Δεκαπέντε χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών, Ελβετοί μηχανικοί έριξαν σήμερα το τελευταίο κομμάτι βράχου για τη δημιουργία του μακρύτερου τούνελ στον κόσμο, μια τρύπα στις Άλπεις μήκους
Μέσω της Σήραγγας του Γκόνταρτ, για παράδειγμα, συρμοί που κινούνται με
Το Γκόνταρτ, ένα έργο 10,3 δισ. δολαρίων, ξεπερνά σε μήκος τη σιδηροδρομική σήραγγα του Σεϊκάν στην Ιαπωνία, η οποία έχει μήκος 53,8 χλμ και συνδέει τα νησιά Χοκάιντο και Χονσού.
Επίσης ξεπερνά σε μήκος το μεγαλύτερο τούνελ για αυτοκίνητα, το τούνελ του Λάερνταλ στη Νορβηγία με μήκος
Οι δύο άκρες της νέας σήραγγας ενώθηκαν κάτω από την επιβλητική βουνοκορφή του Πιζ Βάτγκιρα, σε βάθος
Η «στιγμή μηδέν» μεταδόθηκε ζωντανά στη ελβετική τηλεόραση αλλά και στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών που πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο.
Οι 2,500 εργάτες που συμμετείχαν στη διάνοιξη του τούνελ γιόρτασαν στο χωριό Σέντρουν, ακριβώς πάνω από το σημείο όπου ενώθηκαν οι δύο άκρες.
Συνολικά οκτώ εργάτες έχασαν τη ζωή τους στην προσπάθεια να απομακρυνθούν 13 εκατομμύρια κυβικά μέτρα βράχου, μέσα σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας και υγρασίας.
Πηγή: Το Βήμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου