεγαλύτερος ρυθμός αύξησης πληθυσμού σε ολόκληρη την Ελλάδα!
Οι τοπικοί άρχοντες που απλώνονται σε ολόκληρο αυτό τον οικιστικό ιστό καταγράφουν την έλλειψη τουλάχιστον 5 δημοτικών σχολείων, 10 νηπιαγωγείων, 4 γυμνασίων, 2 λυκείων και 1 Τεχνικού λυκείου στις περιοχές του Μενιδίου, Θρακομακεδόνων, Σπάτων, Γλυκών Νερών, Καπανδριτίου, Μαρκόπουλου, Κορωπίου, Λούτσας, Κερατέας, Παλλήνης και Σαρωνίδας.
Συνωστισμός
Στα ήδη υπάρχοντα σχολεία η κατάσταση είναι εκτός ελέγχου, καθώς παρατηρείται συνωστισμός στις τάξεις και πρόχειρες προσθήκες αιθουσών-προκάτ, για να καλυφθούν οι ανάγκες. Σε περιοχές όπως το Πικέρμι ή ο Γέρακας τα μαθήματα γίνονται σε λυόμενες αίθουσες, στην Παλλήνη «επιστρατεύονται» νοικιασμένα μαγαζιά...
«Το κτιριακό πρόβλημα στην περιοχή μας είναι τεράστιο. Το ΔΣ του συλλόγου το καταγράφει κάθε χρονιά, αλλά το θέμα παραμένει δυσεπίλυτο» τονίζει ο πρόεδρος του συλλόγου «Αλεξ. Δελμούζος», Θανάσης Γκούμας.
Οι ενοικιάσεις σχολικών αιθουσών απορροφούν σχεδόν το 50% των λειτουργικών δαπανών της Νομαρχίας Ανατ. Αττικής, γεγονός που καθιστά προβληματική την αντιμετώπιση νέων αιτημάτων ενοικιάσεως αιθουσών. Σε πολλά νηπιαγωγεία μπορεί να μην υπάρχουν υπεράριθμα τμήματα, αλλά το εμβαδόν των αιθουσών είναι πολύ μικρό για να φιλοξενήσει τα 25 νήπια που ορίζει το υπ. Παιδείας.
ΚΟΡΕΣΜΕΝΑ ΚΤΙΡΙΑ 
Νήπια στον δρόμο λόγω έλλειψης αιθουσών

Μόλις «φούλαραν» από τις εγγραφές των «αμιγώς νηπίων», δηλαδή των 5χρονων, άρχισαν να διώχνουν τα μικρότερα που δεν χωρούσαν. Σύμφωνα με στοιχεία της ΔΟΕ, περισσότερα από 2.000 νήπια, μόνο στην Αθήνα, έμειναν έξω από τα σχολεία λόγω έλλειψης αιθουσών.
Η υποχρεωτική διετής προσχολική αγωγή υπάρχει τελικώς μόνο στα χαρτιά, αφού δεν χωράνε όλα τα παιδιά, που νομίμως έπρεπε να παρακολουθούν το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου.
Τα δημόσια νηπιαγωγεία των πρωτευουσών των νομών, κυρίως σε Αττική και Θεσσαλονίκη, αδυνατούν να φιλοξενήσουν επιπλέον παιδιά στα ήδη «κορεσμένα» κτίριά τους. Στο Κορωπί εκδιώχθηκαν 80 προνήπια, στο Πόρτο Ράφτη 25, στο Μαρκόπουλο 25, στο Λαύριο 15, στην Παιανία 50, ενώ άλλα 40 βρίσκονται σε αναμονή, περιμένοντας να λειτουργήσει το 4ο Νηπιαγωγείο Κερατέας, που ακόμη δεν έχει αρχίσει μαθήματα!
Τα προνήπια που μένουν εκτός καταλήγουν είτε στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια είτε στο σπίτι με τη γιαγιά!
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ... ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ 
Θύματα του ΔΝΤ και των υπερτιμολογήσεων

Σε κάθε παιδί σε νηπιαγωγεία του Γέρακα αντιστοιχεί μισό τετραγωνικό... Εκεί καλείται το παιδί να δημιουργήσει, να παίξει, να ξεκουραστεί... Ο,τι πιο αντιπαιδαγωγικό, τα παιδιά κάνουν μάθημα εν έτει 2010 σε «σχολεία-τρώγλες», λέει στο «Εθνος της Κυριακής» ο πρόεδρος του συλλόγου «Αλεξ. Δελμούζος», κ. Θανάσης Γκούμας.
«Η ετήσια αύξηση του μαθητικού πληθυσμού στην Αττική ξεπερνά το 20%. Η κατάσταση στα ήδη υπάρχοντα σχολεία είναι απελπιστική», μας λέει ο κ. Κώστας Τουλγαρίδης, μέλος της ΔΟΕ, συμπληρώνοντας:
«Γίνονται μετακινήσεις μαθητών και εκτός των ορίων των δήμων, προκειμένου να αποσυμφορηθούν τάξεις, και υπάρχουν πολλά σχολεία που ξεπερνούν τους 25 μαθητές ανά τάξη, αριθμό που έχει θέσει το ίδιο το υπ. Παιδείας.
Για παράδειγμα στο 3ο Δημοτικό Παιανίας, υπάρχουν 2 τμήματα των 27 και 28 μαθητών, στο 3ο Δημοτικό Καλυβίων το ίδιο, σε όλα τα σχολεία στο Μαρκόπουλο και στην Αρτέμιδα.
Τα ΣΔΙΤ είναι όλα κολλημένα στη γραφειοκρατία, και στις υπερτιμολογήσεις που ξεπερνούν και τρεις φορές σε πολλές περιπτώσεις την αξία κατασκευής. Πάντως, η απραξία και η λογική των περικοπών οδηγεί με πιο γρήγορους ρυθμούς στην πλήρη υποβάθμιση του σχολείου, καθώς και στην ιδιωτικοποίηση της σχολικής στέγης».
Τα σχολεία της Αττικής που έχουν πρόβλημα στέγασης 
Στην Ανατ. Αττική, στο κέντρο αλλά και στου Ζωγράφου, στη Ν. Σμύρνη και τη Δάφνη εντοπίζονται τα σημαντικότερα προβλήματα στέγης στην Αθήνα:

ΠΑΛΛΗΝΗ
Στο 8ο Νηπιαγωγείο Παλλήνης η στέγαση είναι επικίνδυνη και ο αύλειος χώρος είναι κοινόχρηστος χώρος πολυκατοικίας και μαγαζιού με χώρο στάθμευσης.
Το 2ο και το 5ο στεγάζονται σε ενοικιαζόμενα μαγαζιά, χωρίς προδιαγραφές, χωρίς αυλή για παιχνίδι και μία τουαλέτα, για νήπια και παιδαγωγούς...
Το 9ο δεν έχει άδεια λειτουργίας σχολείου αλλά καταστήματος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
ΡΑΦΗΝΑ
Το 4ο Νηπιαγωγείο Ραφήνας υπάρχει μόνο στα χαρτιά, δεν λειτουργεί... Αποτέλεσμα είναι τα άλλα νηπιαγωγεία να έχουν υπεράριθμα τμήματα σε νήπια (3ο) και να υπάρχουν τριβές με τους γονείς γιατί κάποια παιδιά θα πρέπει να φιλοξενηθούν σε άλλο νηπιαγωγείο.
ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ
Το 1ο Νηπιαγωγείο είναι κοντά σε πυλώνες υπερυψηλής τάσης.
Το 3ο συστεγάζεται στο αντίστοιχο Δημοτικό.
ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ
Στο Νηπιαγωγείο τα νήπια στοιβάζονται σε νοικιασμένο παλιό σπίτι! Αίθουσα που δεν χωράει παραπάνω από 15 νήπια.
ΚΑΤΩ ΣΟΥΛΙ ΜΑΡΑΘΩΝΑ
Στο νηπιαγωγείο υπάρχουν 38 αιτήσεις για φοίτηση νηπίων - προνηπίων, αλλά μία μόνο αίθουσα. Από το προηγούμενο σχολικό έτος ο Δ. Μαραθώνα έχει φτιάξει τη βάση για την τοποθέτηση λυόμενης αίθουσας «ελαφριού τύπου», η οποία τοποθετήθηκε πρόσφατα.
ΓΕΡΑΚΑΣ
Το 2ο και 3ο Νηπιαγωγείο αντιμετωπίζουν έντονο πρόβλημα κτιριακών υποδομών: αίθουσες μικρές 30 τ.μ. καλούνται να φιλοξενήσουν 25 νήπια!
Το 4ο στερήθηκε την αίθουσα διδασκόντων για να γίνει αίθουσα διδασκαλίας.
Το 7ο είναι δίπλα σε πυλώνα υψηλής τάσης και κεραία κινητής τηλεφωνίας.
ΑΡΤΕΜΙΔΑ
Το 3ο και 5ο Νηπιαγωγείο στεγάζονται σε ενοικιαζόμενους χώρους, χωρίς καμιά προδιαγραφή για τα νήπια...
Το 7ο θα πρέπει να λειτουργήσει άμεσα για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση.
Ν. ΜΑΚΡΗ
Το Νηπιαγωγείο Αγ. Μαρίνας - Ν. Μάκρης στεγάζεται σε αίθουσες τύπου κοντέινερ.
Το Νηπιαγωγείο Ανατολής Ν. Μάκρης στεγάζεται σε ενοικιαζόμενο κατάστημα. Χωρίς αύλειο χώρο, με επικίνδυνα σημεία που ανά πάσα στιγμή κινδυνεύουν τα παιδιά.
Το 3ο στεγάζεται σε τελείως ακατάλληλο χώρο, ενοικιαζόμενο.
Πηγή: Έθνος (Βίβιαν Μπενέκου) 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου